Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251215
Så er næste firmware kommet til E6 i Korea og i følge avsforum.com virker den også på modellen i USA (de deler vist tv-tunere). Vi må nok vente lidt her i Europa, før den kommer til vores tv.

Erfaringer (der er flere indlæg med folk i USA som har opgraderet):
"So I updated my 65E6 and I think LG finally came through with the motion handling."
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... gs-63.html

Version 04.31.00
From the site translated to english.

Changes
ⓐ Fixed video related bug
ⓑ Fixed LG contents store problem
ⓒ Netflix certified
ⓓ Fixed secondary bug related to video
ⓔ Improved performance
ⓕ Fixed video related bug
ⓖ Fixed video related 4th bug
ⓗ Fixed voice related bug
Ⓘ HDMI audio interruption correction (MR Major)
동시 Simultaneous power-on of STB + TV at no time
개선 Improved problem of half-screen image break in 3D OFF / ON
Ⓝ PS4 Pro HDR Game on / off no image improvement
#251426
Torben Rasmussen skrev:Minder det om de skygge-effekter, som der vises på en PS4-demo i øverste link?
Det ligner lidt det, jeg har så kun oplevet det når jeg ser tv eller film. Der "gnidre" den ligesom farverne sammen i hinanden og det giver nogle mærkelige effekter. Hvis I har fast and furious 7 enten på blu-ray eller 4K, så kan i se det i start menuen af filmen. Man kan se det 2 steder hvor Paul walker hopper fra en bus over til en bil, så laver hans hænder en form for skyggeeffekter, men det er endnu mere tydeligt når man ser hans hvide trøje i en af scenerne som også vises i menuen.

Hvis I har filmen, så må I gerne give besked tilbage om I oplever samme fejl :)

Jeg lagde også mærke til igår, da jeg så Eurovision, at den også gnidrede farverne sammen nogle gange under showet, så problemet er desværre ikke noget som har med afspilleren at gøre, jeg testede nemlig også med min PS4 og den lavede samme fejl.
#251430
Rasmus Larsen skrev:Har du TruMotion aktiveret?
Jep det har jeg. Jeg prøvet på stort set alle indstillinger jeg kunne vælge og problemet var der stadigvæk. Jeg har også prøvet at slå TruMotion fra, og så begyndte tvet at hakke en del når der kom panoreringer, så det synes jeg ikke blev bedre.

Jeg håber at den nye firmware retter fejlen.
#251440
Jeg kører med TruMotion fra. Jeg kan ikke holde "soap opera" effekten ud eller de artefakter, som de introducerer.

Så viser skærmen rigtig nok bare signalerne, som de er optaget - inklusiv de hak som kommer fra den lave billedfrekvens som tv/film-branchen jo stadig i udbredt grad optager i. Vil man fuldstændig ud over det, er det et problem, der skal løses på brancheniveau med tiltag såsom højere frame rate (HFR).
#251558
Den seneste til de danske modeller er fra marts. Den omtalte her i tråden er vist ikke frigivet udenfor Korea endnu.

Firmware fra marts burde kunne hentes direkte fra menuen på din skærm. Ellers kan du finde den seneste firmware på LGs supportside: http://www.lg.com/dk/support/software-f ... ibleFlag=2