Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250967
Kære panel,

Jeg står til at skulle udskifte mit gamle Samsung Full HD tv fra (2006/2007), about time I know...

TV'et skal bruges primært til en PS4 PRO og Netflix.

Jeg står imellem at købe enten et OLED 55B6V fra LG eller gå med deres nyeste tv i år, et LED-LCD (enten SJ850 eller SJ950 modellen).

Mine spørgsmål er:

Hvad er jeres råd? Skal jeg vente til B7'eren falder i pris? Eller ville jeg få stor glæde af SJ850V? Er der nogen større forskel mellem SJ850 og SJ950 udover design?

Håber, at I kan hjælpe :D
#250970
LG's LCD-paneler kan på ingen måde hamle op med deres OLED. Hvor OLED har et overlegent sortniveau så har deres LCD med IPS panel nærmest det stik modsatte. Hvis du ikke hopper på OLED, så ville jeg kigge på et TV fra en anden producent.
#250972
Af de to skærme ville jeg også helt klart vælge OLED'en. Om du skal vente på at B7 falder i pris? Tjaah...godt spørgsmål. Der er vist ikke sket det helt vilde på LG's 2017 OLED i forhold til 2016 modellerne. 2017 modellerne har fået noget mere lys som en af større nyheder. Jeg ville tage ud at kigge på LG B6 og hvis du kan lide hvad du ser, ville jeg ikke tøve med at tage denne og spare lidt penge. Feature mæssigt er LG B6 rigtig godt med, så du skal ikke bekymre dig om at du kommer til at mangle noget på den front umiddelbart.
#251002
philip.nielsen skrev:Mange tak for jeres svar!

Jeg vil placere tv'et i stuen, der er veloplyst (med 3 to-fags vinduer), så der kommer godt lys ind. Er det stadig jeres anbefaling at vælge B6'eren, nu hvor den er lidt lavere på lysstyrken?
Jeg mener at det lavere lysniveau godt kan blive problematisk. Der er en del her inde der mener at B6'eren nærmest er et laserlys, men den holder bare ikke