Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250632
Hej Flatpanels.

Har lige købt et Panasonic DX700E.

Meget tilfreds generelt, har dog lige et spørgsmål.

Ved almindelig tv kiggeri via kabel er TVet helt stille, men så snart jeg begynder at afspille eks. 4k på netflix komme der en ret klar summen/buzzing fra TVet (strømforsyningen) er det normalt?

Kan ikke høres når der er lyd på, men ret tydeligt ellers.
#250636
Hej,

Kunne lyde lidt som "coil whine" som er hvad der kan opleves med grafikkort, når de belastes med høj oplysning/grafik. Årsagen kan være selve kortet eller strømforsyningen.

Men da det er et TV kan det nok være noget andet - Jeg ville gå til forhandleren, og se om de har en udstillings model der gør det samme. Hvis ikke, så få det returneret mens du kan, og få et nyt/andet TV.

Held og Lykke.
#250640
Fik en god pris på en udstillings model fra januar, men den ryger nok retur i dag.

Link til lyden.

https://youtu.be/T3cdhTP6uJY

Høres også svagere bare jeg "scroller" de forskellige film igennem på netflix, og er desværre højt nok til at man også høre det hvis man ikke skruer specielt højt op.

Kommer også ved YouTube og specielt afspilning af 4k materiale. Må vel være en form for defekt?
#250648
Da lyden specielt kom ved start og loading af 4k film og i lidt mindre grad undervejs og mere periodisk, tænkte jeg det kunne have noget med netværkskort eller lignende at gøre. Altså at det er når WiFi kortet blev presset. Efter jeg har skiftet fra 5ghz til 2.4 på WiFi er lyden 90%lavere og kan stort set ikke høres. Det er rigtigt fint men giver det nogen mening????
#250813
Til info valgte jeg at returnere det, og bruge lidt ekstra på et 49ks7005. Helt bestemt det værd. Har langt færre/stort set ingen studder problemer og bedre motion resolution (ser meget sport) samt lavere input lag til gaming.

Alt i alt et bedre TV på stort set alle områder, og klart merprisen på 1700 værd.