Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#251307
Hej jeg har bestilt 65B6V som skulle komme engang i næste uge.

Jeg kommer fra et Samsung PS64D8005 plasma, som jeg er ved at sælge. Er der nogen der har lavet et tilsvarende skifte? Vil helst ikke stå skuffet tilbage, da det nye OLED koster en del mere..

Og hvilke indstillinger kan bedst anbefales når tvet skal indstilles? Er klar over der er forskel fra panel til panel så vil ikke pille ved expert instillingerne (10 punkt osv.)
Af Grandahl
#251312
rtings.com eller avsforum.com er mulige venner for indstillinger.
Af Bjur
#251314
Tak og hvad bruger ejerne af TVet herinde?
Af pekr
#251315
Jeg har lavet samme skifte, dog har der lige været et par high end lcd skærme imellem skiftet. Men du kan godt glæde dig, jeg ville aldrig - om jeg så fik smidt det i nakken vende tilbage til hverken lcd eller plasma.
Af bleze
#251316
Kommer fra PS63C7705 til samme TV. Pånær bevægelser i billedet, er LG'en bedre på alle plan. Jeg bruger dog ikke skærmen til TV, så den del ved jeg ikke noget om.
Af Bjur
#251330
Tak for svarene. Håber også jeg har valgt rigtigt da jeg har et virkelig godt tv i PS64D8005 Samsung.
Af Beckham
#251331
Er sikker på at du nok skal blive rigtig glad for dit nye OLED. Men det er rigtig at der lige er et par enkelte områder hvor LG's OLED ikke kan følge med plasma og top lcd modellerne. En af dem er bevægelse og en anden hvor jeg personligt synes den halter lidt er opskalering af almindelige HD tv kanaler.
Af Bjur
#251332
Okay, det lyder lidt underligt. Har de stadig ikke fået styr på motion ved seneste firmware? Læste der skulle komme firmware til at hjælpe på det. Og hvor slemt er det og hvor meget lægger man mærke til det? Ser nogle fodboldkampe. Mht. Skalering er det noget der generer dig da vi stadig ser en del tv med Yousee. Vil det evt. Hjælpe at køre tv i Kodi med noget lanczos skalering?
Af ThomasRasmussen
#251333
Jeg har dette TV, og det sport jeg har set, synes jeg ikke jeg oplever nogen problemer med bevægelser. Det sport jeg ser, har været Champions League og Formel1 på TV3+ via Yousee box. Jeg gik fra et Panasonic G30, og synes alt er bedre. Vil dog give ret i at nogen kaneler er ret skit, f.eks. TV3Puls.
Af pekr
#251338
Jeg har ikke selv oplevet nogle problemer med bevægelse. Kan være jeg bare ikke lægger mærke til dig, men er normalt rimelig følsom når det kommer til problemer med mine TV. Ser hovedsageligt film igennem mit media center, netflix og tv igennem interne DVB-S tuner fra Canal Digital.
Af Beckham
#251345
Det er helt klart meget forskelligt om folk bemærker problemerne med motion eller ej. Selv var det mest problemerne med opskalering af almindelige hd tv kanaler da gjorde at jeg valgte LG's oled fra. Synes bare B6 var lidt for følsom overfor mindre gode signalkilder.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251346
Jeg synes jeg ser motion problemet en gang i mellem men præcis hvorfor er ikke præciseret endnu.

Det er nok opløsningen + ekstern enhed og så hz som går op i en højere enhed, og når de ikke hænger korrekt sammen og der skal kompenseres alt for meget, så går motion nok galt.