Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkel.todberg
#251263
Kan man slippe afsted med at købe et OLED55C7D i Tyskland?

Jeg har det lidt stramt med at skulle slippe 13.000kr ekstra bare fordi jeg bor i Danmark. Bemærk, at der er tale om OLED55C7D, som koster 21.000kr i Tyskland, og altså ikke OLED55C7V, som i øjeblikket står til 34.000kr i Danmark.

Er der nogle forskelle som jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak
Senest rettet af mikkel.todberg 4. maj 2017, 23:06, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#251264
Følger spændt med her . Det har været mig en gåde hvordan 2016 OLED LG 6'er serie konsekvent har kunnet være markant billigere i Danmark end i Tyskland . . .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251279
Tyskland bruger vel mere eller mindre de samme tunerstandarder? Hvis du køber, så er jeg nysgerrig på at høre, hvordan det går.
lennon skrev:Følger spændt med her . Det har været mig en gåde hvordan 2016 OLED LG 6'er serie konsekvent har kunnet være markant billigere i Danmark end i Tyskland . . .
Fra forskellige kanaler har jeg hørt, at det skyldes priskrigen imellem Elgiganten og Power. De har brugt LG OLED som trækplaster.

Norden er ifølge LG Nordic det marked, hvor OLED har størst procentmæssigt fat i tv-markedet, så interessen er der i hvert fald, når prisen sættes i det rigtige niveau.
Af Hanga
#251281
Rasmus Larsen skrev:Tyskland bruger vel mere eller mindre de samme tunerstandarder? Hvis du køber, så er jeg nysgerrig på at høre, hvordan det går.
lennon skrev:Følger spændt med her . Det har været mig en gåde hvordan 2016 OLED LG 6'er serie konsekvent har kunnet være markant billigere i Danmark end i Tyskland . . .
Fra forskellige kanaler har jeg hørt, at det skyldes priskrigen imellem Elgiganten og Power. De har brugt LG OLED som trækplaster.

Norden er ifølge LG Nordic det marked, hvor OLED har størst procentmæssigt fat i tv-markedet, så interessen er der i hvert fald, når prisen sættes i det rigtige niveau.
Skal man være nervøs for at priserne for 2017 modellerne ikke kan komme ned i samme niveau? Min plan var egentlig at vente på at de faldt i pris, er især vild med Sony's.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Af hifibo
#251282
Hej,
Har lige et tillægsspørgsmål.
Jeg overvejer også det tyske, men benytter slet ikke tuneren (apple tv og PS4 er kilderne, samt de indbyggede apps).
er der nogen forskel for mig på et dansk og tysk tv så ? (udover garanti momsforskel og antageligt prisen)
Mvh Bo
Brugeravatar
Af bbplayer
#251286
hifibo skrev:Hej,
Har lige et tillægsspørgsmål.
Jeg overvejer også det tyske, men benytter slet ikke tuneren (apple tv og PS4 er kilderne, samt de indbyggede apps).
er der nogen forskel for mig på et dansk og tysk tv så ? (udover garanti momsforskel og antageligt prisen)
Mvh Bo
Jeg har købt tv i Tyskland igennem årene, og det eneste jeg husker på lg tv, er anderledes er standen som er europæiske lande, som den starter op med at vise, der finder du ikke Danmark.
Men,
kikker jeg på mit tv nu, så kan du vælge hele europas lande i menuen nu, så mon ikke du kan vælge Danmark under opsætning.

Når land vælges under opsætning,
Så påvirkes kanal søgning,sorting af disse, aktivering af funktioner i Danmark,primære sprog lyd/tekst osv men tror ikke du ellers finder forskelle, da firmware vi henter til LG, er den samme i europa.

Så garantien som også er rimelig ens, er nok der du mærker forskellen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251287
hifibo skrev:Hej,
Har lige et tillægsspørgsmål.
Jeg overvejer også det tyske, men benytter slet ikke tuneren (apple tv og PS4 er kilderne, samt de indbyggede apps).
er der nogen forskel for mig på et dansk og tysk tv så ? (udover garanti momsforskel og antageligt prisen)
Mvh Bo
Hvis du ikke bruger tuneren, så tror jeg ikke der er nogen forskelle overhovedet. Jeg har selv importeret et par tv-skærme fra UK (da pundet var i bund) og de kører stadig uproblematisk hos familiemedlemmer med dansk sprog i menuerne.
Af Beckham
#251288
Hanga skrev:
Rasmus Larsen skrev:Tyskland bruger vel mere eller mindre de samme tunerstandarder? Hvis du køber, så er jeg nysgerrig på at høre, hvordan det går.
lennon skrev:Følger spændt med her . Det har været mig en gåde hvordan 2016 OLED LG 6'er serie konsekvent har kunnet være markant billigere i Danmark end i Tyskland . . .
Fra forskellige kanaler har jeg hørt, at det skyldes priskrigen imellem Elgiganten og Power. De har brugt LG OLED som trækplaster.

Norden er ifølge LG Nordic det marked, hvor OLED har størst procentmæssigt fat i tv-markedet, så interessen er der i hvert fald, når prisen sættes i det rigtige niveau.
Skal man være nervøs for at priserne for 2017 modellerne ikke kan komme ned i samme niveau? Min plan var egentlig at vente på at de faldt i pris, er især vild med Sony's.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ja...lidt interessant hvordan priserne udvikler sig i år. Har bemærket at Sony's top lcd modeller ikke rigtig har rykket sig endnu. 65" modellerne har nærmest ikke rykket sig en eneste øre....lidt overraskende synes jeg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251311
Hanga skrev:Skal man være nervøs for at priserne for 2017 modellerne ikke kan komme ned i samme niveau? Min plan var egentlig at vente på at de faldt i pris, er især vild med Sony's.
Jeg har hørt, at LG Korea har øffet lidt over priskrigen i Danmark, men min mavefornemmelse siger mig, at priserne nok skal komme rigtig langt ned igen i år.

Nu er der jo flere spillere på banen og Panasonics EZ950 står faktisk til at blive den billigste 55" OLED (på vejl. pris). Det tror jeg ikke, at LG kan stå model til, og så er vi ligesom i gang allerede henover sommeren, hvor alle skærmene skulle være i handlen. :)
Af mikkel.todberg
#251318
Jeg har fundet denne side som nævner nogle tuner forskelle mellem V og D. Dette bogstav dækker åbenbart over hvilke tunere tv'et har. Som jeg læser det så har D alle de tunere som V har plus mere. Derved bør jeg vel kunne tage alle danske tv signaler? Herudover hvis man kan indstille sproget til dansk så er der vel ikke noget i vejen for at tage et smut til Tyskland efter nyt tv?

http://en.tab-tv.com/?page_id=7111
Af Bjur
#251319
Rasmus Larsen skrev:
Hanga skrev:Skal man være nervøs for at priserne for 2017 modellerne ikke kan komme ned i samme niveau? Min plan var egentlig at vente på at de faldt i pris, er især vild med Sony's.
Jeg har hørt, at LG Korea har øffet lidt over priskrigen i Danmark, men min mavefornemmelse siger mig, at priserne nok skal komme rigtig langt ned igen i år.

Nu er der jo flere spillere på banen og Panasonics EZ950 står faktisk til at blive den billigste 55" OLED (på vejl. pris). Det tror jeg ikke, at LG kan stå model til, og så er vi ligesom i gang allerede henover sommeren, hvor alle skærmene skulle være i handlen. :)
Hvad siger din mavefornemmelse mht. 65" skærme. Kommer vi ned på omkring de 16k?
#251323
mikkel.todberg skrev:Jeg har fundet denne side som nævner nogle tuner forskelle mellem V og D. Dette bogstav dækker åbenbart over hvilke tunere tv'et har. Som jeg læser det så har D alle de tunere som V har plus mere. Derved bør jeg vel kunne tage alle danske tv signaler? Herudover hvis man kan indstille sproget til dansk så er der vel ikke noget i vejen for at tage et smut til Tyskland efter nyt tv?

http://en.tab-tv.com/?page_id=7111
Udenlandske LG TV burde altid kunne sættes til alle 28 EU sprog. Er det hos Euronics i Flensborg eller Niebüll, at du vil købe TV'et?

https://www.euronics.de/tv-und-audio/fe ... fID=idealo
Brugeravatar
Af bbplayer
#251327
mikkel.todberg skrev:Tænkte lidt mere på denne. Det er så OLED55C7V modellen. Kan ikke finde den er D modellen andre steder på nettet til 2800 EUR:

https://www.gamingoase.de/index.php?pag ... t&info=589
de leverer så ikke til Danmark

Wir liefern in folgende Länder: Belgien, Italien, Frankreich, Niederlande, Polen, Portugal, Rumänien, Slowakei, Spanien, Tschechische Republik, Österreich