Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#251352
Jo, selv tak!
Måske, jeg skulle kalde mig "Praktiske Gris" i stedet for Supergris?

"Hvo intet vover, intet vinder" :)

FAllanBruun, du skriver i dit indlæg, at man "skal" forbinde alle sine enheder direkte til tvet, hvor jeg blot modstrider den metode, da det ikke er det normale.
Selv om det virker i nogle tilfælde, vil de fleste synes, det er betydeligt nemmere, at rode med at tilslutte eksterne enheder til en receiver, end at rode med tilslutningerne på et tv; specielt hvis det hænger på væggen, eller enhederne ikke er tæt på tvet.

Generelt har et tv heller ikke så mange indgange som en receiver, så de fleste vil nok være bedst tjent med, at bruge receiveren som AV-central, og så nøjes med ét kabel mellem receiver og tv.

Som skrevet tidligere, vil der heller ikke være mulighed for, at bruge receiverens indbyggede scaler; hvilket kan være en fordel i nogle tilfælde, hvis der er tale om en receiver af en vis kvalitet, med nogle ordentlige kredsløb og en bedre scaler indbygget end afspilleren eller tvet har.

I mit tilfælde, er det ekstra rart, da jeg kører både med tv og projektor, og receiveren har 2 stk. HDMI-udgange.

Det er i øvrigt langt fra hovedparten af alle tv, der kan køre passthrough, med understøttelse af alle lydformater, og det er ikke noget, der fremstår i specifikationerne, så den eneste måde, man kan finde ud af, om det virker, er ved at prøve sig frem, eller være heldig, at finde en side på nettet, hvor der er nogle, der har gjort forsøget...
Af FAllanBruun
#251367
Supergris skrev:Jo, selv tak!
Måske, jeg skulle kalde mig "Praktiske Gris" i stedet for Supergris?

"Hvo intet vover, intet vinder" :)

FAllanBruun, du skriver i dit indlæg, at man "skal" forbinde alle sine enheder direkte til tvet, hvor jeg blot modstrider den metode, da det ikke er det normale.
Selv om det virker i nogle tilfælde, vil de fleste synes, det er betydeligt nemmere, at rode med at tilslutte eksterne enheder til en receiver, end at rode med tilslutningerne på et tv; specielt hvis det hænger på væggen, eller enhederne ikke er tæt på tvet.

Generelt har et tv heller ikke så mange indgange som en receiver, så de fleste vil nok være bedst tjent med, at bruge receiveren som AV-central, og så nøjes med ét kabel mellem receiver og tv.

Som skrevet tidligere, vil der heller ikke være mulighed for, at bruge receiverens indbyggede scaler; hvilket kan være en fordel i nogle tilfælde, hvis der er tale om en receiver af en vis kvalitet, med nogle ordentlige kredsløb og en bedre scaler indbygget end afspilleren eller tvet har.

I mit tilfælde, er det ekstra rart, da jeg kører både med tv og projektor, og receiveren har 2 stk. HDMI-udgange.

Det er i øvrigt langt fra hovedparten af alle tv, der kan køre passthrough, med understøttelse af alle lydformater, og det er ikke noget, der fremstår i specifikationerne, så den eneste måde, man kan finde ud af, om det virker, er ved at prøve sig frem, eller være heldig, at finde en side på nettet, hvor der er nogle, der har gjort forsøget...
. Hvorfor skriver du det samme til mig igen. Jeg læste det også første gang
Af Supergris
#251368
Fordi, dit sidste indlæg, ikke gav opfattelsen af, at du havde forstået fordelen ved, at køre gennem receiveren, da du blot modargumenterede...

Hvis du læser mit indlæg ordentligt, står der faktisk også forklaringen på, hvorfor, jeg nævner dig igen.

Jeg er jo ikke synsk, så hvordan skulle jeg kunne vide, du har læst mit indlæg, når dit svar, ikke bærer præg deraf?
Af Supergris
#251399
Netop derfor jeg forklarer mig, i stedet for at diktere, som du gjorde, da du brugte ordet "skal"!

Underligt, hvorfor folk behøver, at tage alting så personligt, når det faktisk kun er skrevet i god vilje...

Jeg tror, jeg har skåret alt ud i pap, så jeg vil ikke skrive yderligere i denne tråd.

Hovedsagen er vel, at OP fik styr på sit problem, og vi alle igen fandt ud af, at alt ikke er logisk, når det drejer sig om elektronik.
Af FAllanBruun
#251402
Ja, rodgaard fik løst sit problem, og det takkede han også for. Så havde et simpelt velbekomme fra din side ikke været nok.
Slut her fra!