Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BRB
#251136
Det var nemmere i de gamle dage ;-)
Jeg hælder til at 13.000 er mange pengen at spare. Jeg kan heller ikke helt se at OLED skal være så meget bedre. Jo tak, det den sidste nye model og den har et super flot billede, specielt med sort, men alligevel.
Af Beckham
#251138
Kan godt følge dig....det kan faktisk være svært at hitte ud af tv markedet idag. Jeg kan fortælle dig at jeg selv lige har investeret i en 65" for få uger siden. Jeg ser også rigtig meget fodbold og jeg synes på flere af de nye skærme (2016), ikke kun LG OLED, at det kneb lidt med opskalering af normale tv kanaler. Har kigget på mange skærme siden sidste efterår og den som imponerede mig allermest var Sony's ZD9. Den synes jeg dog var lige lovlig pebret. Jeg havde også et kig på XE90, som jeg synes egentlig gjorde det ganske fint med normale tv kanaler. Endte dog med at købe XE93, endda uden selv at have set den i aktion med normale tv kanaler. Hvorfor valgte jeg så den? Det gjorde jeg af to årsager, først og fremmest fordi den har samme billedprocessor som ZD9 og så har den fået rigtig gode anmeldelser rundt omkring, hvor især dens evne til håndtering af opskalering fremhæves. Jeg har haft skærmen i en uges tid nu og er meget tilfreds so far. Den er så også pænt pebret i 65", men var så heldig at få et godt tilbud.
Af BRB
#251139
Ja jeg har læst en del af dine kommentar :-)
XE93 er da også at fortrække, men 30K er for meget. Desværre har Power den ikke, nu hvor de har 22% rabat på deres skærme. Ellers havde jeg også købt den.
Ved du om der er et vaskeprogram mod burn-in på XE90?
Af jesperb-64
#251140
Ved du om der er et vaskeprogram mod burn-in på XE90?
Hvad sker der lige her? Tror kun der et vaskeprogram til 60 graders hvidvask.
Af Beckham
#251142
I teorien kan burn-in også godt forekomme på lcd, men det er godt nok sjældent jeg har hørt om dette. Ved ikke om der er noget program mod det på XE90. Ved ikke engang om der er noget imod det på min egen XE93...:-)

Men er enig, 30k er for meget. Hvad jeg har hørt har El Giganten og Sony Center XE93 eksklusivt i år, så det er jo ikke alt for godt i forhold til hvor hurtigt den falder i pris, men før eller senere skal den nu nok komme ned. Hvad jeg har læst ligger XE90 dog temmelig tæt på XE93 på rå billedkvalitet, men har ikke haft mulighed for at sammenligne. Vil foreslå at komme ud at se skærmen et sted hvor du kan se noget tv signal.