Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tul
#251550
Hej Forum,

Jeg går og lurer på et 75" Sony TV til min stue... Jeg er ikke en super kritisk beskuer, men kan godt lide at se en god film og vil formentlig køre nogle spil på det også.
Jeg har 5.1 anlæg, og vil derfor ikke bruge indbyggede højtalere.

Nu så jeg lige ZD9'eren på tilbud (42.500) hvilket stadig er rigtigt mange penge... Og 17.500 kr mere end den spritnye XE8596 model.

Såvidt jeg kan se er forskellen primært kantbelysning vs. bagbelysning på ZD9, og så er der mere lys i ZD9'eren.
Det er en ret lys stue, men alligevel.

Er der nogen der kan øse ud af deres erfaringer, så jeg bliver klogere på et valg? Jeg hælder klart imod XE8596'eren pga. pris... Men jeg bliver lidt blændet når de pludselig flår 20.000 af prisen på en ZD9.

-Jørgen.
Af Beckham
#251551
Må ærlig indrømme at jeg ikke kender ret meget til XE85 modellen, men når det er sagt så er jeg ikke i tvivl om at ZD9 er et klart bedre tv. Som du selv siger er det bagbelyst og så har det et hav af local dimming zones. Derudover har den også Sony's ypperste billedprocessor i form af X1 Extreme. ZD9 byder basalt set på det ypperste teknik Sony har at byde på indenfor LCD verdenen. Men klart...alle disse lækkerier har selvfølgelig sin pris. Ved dog at Flatpanels lige nu har XE85 til test, så du kan jo lige afvente og se hvad deres dom er. Men igen....er ikke i tvivl om at ZD9 ligger en klasse over.
Af thg
#251570
Rasmus Larsen skrev:Testen af XE85 kommer i næste uge, men jeg kan da godt allerede nu afsløre, at den ikke er i nærheden af ZD9, som jeg betragter som det bedste LCD-tv på markedet.
Kan du afsløre lidt omkring hvordan XE85 er i forhold til XE93 (altså er XE93 væsentlig bedre) og måske også i forhold til den populære X8505C fra 2015?

Har netop et X8505C fra 2015 og jeg ser 95% af tiden (eller mere) udelukkede YouSee kabeltv, så spørgsmålet er om jeg vil vinde noget som helst ved en udskiftning?
Af Beckham
#251612
Fedt...tillykke med købet! Er slet ikke i tvivl om at du bliver rigtig glad for den skærm. Har set den flere gange i Hifi Klubben og sammenlignet med alt inklusiv OLED og ingen tvlvl om at det er\var den skærm jeg ville vælge hvis man ser bort fra prisen..;-)
#251655
Har du overvejet en projektorløsning?
Mange overser muligheden, men man kan komme rigtigt langt for 42.000 kr., og så er 75" meget småt i forhold til størrelser mellem 100 - 120"...
Af Tul
#251812
Så er det kørende, og det ser super ud. Jeg havde lidt knas med ARC til min Onkyo receiver, men et nyere HDMI kabel løste problemet.
Projekter var ikke en option, da rummet er ret lyst. Netop derfor ville jeg gerne have en skærm der havde god lysstyrke - Og det har den.
#251834
Tillykke med købet. Hvis du ikke allerede kender siden, så prøv at hent nogle testklip i 4K og HDR herfra, så du kan se skærmen folde sig ud :)

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd

Derudover er jeg nysgerrig. Der er kommet det første klip i 100fps HFR (High Frame Rate). Kan du be/afkræfte om det kan afspilles på Sony ZD9? En LG 2016 OLED afspiller det, men det ser ud til at den klipper hver anden frame fra: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=161