Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250809
Torben Rasmussen skrev:Den fylder jo lidt den der flap, så når den klappes sammen så vil TVet hænge et godt stykke af væggen. Men fra et designsynspunkt er det forfriskende.
Man kan så sige at denne flap kunne være horisontal eller vertikal siddende, så fylder den det samme bagpå og afstand til væggen bliver det samme.
Næsten som de OLED skærme fra LG med halvdelen fyldt ud med en højttaler på deres nederste halvdel og toppen tynd som papir. Afstanden er stadig stor.
#250810
Torben, der står i testen at man bare kan bruge Chromecast funktion, hvis app's. mangler, men det er vel ikke en selvfølge, og det kunne være rart hvis i testede det. Her tænker jeg fx på CMORE, som ikke virker på Nvidia Shield og som måske heller ikke virker på A1 og de andre Android TV. HBO Nordic kunne også være et problem, har tidligere heller ikke virket på Nvidia'en. Eller er det bare Nvidia, der er dårlig til at implementere Chromecast?

Edit: Eller CMORE?
#250811
steen6400 skrev:Edit: Eller CMORE?
Det er nok nærmere firmaer som ikke udvikler apps til platformen, så når Cmore ikke findes som app, så vill chromecast på tv't heller ikke kunne caste fra app og dermed chromecast ikke supportere den nativt, når de ikke udvikler app til formålet.

Derimod er det måske selve cast funktionen af skærmen, som her menes, hvor du kan sende skærm og lyd til tv't, det må dog være med lidt lag og måske sync problemer men det kommer jo an på en test.
#250812
Det er jo op til de enkelte udviklere at få Chromecast implementeret rigtigt. Jeg caster fra Yousee, DR, HBO, Cmore (som dog ligger i Yousee i bedre kvalitet), Blockbuster (findes også som app), og Min Bio.

At en udbyder f... deres app op, så CC går i stykker kan jeg ikke rigtig tage hensyn til i anmeldelsen. Her tænker jeg specifikt på HBO som jævnligt ødelægger deres egen app. Den findes jo i forvejen kun til Samsungs TV som defineret app, så ingen andre har den på anden vis end CC eller AirPlay.

Bbplayer: ingen af de apps jeg nævner findes på platformen (ud over DR), men det betyder ikke at cast er et problem. Hvor skulle det være påkrævet at appen findes på TVet? Så går fidusen med cast jo lidt væk.
#250816
Torben Rasmussen skrev:Bbplayer: ingen af de apps jeg nævner findes på platformen (ud over DR), men det betyder ikke at cast er et problem. Hvor skulle det være påkrævet at appen findes på TVet? Så går fidusen med cast jo lidt væk.
Jeg tror du misforstår eller jeg fik formuleret det forkert.
Chromecast har apps udviklet til cast platformen, og findes de ikke så kan du ikke caste uden at du sender hele skærmen.

EDIT: Jeg har ladet mig læse, at det HAR noget med Android TV platformen at gøre, så måske skal den app altså også fungere på androidtv, når de laver den til cast app, så den skal fungere begge steder, mon ikke det er fordi chromecast kalder en nativ androidtv app, når man forsøger at caste fra en app som normalt har chromecast support.
#250823
Det er klart, at app'en selv skal have cast-funktion før det virker tilfredsstillende. At caste hele skærmen er et ret lousy alternativ (og kræver en Android-enhed) for det har ret meget forsinkelse og kræver en del af den enhed du caster fra.
Brugeravatar
Af azrael
#251108
Et par kommentarer til anmeldelsen, der som altid har været meget grundig. Good job! :D

Jeg bemærkede en slåfejl, "særsklit". Der er muligvis flere, men den var iøjenfaldende.

Værre er metaforen "elefanten i porcelænsbutikken", som betyder kluntet opførsel. Jeg tror, at du/I ledte efter en pendent til den engelske "elephant in the room", som hentyder til et problem alle kender til, men ingen vil anerkende. Måske havde "det store spørgsmål" været en bedre vending?
Senest rettet af azrael 1. maj 2017, 11:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af azrael
#251119
Rasmus Larsen skrev:Jeg har rettet den :)
En lusker... ;)

Jeg kan se, at du også har rettet til mht. "elefanten". Desværre er der nu kommet et "altid" for meget i sætningen.

Hilsen,
your resident grammar nazi :D
#251123
Det er OK at revse grammatikken. Artiklerne skrives i HTML-format, så det kan sq nogle gange blive lidt kaotisk at finde fejl, da der er VIRKELIG meget tekst.

Jeg slog elefanten ihjel. Den kom nok fra den engelske side, da man hele tiden skal sidde og tænke i to sprog og der var der lige noget med elefanter, som passede ind... Én elefant på taget er værre end to på græsplænen. Eller noget i dén stil.
Brugeravatar
Af azrael
#251159
Det er fint, at I er OK med lidt kritik med hensyn til grammatikken og slåfejl. Jeg er egentlig ikke så glad for at påpege den slags, da det trods alt er indholdet det kommer an på, men når nu artiklerne er så gennemførte, så er det særligt synd, hvis der springer grammatiske fejl mv. i øjnene. Men som altid skal I altså have stor ros for jeres arbejde! :)
Af Hanga
#251255
AVforums kalibrering af A1 giver nogenlunde samme settings.

https://www.youtube.com/watch?v=XzmLW0LpZ5w

Dog er det værd at bemærke at de kører gamma -2 og Xtended DR off, hvor flatpanels har gamma 0 og Xtended DR medium.

I skriver i testen:
"Sony sigter efter en gamma på 2.4, hvilket er et bevidst valg, men en anelse til den mørke side. Vi sigter efter en gamma på 2.2, som egner sig bedre til lokaler med lidt lys i, men med gamma-håndtaget er det enkelt at hæve og sænke den generelle gråtoneniveau."

Ud fra overstående ville jeg egentlig også tro at I havde reduceret gamma under settings?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19