Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dEjA
#251437
Jeg har lige købt et Sony KD49XE9005 som er et android tv. Jeg fik hurtigt installeret DR App, TV2 app osv. Men af en eller anden grund kan jeg ikke se live TV i DR appen? Dette virker ellers fint på mit Apple tv, som er tilsluttet et andet tv.

Er det muligt at få live tv til at virke i appen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251439
Det er desværre ikke muligt. DR på Sony Android TV er reelt blot et "link" ind til HbbTV-hjemmesiden. Fordi den er koblet sammen med tv-kanaler, så har den kun arkiv-indhold.

DR har selv udviklet apps til Apple TV og PlayStation 3 og 4. På Apple TV, PS4, PC og smartphone/tablet er der adgang til live-kanaler.
Af jng
#251456
Torben Rasmussen skrev:Du må caste live-indholdet i stedet fra en mobil.
Kan man ikke bruge tv-apparatets tuner?
Af SamsungPanasonic
#251459
jng skrev:
Torben Rasmussen skrev:Du må caste live-indholdet i stedet fra en mobil.
Kan man ikke bruge tv-apparatets tuner?
DR-kanalerne + lokal TV kan tages via DVB-T. Der kræves en antenne og så får man dem igennem TV-tuneren.
Af jng
#251460
SamsungPanasonic skrev:
jng skrev:
Torben Rasmussen skrev:Du må caste live-indholdet i stedet fra en mobil.
Kan man ikke bruge tv-apparatets tuner?
DR-kanalerne + lokal TV kan tages via DVB-T. Der kræves en antenne og så får man dem igennem TV-tuneren.
Ja, netop. Uden forsinkelse og i en teknisk bedre kvalitet. Har forresten hørt noget om kabel-tv, hvor modtagelse af DR-kanaler også er mulig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251462
Men hvis man udelukkende vil se TV2 og DR, virker det som overkill at betale 200+ kroner for grundpakken på kabel-tv.

Men betaler jo tæt på det dobbelte for DR-kanalerne, som allerede er betalt via licensen.