Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251181
XE93 har flere zoner end XD93 havde, så i dén forstand, så ja. XE-serien i almindelighed har ikke lokale zoner at styre, så du kan ikke skære dem over en bred kam.

Personligt havde jeg taget et XE94 (dvs. en XE93 i 75") over et KS9505, men prisen er pt. for høj. XE9005 har kun 20 zoner at styre (muligvis lidt flere i 75" - det ved jeg ikke). I dén forstand ligner den mere XD93 end XE93 gør. Sony håndterer dog - i min mening - bevægelse bedre end Samsung gør, så jeg ville nok også tage XE90 før jeg tog et KS9505.
Af dannisther
#251183
Torben Rasmussen skrev:XE93 har flere zoner end XD93 havde, så i dén forstand, så ja. XE-serien i almindelighed har ikke lokale zoner at styre, så du kan ikke skære dem over en bred kam.

Personligt havde jeg taget et XE94 (dvs. en XE93 i 75") over et KS9505, men prisen er pt. for høj. XE9005 har kun 20 zoner at styre (muligvis lidt flere i 75" - det ved jeg ikke). I dén forstand ligner den mere XD93 end XE93 gør. Sony håndterer dog - i min mening - bevægelse bedre end Samsung gør, så jeg ville nok også tage XE90 før jeg tog et KS9505.
Torben,
du er mit orakel!

Så vil jeg i hvert fald udelukke KS9505.

Jeg havde også snævret til indtil XD/XE94 , KS9505, og LGs nye SJ955 (Ved du noget om den, eller har i ikke set dem endnu ?)

Ps.
Tak fordi du tager dig tid til at svare , det værdsættes meget :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251186
LG's LCD-paneler er jeg stadig ikke så meget for, da de udelukkende bruger IPS. Uanset hvor meget du tweaker dem, så er sortniveauet bare ikke godt.