Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#250394
Hbar skrev:
KBW skrev:Med LGs Oleds har det jo været et panellotteri hvor mange har byttet ud indtil de har fået et godt eksemplar.
Jeg tænker ikke det er mere end normal fejlrate, for ellers kommer vi til at se mange panel fejl i år, når Sony, Panasonic, Phillips osv. alle har OLED TV med LG paneler.
Hvis man har fulgt med på især de udenlandske fora, samt selv har købt diverse af disse LG Oleds, ja så ved man at det har været et panellotteri, og store antal er blevet leveret tilbage. Hvor slemt det har været i 2016 er lidt mere uvist. I modsætning til tidligere har jeg selv været heldig med mit 65b6.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250407
Som jeg også postede i kommentarsektionen til nyheden om danske priser på Sony A1, så er vi nu ved at have klarhed over, hvad det skal koste af komme i gang med 2017 OLED hos de forskellige producenter:

55" Sony A1 - 34.000 DKK
55" Panasonic EZ950 - 28.000 DKK
55" LG B7 - 30.000 DKK
55" Philips POS9002 - pris ukendt (men bliver lavere end forgangeren, der stod til 30.000 DKK)
Af bromberg
#250408
Rasmus Larsen skrev:Som jeg også postede i kommentarsektionen til nyheden om danske priser på Sony A1, så er vi nu ved at have klarhed over, hvad det skal koste af komme i gang med 2017 OLED hos de forskellige producenter:

55" Sony A1 - 34.000 DKK
55" Panasonic EZ950 - 28.000 DKK
55" LG B7 - 30.000 DKK
55" Philips POS9002 - pris ukendt (men bliver lavere end forgangeren, der stod til 30.000 DKK)
Hvilke af de skærme understøtter Dolby vision?
Af Holm86
#250683
En lille opsummering af min handel med Power.
Power sætter en 65" LG C6 OLED skærm på tilbud til 17.777,-, i deres power weekend. Jeg bestiller TV'et søndag aften, og tager ud for at hente det mandag eftermiddag. Får at vide at de ikke har dette tv, og får derefter at vide at de har prøvet at ringe til mig og forklare situationen. Har den dag kun modtaget ét opkald, som er fra hemmeligt nummer, og ingen besked er lagt på min telefonsvare. Ekspedienten fortæller mig så at de eneste C6'ere de har tilbage, er nogle de har fået leveret tilbage fra forbrugere. Det siger jeg nej tak til, og forlader butikken.

Jeg skriver så en mail til deres kundeservice, at det er for dårligt at de sætter ting på tilbud, som de åbenbart ikke har, og at de selv skriver det er en bindende aftale når man vælger deres Click&Collect.
Får så senere et opkald af deres varehuschef, som siger at han er meget ked af episoden, og at hvis jeg vil komme og se på et af de tilbageleverede tv, så kan jeg få det til 1500,- billigere altså 16.277,-
Jeg vælger at tage ud og kigge på tv'et, som ved første øjekast ser okay ud. Betaler de 16.277 og tager så hjem for at sætte det op, da jeg får tv'et helt ud af kassen, ser jeg at selve panelet har et buk, så må pakke det sammen igen og ud i power endnu engang. Denne gang finder vi et tv som vi pakker helt ud, dette ser tilgengæld meget fint ud, og fjernbetjening har ikke engang været pakket ud, og der er stadig folie bag på tv'et, så dette virker mere som et nyt tv. Da jeg kommer hjem, er alt som det skal være, og har nu endelig fået det tv jeg ville have. Lægger så mærke til nummer 2 kvittering jeg har fået, da jeg byttede tv'et er der skrevet 15.277,- på. Og har faktisk også en sms hvor varehuschefen skriver 15.277,- men troede bare det var en slåfejl fra hans side, men den har han så lavet 2 gange, da han også har skrevet det på kvittering nummer 2.
Vælger så at skrive til power, og vise dem sms og kvittering, og sige at jeg vil have slået yderligere 1000,- af, så det kommer til at passe. Efter lidt skriven frem og tilbage, fik jeg at vide at de nu vil overføre de 1000kr.

Så har fået et LG C6 65" til 15.277,- hvilket jeg synes er en ganske god pris, selvom det har været lidt en kamp at handle i Power :-)
Af Hanga
#250684
Selvfølgelig ikke alt for godt at de ikke kunne levere det nye TV du havde bestilt, men derfra lyder det da til at du har fået en fin behandling?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250700
Det lyder som en god behandling. Naturligvis er det surt at du må frem og tilbage så ofte, men besparelsen kan måske opveje de spildte timer.

Jeg synes dog, at deres køsystem på online-køb er ret fedt. Varen reserveres i nogle minutter hvor man har fred til at indtaste adresse mv. så man ikke skal stresse over, at kø-tilbud forsvinder. Jeg testede det da de havde tilbud på E6, hvor der var én tilbage og der kunne man se at set ene eksemplar forsvandt da jeg lagde det i kurven og kom igen da jeg lod tiden løbe ud. Jeg skulle have købt det... oh, well - forhåbentlig må jeg låne LGs nye model i lidt længere tid undet testen 8-)
Af Holm86
#250790
Jeg er meget tilfreds med behandlingen, og dejligt med så lækkert et tv til den pris.
Men synes stadig ikke det er i orden, at de sætter ting på tilbud, som de reelt ikke har. Eller i det mindste ikke oplyser at det er returvarer de har på tilbud.
Af Red Fox
#250814
Rasmus Larsen skrev:Sony A1 og LG B7.
Forventes det at Philips POS9002 kan komme med en firmware opdatering der giver Dolby Vision indenfor en overskuelig fremtid?

Synes at have læst at Dolby har løsnet lidt op for kravene for at udbrede formatet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250876
Jeg spurgte Philips, men de kunne ikke kommentere dengang.

Dolby har løsnet kravene, men det kræver stadig ret kraftig hardware. Jeg er ikke klar over om MediaTek-chippen i Philips POS9002 teoretisk kan håndtere det. MediaTeks 2017-chip har faktisk Dolby Vision understøttes i hardware, men producenterne kører ofte 1 generation bagefter indtil sommer/efterår.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251356
Nu er 2017 LG OLED listet hos en del forhandlere. De ser ud til at tage et stort prishop.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1494242324

55" LG B6 står pt. til 12.999
55" LG B7 står pt. til 29.990

Jeg er overbevist om, at 2017 OLED falder markant henover året, men pt. kan det da ikke svare sig at købe en 2017-model. Så køb 2016-model nu eller vent 3-5 måneder til 2017 OLED er kommet ned i pris.
Af Scoring
#251364
Ifølge pricerunner.dk tog B6 sin første store prisjustering omkring start august hvor den gik ned til ca. 20.000 kr - jeg venter dog til omkring november, hvor jeg håber den er nede omkring prisen idag ved 13-15.000 kr.
Jeg glæder mig vanvittigt!
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 192