Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#247077
Jeg kan lige tilføje, at det er planen at indtaste paneltyper og type af bagbelysning i tabellen. Vi har dog endnu ikke modtaget denne information fra Panasonic.

Jeg ved endnu ikke hvilke modeller vi tager ind til test, men indenfor OLED tænker jeg, at EZ950 har noget bredere appel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251792
AVforums har testet EZ1000:
https://www.avforums.com/review/panason ... view.13312

Imponerende billedprofil den kommer med. Men det ser ud til, at den lider af de samme skavanker, som alle øvrige OLED gør mht. banding i de helt mørke regioner. Loewe er pt. de eneste der har vist et eksemplar, hvor der ikke er banding, men de får panelerne håndplukket hvorfor prisen også er i B&O-nabolaget.
Af Grandahl
#251819
Ja undskyld Torben ;)

Ja kender godt fænomenet, har set det på mange tv. Jeg løber bare vild i betegnelserne. Måske en ide med et opslag omkring alle de udtryk og en forklaring eller billede på.

Men mange tak for info :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251839
Vi havde tidligere en ordbog kørende i vores anmeldelser, men det var noget latterlig kode, som var ret svær at få til at virke sammen med alle vore andre scripts, så den er røget ud igen. Det kan være, at vi skal se på et få det implementeret igen i en anden form. Måske bare i form af en artikel med alle de "svære" ord i, som man kan læse igennem og som så kan opdateres løbende. Idéen er noteret.