Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ulrik.jakobsen
#251187
Hej.
Jeg har noget tid nu siddet og kigget efter nyt tv.
Jeg er faldet over disse to modeller, da de på nuværende tidspunkt ligger inde for mit budget. (10.000 kr)
(Har siddet og savlet over LG's OLED E6 model, men ude af min prisklasse, desværre!)
Jeg har læst indlægget om begge modeller, men kan ikke helt finde ud af hvilket der er bedst? Siden jeg har læst mig til nogle modstridende svar ude omkring på nettet.
Jeg kan heller ikke finde ud af om de to modeller kører 8bit eller 10bit?

Jeg har også kigget på Vizio P serien, men ikke helt kunnet finde ud af om det var noget værd at kaste penge efter dem, siden jeg stadig bruger kabel til at se tv (kun fodbold) men stadig. Resten af mit tv kiggeri foregår via Apple TV.

Håber nogen kan guide mig lidt her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251191
Der er mindst 10 tråde her i forum om de to modeller. De er billedmæssigt ens. Begge er 10 bit. Der er forskel på designet og så har 8'eren 2 tunere, lidt bedre (mindre ringe) lyd. Ikke meget derudover.
Af ulrik.jakobsen
#251194
Tak skal du have.
Ja har godt se mange af dem, men har ikke kunnet finde et helt præcist svar som du har givet. (eller også har jeg fået stirret mig blind på det?)

Lyden gør mig ikke noget, da det hele er koblet op til surround system.
Af Beckham
#251201
Hvis tv'et skal stå på et tv møbel, så skal du også lige være opmærksom på at fødderne kun kan placeres helt ude i enderne af tv'et på KS7005. KS8005 har en lidt anden fod, som ikke kræver helt så meget plads.
Brugeravatar
Af hifreak
#251203
KimKaos skrev:Jeg har begge modeller og forskellen er minimal - ønsker man at optage så er det KS8005 eller MU7005 da de har twintuner - er det ligegyldigt så vælg KS7005.

Du hold øje med gode tilbud da begge modeller ofte er på tilbud - er du heldig så kan du finde et 55KS8005 til 7 - 8.000,- og lige nu kan du købe en 65" 7005 til 9.888,- i Elgiganten iflg. pricerunner
Hvad med lyden i 8005 er den markant bedre end 7005?
Brugeravatar
Af hifreak
#251210
KimKaos skrev:Nej ikke markant - blot et lille nøk - ikke nok til at fravælge 7005 frem for 8005
Tak for info har selv overvejet 7005 :)
Af ulrik.jakobsen
#251217
Beckham skrev:Hvis tv'et skal stå på et tv møbel, så skal du også lige være opmærksom på at fødderne kun kan placeres helt ude i enderne af tv'et på KS7005. KS8005 har en lidt anden fod, som ikke kræver helt så meget plads.
Mit nuværende tv står på et tv møbel, så det er ikke det store problem.
Jeg regner dog med at jeg vil have det op på væggen, men nu må vi se om det overhovedet kan lade sig gøre.
Men tak for dit svar.
Af ulrik.jakobsen
#251218
KimKaos skrev:Jeg har begge modeller og forskellen er minimal - ønsker man at optage så er det KS8005 eller MU7005 da de har twintuner - er det ligegyldigt så vælg KS7005.

Du hold øje med gode tilbud da begge modeller ofte er på tilbud - er du heldig så kan du finde et 55KS8005 til 7 - 8.000,- og lige nu kan du købe en 65" 7005 til 9.888,- i Elgiganten iflg. pricerunner
Tak for dit svar.
Umiddelbart skal jeg ikke optage noget, da alt mit tv kiggeri foregår igennem Apple tv, og det kun er fodbold kampe jeg ser via kabel tv.

Jeg er bare lidt nervøs for hvordan billedet er på det, da jeg kan læse at det "kun" ligger i mellemklassen. (De andre der ligger over det i tests, koster dog så også det mere)
Men om der evt var et anden tv derude til de samme penge, men bedre måske?

Jeg har en lys stue, genskin er ikke noget problem overhovedet, så længe jeg sidder lige for tv'et.
Men hvordan klarer ks7005 eller 8005 i mørke? fx om aftenen? Der kan jeg se på mit nuværende tv at det halter (bevares, det er også fra 4 eller 5 serien af samsung)
Af Grandahl
#251220
Der er et kæmpespring i kvalitet mellem 4-5 serie og disse.. Billedforskellen er markant.. husk at indstille det rigtigt.. Disse tv er dette års value for Money tv og er vel Samsungs næstbedste LCD panel.. OLED er bedre, men disse to er altså gode tv.
Af ulrik.jakobsen
#251221
Grandahl skrev:Der er et kæmpespring i kvalitet mellem 4-5 serie og disse.. Billedforskellen er markant.. husk at indstille det rigtigt.. Disse tv er dette års value for Money tv og er vel Samsungs næstbedste LCD panel.. OLED er bedre, men disse to er altså gode tv.
Tak for svaret.
Er helt klar over at OLED er markant bedre, men igen, prisen følger jo så også med må man sige.
Men tror jeg vælger at købe 8005, har dog lige set at ks9005 er på tilbud også, det er dog curved.
Af MrSorensen
#251523
KimKaos skrev:Jeg ser alt på mine både tv og Netflix/HBO osv. - det er et superflot billede.
Jeg har overvejet et KS8005, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om de DS Video appen til min hjemmeserver, kan du fortælle om man kan finde den i appstore? :)