Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dEjA
#251434
Jeg har lige købt et KD49XE9005 og har sat det til true cinema i Motion.
Er det nogen downside ved at gøre dette?

Ydermere vil jeg høre om der er andre settings jeg burde lave, for at få TV'et til at spille 100%.

Det er blevet kalibreret, så den del skulle der være styr på.
#251441
True Cinema viser indholdet som det er indspillet dvs uden smoothing og med den frekvens det er optaget i.

Tjek lige den avancerede farvetemperatur. Hvis alt står som std, så er TVet ikke kalibreret.
Af dEjA
#251443
Tak for svar - det tjekker jeg når jeg kommer hjem.

Er True Cinema så en "fornuftig" indstilling? Eller er "tydelig" bedre?
#251444
Jeg foretrækker Tydelig, da den giver langt højere bevægelsesopløsning og ikke introducerer nævneværdige artefakter til billedet. Den giver endvidere ikke soap-opera-effekt. Lysstyrken reduceres dog ret kraftigt, så HDR vil ikke give lige så højt output. På XE9005 så er der dog så få zoner at styre, at HDR nærmest også er lige gyldigt.
Af dEjA
#251447
Er du gal det er en videnskab det her :)
Jeg roder med det når jeg kommer hjem, og så skriver jeg måske et par spørgsmål mere.

Tusind tak for hjælpen indtil videre.
Af Beckham
#251448
Tillykke med købet! Tjek evt. AVForums.com. De har anmeldt dette tv og har også foreslag til "best settings". Det afhænger selvfølgelig lidt af om det er en "rigtig" kalibrering du har fået lavet og ikke en "El Giganten" kalibrering. Er det en "rigtig" en af slagsen, så burde det meste jo være korrekt sat op...:-)
Af Elox
#251449
Tjek også om overscan er slået fra, det giver et mere korrekt og skarpt billede. Gå ind under home/indstillinger/skærm og indstil skærmområde til +1 for at undgå overscan.