Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251605
Homogenitet testes på hhv 5% og 60% lysstyrke, hvilket nok kræver testmønstre. Det med sortniveauet kræver 0% lysstyrke vist i et videoklip. Jeg har dem liggende på vores server, men ønsker ikke at gøre dette til en fildelings-side (selvom det er freeware), så du må nok lige minde mig om at smide et link til din indbakke ved lejlighed (er ikke hjemme lige i øjeblikket).

Du kan tjekke om de reelt har rørt ved noget ved bare at åbne menuen for billedindstillingerne når du står på HDMI1.
Af mbm
#251626
det er jo svært i dag med internethandler og fortrydelsesret.
Hvordan sikre man sig som kunde at man får en produkt som ikke har været ude hos andre?
Hvad stiller forhandleren op med returvarerne? De ryger vel tilbage på hylden?
#251634
mbm skrev:det er jo svært i dag med internethandler og fortrydelsesret.
Hvordan sikre man sig som kunde at man får en produkt som ikke har været ude hos andre?
Hvad stiller forhandleren op med returvarerne? De ryger vel tilbage på hylden?
Hvis du vil have ret til at returnere dine varer må du nødvendigvis også acceptere, at andre gør det samme. Hvis ikke vi skal ende med bjerge af ny elektronik med brudt emballage, så skal de brugte varer jo sendes ud som nye efter de er tjekket.
#251635
Ud fra billedet af kassen virker det som om at der kun er 1 lag gennemsigtigt tape på. Hvis den skåret op da du fik den har fjernsynet muligvis været pakket op. Hvis du selv skar det op er den nok fabriksny.
Af KBW
#251648
Jeg ville selv være varsom med at købe returnerede Oleds når man tager skærmlotteriet i mente. Har da også selv returneret et par stykke med dårlig skærm uniformitet og dårlig skyggedetaljer.
Af Bjur
#251651
THXTEX skrev:Ud fra billedet af kassen virker det som om at der kun er 1 lag gennemsigtigt tape på. Hvis den skåret op da du fik den har fjernsynet muligvis været pakket op. Hvis du selv skar det op er den nok fabriksny.
Har ikke skåret noget op men ja der er kun 1 lag tape
Af Bjur
#252046
Jeg har fået TVet op på væggen og har haft testet det en uges tid. Det står rigtig godt og specielt på gode kilder ser det godt ud.
Jeg har valgt ISF mørk som er lysere end den Power kalibreret ISF lys, men har nogle spørgsmål:

1. Det jeg mangler er mere skarphed ift. mit Samsung Plasma. Hvordan får jeg mere skarphed på og vil det gå ud over motion? Skal der både ændres på skarphed og kontrast?

2. ISF mørk står til btxxxx istedet for gamma x.x skal jeg lade den stå til det?

3. Mht. Real Cinema. Jeg fik anbefalet at slå det fra på 24p materiale, men så vidt jeg kan læse, ganger den op med 24 istedet for 3:2 pulldown. Burde den så ikke være slået til for bedste panoreringer.

Mht. motion generelt har det hjulpet med nyeste opdatering, da det var virkeligt dårligt inden, men synes stadig ved test af f.eks. Netflix og Youtube der er lidt engang imellem.
#252054
Skarphed burde findes som en af de første settings i profil-menuen. Det vil ikke give mere lag, men du kan godt få lidt artefakter de steder skarpheden øges i billedet.

BT.1886 er tættere på gamma 2.4, så hvis du vil have et lidt lysere billede, så skift til gamma 2.2.

Vi plejer at slå alt motion helt fra. Dvs. sætte TruMotion på "Fra".
Af Bjur
#252111
Tak for svaret Torben. Hvad anbefales af bt. 1886 eller gamma 2.4 så og vil en skarphed på måske 30-35 blive et problem med artefakter? I lader vel jeres være lavere.