Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FAllanBruun
#251454
@Lindberg...B6'eren var bare lidt for dunkelt i billedet efter min smag. Det mindre lys gjorde også at f.eks. mørke eller grå områder og skygger også blev sorte. Det var især udbredt ved HDR. Jeg synes farverne står endnu skarpere ved 7'eren og at der er mere dybde. At de områder i billedet der ikke lige er i fokus, stadig står relativt skarpt
Ved en fodboldkamp fremstår spillerne helt skarpe også i bevægelse. Det bedste jeg har set nogen som helst steder.
Jeg har nogle gulv til loft viduespartier og der er endnu mindre (næsten slet ingen) genskin.
Kort fortalt, så er alt det som er godt ved B6'eren bare en lille smule bedre ved B7'eren.
Mht. den såkaldte kalibrering Elgiganten udførte, kan jeg sige, at jeg selv har været inde og Justere efter Blueray disc "DVE HD basiscs" og så efter hvad der passer til mig og forholdene.
Der er mange penge til forskel. Men vil du have det bedste så er 7-serien faktisk ikke dyr i forhold til andre High End TV skærme.
Af Simon R.
#251474
FAllanBruun, det lyder fantastisk. Regner med selv at "opgradere" mit B6 til et B7 i år, og det lyder lovende. Der ligger også en anmeldelse her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7 ... 074461.htm

Den viser også, at hvid er langt mere hvidt på B7 end B6, hvis man har en stort set 100% hvid skærm. Og at ABL-systemet er mindre aggressivt. Det er de største anker jeg har på B6.
Af FAllanBruun
#251481
Simon R. skrev:FAllanBruun, det lyder fantastisk. Regner med selv at "opgradere" mit B6 til et B7 i år, og det lyder lovende. Der ligger også en anmeldelse her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7 ... 074461.htm

Den viser også, at hvid er langt mere hvidt på B7 end B6, hvis man har en stort set 100% hvid skærm. Og at ABL-systemet er mindre aggressivt. Det er de største anker jeg har på B6.
Helt klart. Hvis man som jeg godt kan li' at se vintersport. Så er sneen hvid med B7 og ikke den mere grålige nuance som med B6.
Igen igen. Dette er ikke for at nedgøre B6, men blot for fremhæve de områder der er blevet endnu bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251484
Mindre aggressiv ABL giver dog også et højere strømtræk. Sony A1 peakede på næsten 500 W når den gav fuld skrue. Det har jeg ikke set siden plasma-æraen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251496
@FAllanBruun - Hvis din Sony er en Ferrari (eller kopi farrari) , så tror jeg det er VW med nyt karosseri ovenpå til en 50. del af prisen. Skal man ikke op i B&O/Loewe for at finde den klasse? ;)
Af FAllanBruun
#251498
@bbpayer. Sony A1 var vist bare et eksempel. Jeg "kører" LG OLED55B7V. (Har du læst tråden?)
Har B&O OLED overhovedet? Og Loewe's OLED paneler er fra LG. Så hvad rute er du på vej ned ad? :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#251499
FAllanBruun skrev:@bbpayer. Sony A1 var vist bare et eksempel. Jeg "kører" LG OLED55B7V. (Har du læst tråden?)
Har B&O OLED overhovedet? Og Loewe's OLED paneler er fra LG. Så hvad rute er du på vej ned ad? :-)
Som du sagde , man ser ikke på forbruget, når man betaler en god sum for produktet. Jeg synes så bare ikke A1 eller for den sags skyld B7 er i den klasse, som du sammenligner en Ferrari med at være.

Det var jo din mening, og jeg synes man skal højere op i den sammenligning men sådan ser vi måske forskelligt på økonomien :)
Så måske bare på vej op af en privat vej 8-)

btw, som andre, så bruger B&O's kommende OLED også LG paneler men det er designet så ikke hos dem, og sætter dem i anden klasse end mainstream produkterne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251500
B&Os produkter er i en anden liga når det kommer til finish og typisk også den øvrige mekanik. Billedet vil nok ikke kunne skille sig ud, men Sony har jo vist at OLED ikke behøver ligne LGs design.

Jeg har ret høje forventninger til hvad B&O finder på at putte panelet ind i.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251501
Helt enig, B&O har altså noget med design, det er ikke bare et tv, derimod en livsstil for mange, lige fra de er 20 og dårligt kan købe sig en højttaler men starter der :)

Hvem producerer egentlig OLED udover LG? Sony har da ikke selv sådan en produktion?
Så det er vel software og udvikling som kan gøre de andre bedre, og måske er B&O stadig med der, selvom panelet er LG.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251502
LG producerer OLED paneler til TV. Der findes procenter af paneler til mindre enheder, men de OLED-TV du kan købe herhjemme har alle LG-paneler.

B&O vil ikke udvikle softwaren til deres OLED. Det lader de også LG om.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251504
Torben Rasmussen skrev:B&O vil ikke udvikle softwaren til deres OLED. Det lader de også LG om.
ohhhhh, det lover måske så ikke så godt for hvad der inde i sådan et muligt pragt eksemplar det kan blive .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251588
Torben Rasmussen skrev:B&O vil ikke udvikle softwaren til deres OLED. Det lader de også LG om.
Jeg er stadig meget skeptisk hvad angår dette. Jeg kan ikke forestille mig, at B&O vil forsøge at sælge kunderne en fjernbetjening, der styres ved at sidde og vinke i luften. Får de så webOS alligevel (som de første udover LG) - eller noget helt andet?

Hmm, jeg er godt nok spændt på at se hvad LG og B&O finder ud af i fællesskab. Noget tyder jo på, at de allerede er forsinkede.