Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Law85
#251265
Overskriften måske ikke helt retvisende da et helt generelt godt billede er ligeså vigtigt.

Jeg købte et ks7005 for snart 2 uger siden og overvejer at returnere her i weekenden. Grunden er at der er noget banding (lodrette striber ved hurtig panorering, specielt sport) samt lidt motion judder (billedet går i slowmotion et halvt sek engang imellem) samt at de øverste hjørner er lidt mørkere end resten af billedet ses mest i halvmørke scener.

Jeg har kalibreret og prøvet forskellige motion settings. Alt er slået fra pt, hvis jeg slår noget som helst til bliver det endnu værre og billedet går i slowmotion oftere.

Udfordringen ligger så lidt i at finde noget bedre og så er der det med prisen. Jeg gav 6700 kr for 49ks7005. Hvad er mine muligheder? Giver gerne flere penge hvis det giver mening.

Jeg er ret emsig med billedet, det skal ikke være perfekt men ovenstående ting irritere mig.

Kan i hjælpe? Skal senest returneres i weekenden. Har ikke plads til mere end 50"
Af Beckham
#251268
Sony er jo kendt for at være bedst til at håndtere motion. Et bud kunne være Sony XE9005.....den kan du få i 49", men så er vi også oppe i en lidt anden pris. Den har fået rigtig god anmeldelser rundt omkring og det fremhæves også at den er rigtig god til sport\fodbold.

Skal det være lidt billigere er der også en Sony XE85. Den har jeg dog ikke set nogle anmeldelser af, men mener faktisk Torben\Rasmus har den inde til test as we speak.
Af Law85
#251289
Ja 49" modellen koster pt over 13k hvilket er noget højt med tanke på det ikke er toppen af sortimentet og 55" versionen er faktisk lidt billigere på pricerunner pt. Men måske man kan forhandle sig frem til noget.

Er der andre modeller jeg bør overveje?
Af Beckham
#251297
Law85 skrev:Ja 49" modellen koster pt over 13k hvilket er noget højt med tanke på det ikke er toppen af sortimentet og 55" versionen er faktisk lidt billigere på pricerunner pt. Men måske man kan forhandle sig frem til noget.

Er der andre modeller jeg bør overveje?
Well...typisk er Sony de bedste på motion delen. Jeg kan se på Pricerunner at Sony Center stadigvæk har sidste års XD93 på lager, men så er du jo tvunget op i en 55" og en pris på 11k.

Hvor vidt det generelt kan lade sig sig gøre at forhandle prisen ned er et godt spørgsmål. Kommer nok lidt an på prisen og den enkelte model. Jeg selv og en anden er lykkedes med at forhandle noget af prisen på en XE93 i 65", men her er vi jo så også oppe i en listepris på 30k, så der er jo nok også lidt mere at give af.
Af Law85
#251375
Sony xe9005 virker til at have det hele dog 13k fortsat hvilket er for meget. Kan ikke finde xd9305 på lager nogen steder udover nogen demomodeller ellers en god pris.

Hvad med det nye Panasonic ex780 som er top modellen i år på lcd fronten? Hvordan er deres topmodeller generelt til motion?

I øvrigt har jeg et budget på højest 10k, så bliver nok svært at finde lige her til at starte med. Foretrækker fortsat Ca 50 " 55 er lige det største. Findes der en god deal på et oled eller hvis 9305eren havde været på lager, så kunne jeg godt tage en 55er.
Af Beckham
#251379
Sony Center ser ud til at stadigvæk at kunne levere XD9305 i 55", dog til en pris på 11k.

Ang. Panasonic så led sidste års modeller lidt af noget slør når der skulle ske hurtige bevægelser. F.eks. hvis en fodbold sparkes langt. EX780 ligger dog også over dit budget lige nu. Om det med slør er løst i år ved jeg ikke. Prøv evt. at kigge i owners thread her https://www.avforums.com/threads/panaso ... d.2084911/.