Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#250565
HDR film ser sgu flot ud på mit Samsung KS8005. Men er det meningen at den skruer helt op for backlight ....på 20 ?

Den står på Movie og tv'et fortæller at det er et HDR signal.

Hvad er jeres optimale indstillinger på dette tv når det gælder HDR materiale ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250569
HDR er baseret på en ret høj lysstyrke - mere end dit TV kan levere - så derfor skrues der helt op. Der er ikke enighed om hvordan HDR skal kalibreres endnu, så benyt HDR Film profilen.
Af PeterD
#250573
Så HDR på KS7005 og KS8005 er ikke "100% HDR"..?

Ærgerligt hvis man som kunde tror man får 100% HDR..Kan man ikke klage til producenterne..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250576
Stop nu. Jeg gider ikke flere indlæg hvor der lige sniges en sviner til Samsung ind, blandet sammen med en masse misforståede tekniske detaljer.

Der er opstillet regler for hvad der skal til for at opfylde UHD Premium og det gør KS-serien.

Der er intet unormalt i at lysstyrken maxer ud når der afspilles HDR.
Af PeterD
#250579
OK, men der skrives jo "HDR er baseret på en ret høj lysstyrke - mere end dit TV kan levere".

Det er jo ikke mig der bringer emnet op.. :-).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250581
Nej, du roder mulige reklamationer over specifikke modeller ind i det, hvilket er total uden relevans for tråden. Lad den ligge - der er ikke noget at klandre Samsung for hér. Jeg sletter dine videre indlæg her i tråden.
Af Hilfiger
#250586
Ok tak for info Torben.

Jeg har indstillet tv'et til Movie profilen hvor jeg samtidigt har indsat de forskellige værdier som alm 1080p film. Bortset fra at Backlight er sat til max.

Flot ser det ud.
Jeg ser altid film om aftenen med afdæmpet lys i stuen. Men må erkende ar HDR film er lige en tand for lyst i sådan et rum.

Normalt er min backlight nede på 6 ved Blu-ray film eller lign.

Meeen det er nok en tilvænning sag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250587
Der er ikke lokal nedtoning af lyset i KS8 så der vil være fuld knald på hele skærmen, hvilket giver et noget lyst billede overall. Du kan dog blot skrue ned så det passer dig bedre.