Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nexium
#251325
Hej alle.
Jeg har haft mit 2016 Samsung ue49ks7005 i nogle måneder nu, og er generelt rigtig tilfreds. Dog oplever jeg HVER gang, at strømmen til fjernsynet har være afbrudt (Dvs jeg har slukket på kontakten) en lidt mærkelig ting.
1: Jeg tænder for strømmen på kontakten
2: Jeg tænder fjernsynet med fjernbetjeningen
3: efter ca. 10-20 sekunder bliver skærmen helt sort, som om det er slukket - lyden forsvinder også, men der er stadig lys i Samsung logoet nederst på fjernsynet. Fjernsynet reagerer ikke på hverken 'kanal-op/ned' eller 'lyd-op/ned', - det eneste man kan er at trykke sluk på fjernbetjeningen, hvorefter lyset i samsung loget på fjernsynet langsomt dæmper sig, og der kommer lys i den røde diode ved IR-modtageren.
4: Nu kan jeg tænde fjernsynet igen med fjernbetjeningen, og det virker helt normalt som det skal.

Er der andre som også har oplevet dette? Hvad kan man gøre, for det er pænt irriterende, hvis der nu var noget man gerne ville se, at skulle vente på at det slukker, og så tænde det igen.
Det er KUN når jeg har slukket for stikkontakten på væggen - ikke når jeg bare har slukket med fjernbetjeningen.

Gode bud modtages gerne.

Mvh
Brugeravatar
Af bbplayer
#251326
Det kunne være en firmware opdatering som fejler, som ligger klar når tv slukkes helt.
Så går den i fejl, og det eneste du kan er slukke på remote igen, og herfra starter tv normalt?

Prøv at få lagt en ny firmware på, som forhåbentlig findes, den kan nok klares via usb, hvis den på selv tv under support ikke virker. Så kan det være alt virker.

Ellers er der jo den med at fabriksnulstille tv og se om det løser det?