Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gomi
#250890
Rtings.com har testet 7QF og giver den ikke bedre ratings end KS8005.... Hvilken skal man så købe? den gamle eller hvilken ville I vælge hvis de kostede ca det samme? ::l

PFT
Thomas
Af Grandahl
#250894
Jamen hvis de kostede det samme og de er lige gode ville jeg til enhver tid købe det nyeste.. Men det er da vist en hypotetisk spørgsmål. De kommer jo aldrig til at koste det samme ;)
Af Kaktus-burger
#250896
Jeg har ingen erfaring med Samsungs nye Q-modeller. Du skal dog nok regne med at Samsung har afsat adskillige millioner til marketing, og de vil derfor give den fuld gas med alverdens marketings-halløj. QLED er ikke nogen revolution - på ingen måder.

Umiddelbart vil jeg mene, at de bedre betragtningsvinkler er den eneste mærkbare forskel på de nye modeller. Så hvis det ingen betydning har for dig, vil jeg bare købe mig en KS8005. Hvis du ikke har behov for 2 tunere, og kører fladskærmen igennem en soundbar eller anlæg, kan du sagtens nøjes med KS7005.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250900
Vi skulle få Q-serien til test inden længe, men det lader lidt til, at de modeller de viste på CES med forbedrede betragtningsvinkler ikke er de samme som vi kan købe nu. I så fald er noget af den påståede magi lidt faldet til jorden. Vi får se.
Af Gomi
#250907
Grandahl skrev:Jamen hvis de kostede det samme og de er lige gode ville jeg til enhver tid købe det nyeste.. Men det er da vist en hypotetisk spørgsmål. De kommer jo aldrig til at koste det samme ;)
Jeg har faktisk fået adgang til priser der er tæt på gennem mit arbejde. Men hvis den nye er desideret dårligere, giver det jo ingen mening.
Af JHN
#250911
Hej.

Jeg kan ikke huske, om jeg har set en test af Q7. Det er spændende hvad Thomas skriver, at Q7F ikke har fået "flere points" end KS 8005 i en test.

Jeg har læst en test af QLED Q9. Denne er selvfølgelig langt dyrere end Q7F. QLED Q9 fik mange "point" og meget ros i denne test. Så noget tyder på, at Q9 er et godt TV, selvom det er kantbelyst.

Torben. ER det Q7, Q8 Eller Q9, som I vil teste ? Personligt håber jeg at det er Q9, som I vil teste.

Venlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
EJer af et 40 tommers Full HD TV
Af FAllanBruun
#250913
FAllanBruun skrev:Havde et Samsung QLED på prøve i en ugestid, og var ikke særlig imponeret. Bla. betragtningsvinklen var ret dårlig
Skal retfærdigvis nævnes at det "kun" var et Q7F
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250920
JHN skrev:Torben. ER det Q7, Q8 Eller Q9, som I vil teste ? Personligt håber jeg at det er Q9, som I vil teste.
Q9 så vidt jeg ved. Intet er sikkert endnu, da TV'et ikke er landet i DK.
Af JHN
#251062
Hej Torben.,

Tak for svar. Jeg glæder mig meget til at se jeres test, hvis det er Q9, som I vælger af teste. Den har som sagt fået stor ros i den test, som jeg så. Og så kan det være spændende at se, hvad I siger til den.

Q9 er dog uden for min pengepungs rækkevidde - og den er for stor til mig.. Men tests af denne er spændende for at se hvor god den er i forhold til OLED.

Kærlig hilsen Jan
Af PeterD
#251066
Kaktus-burger skrev: Du skal dog nok regne med at Samsung har afsat adskillige millioner til marketing, og de vil derfor give den fuld gas med alverdens marketings-halløj. QLED er ikke nogen revolution - på ingen måder.
Tak. Så ved alle det. Det var SUHD heller ikke, men QLED lyder fancy og smart, så Samsung kan vel trække nye folk i butikken..og om 2 år finder deres marketingafdeling på en ny bogstavskombination.. 8-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251113
JHN skrev:Q9 er dog uden for min pengepungs rækkevidde - og den er for stor til mig.. Men tests af denne er spændende for at se hvor god den er i forhold til OLED.
Så vidt jeg kan forstå, så er de "QLED"-modeller Samsung sender på gaden ikke magen til dem de viste frem på CES, så fordelen med øgede betragtningsvinkler er gået fløjten. Initielle målinger på lysstyrken viser ikke nogen synderlig forbedring over "S'UHD" så nu må vi se hvor meget nyhed der reelt er.

Konkurrent til OLED? Nej, det kan jeg nok godt garantere dig for, at de ikke bliver i den nuværende form.
Af JHN
#251230
Hej Torben.

Jeg tror også, at OLED er bedre end Q9. Sidstnævnte er jo LCD og kantbelyst. Men jeg har læst en test af q9, hvor dette TV fik meget ros og gode points. Jeg prøvede at finde testen igen, men jeg kan ikke finde den.

En anden person har vist testet Q9. Han gav det meget ros. Men om han havde økonomiske interesser i Samsung blev jeg ikke klar over.

Jeg skal til at læse en artikel, hvor de sammenligner QLED med OLED. HVis der er tale om et test, vender jeg tilbage.

Kærlig hilsen Jan hervig Nielsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251239
Pas lidt på med disse infoartikler om QLED. I sit oprindelige format var QLED en konkurrent til OLED, men det er det på ingen måde når du bruger det til et LCD-TV. Så hvis du giver dig til at læse om "QLED", så vil det sandsynligvis ikke være den type som Samsung har benyttet sig af.