Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
#251296
Rasmus Larsen skrev:Jep, LG melder den klar i Danmark. Den kommer snart ud til flere forhandlere. Jeg har skrevet lidt om den i en artikel på forsiden. Dolby Vision kommer senere via en firmware-opdatering.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1493953245

Jeg er spændt på at høre tilbagemeldinger fra de første ejere :)
Super :)

Jeg er også spændt på at høre, om det er de samme fejl vi oplever i Danmark som dem de oplever i USA. Jeg håber ikke det er tilfældet, men jeg har min frygt for det.
Af fns
#251335
Har lige været ude og købe en UP 970 afspiller pris 2495kr. og jeg er ikke skuffet overhoved - hold da K... et SUPER billed og ingen støj fra afspilleren (har kun en film Independence day i 4k) :) :)
TV LG 55B6v OLED
Af Kefiren
#251342
Jeg tog chancen og købte den, jeg har testet med fast & furious 6 indtil videre, og støjen er pæn irriterende ved stille scener. Men det kommer i perioder, der er også tidspunkter hvor den nærmest intet siger. Men det er helt klart drevet som er skyld i at den larmer, man kan mærke vibrationerne fra drevet, hvis man holder en hånd på afspilleren.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251347
Kefiren skrev:Jeg tog chancen og købte den, jeg har testet med fast & furious 6 indtil videre, og støjen er pæn irriterende ved stille scener.
Skal den så tilbage, eller venter du på en evt. firmware som måske kan sænke drev hastigheden?
Som tidligere nævnt, så kan du jo have ret i at fejlen måske er virkelige ringe drev brugt, når det nu er lancerings prisen skulle kæmpe med sony og samsung, panasonic modellerne og her fejler de altså.

Måske skal man prøve Sony's model?
Af Kefiren
#251349
bbplayer skrev:
Kefiren skrev:Jeg tog chancen og købte den, jeg har testet med fast & furious 6 indtil videre, og støjen er pæn irriterende ved stille scener.
Skal den så tilbage, eller venter du på en evt. firmware som måske kan sænke drev hastigheden?
Som tidligere nævnt, så kan du jo have ret i at fejlen måske er virkelige ringe drev brugt, når det nu er lancerings prisen skulle kæmpe med sony og samsung, panasonic modellerne og her fejler de altså.

Måske skal man prøve Sony's model?
Jeg tester lige med nogle flere film, og hvis problemet stadigvæk er der, så satser jeg på at aflevere den tilbage.

Jeg så på et amerikansk forum, at det var et sony 4K drev der sad i afspilleren.
Brugeravatar
Af bbplayer
#251699
Nå,
Nu er den afspiller røget af hylden i bilka/føtex , har kikket lidt på hvordan den var lagervare og nu er den altså taget ud af varebeholdningen igen ;(

Pricerunner kender også kun den ene forhandler som før.
Af Kefiren
#251805
bbplayer skrev:Nå,
Nu er den afspiller røget af hylden i bilka/føtex , har kikket lidt på hvordan den var lagervare og nu er den altså taget ud af varebeholdningen igen ;(

Pricerunner kender også kun den ene forhandler som før.
Den er stadigvæk på lager i nogle af butikkerne. Jeg snakkede med Bilka DK, og de sagde at det var en fejl at den var fjernet fra hjemmesiden, hvis de stadigvæk solgte den i butikkerne. De har den fx stadigvæk i Vejle. CDON har også fået den til 3059,- i Bilka koster den dog 2500 kr.
Af Kefiren
#251806
Konklusionen blev at jeg beholder min afspiller selvom den i nogle film larmer lidt. Jeg har prøvet med noget støjdæmpende materiale som har afhjulpet problemet lidt, så det mere lyder som en blæser end som nogle vibrationer som laver lyden. Det er drevet som kører meget hurtigt rundt i nogle scener i forskellige film og det giver noget støj, som man godt kan ligge mærke til i stille scener. Der har været snak om at der skulle komme en firmware opdatering som skulle rette problemet, men det er ikke sikkert. Alternativet er en noget dyrere afspiller fra OPPO som koster 7.000 kr, men det bliver en tand for dyr til mig, så jeg lever med den her.
Af Kefiren
#252912
Jeg har valgt at aflevere min afspiller tilbage. Dem larmede simpelthen for meget under filmende at det var irriterende at sidde og se en film på den. Jeg har valgt at undvære Dolby vision indtil at der kommer en afspiller som understøtter det som ikke larmer så meget som den gjorde. Så jeg endte med at købe samsungs ubd-8500 i stedet for til 1200 kr.
Af Kefiren
#252930
Rasmus Larsen skrev:Jeg har hørt tilbage fra LG vedr. mit spørgsmål om Dolby Vision firmwaren.

"Dolby update is expected for July/August"
Det kan man desværre ikke bruge til så meget, hvis deres afspiller ikke håndtere uhd filmene ret godt :)

En anden ting, jeg læste din anmeldelse af xbox one s og du sagde den også havde tildens til at larme under afspilning af 4k film. Jeg vil bare høre om den larmer meget og kan man tydelig høre den under filmen? Jeg har desværre ikke mulighed for at gemme min af vejen, men jeg vil også være lidt træt af, hvis den larmer lige så meget som LG UP970 gjorde.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252938
Selve Xbox'en larmer ikke så meget, men man kan høre drevet spinne (bruger kun til film - spil downloades).

Det lyder som om, at ejere af Xbox One S har meget forskellige erfaringer hvad angår larm / varme, men i vores tv-møbel herhjemme står Xbox One S og PS4 Pro begge i møblet. PS4 Pro er et rumskib med mindre vi tager den ud. Xbox One S synes jeg ikke siger særlig meget, og når drevet spinner lukkes trælamellerne i møblet, hvorefter vi ikke hører den længere (og den kommer tilsyneladende stadig af med varmen).

Det mest irriterende ved at bruge Xbox som Blu-ray-afspiller er vel nok, at det som udgangspunkt styres med spilcontroller. Herudover tager det ret lang tid at starte en film fordi "Blu-ray" app'en først skal loades.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7