Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dannisther
#250539
Hej folkens,

Jeg står i den situation, at det gamle Pana ST50 skal skiftes ud.

Pt, overvejer jeg at smide pengene efter LGs LG 75UH780V

Eller Samsungs KS9505 i 78" eller KS9005 i 75"

Jeg har ikke lige kunnet finde nogle reviews, af andet end KS9505.

Jeg havde overvejet en OLED, men da de "kun" er betalige i 65" er de ikke så interessante.

Hviliken tanker har i omkring disse skærme i 75" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250541
LGs model bruger et IPS panel, som vil have et noget dårligere sortniveau end dit plasma-TV, men til gengæld have gode betragtningsvinkler. I min mening kan LGs LCD ikke hamle op med konkurrenterne og de burde helt droppe at lave highend LCD-TV og satse 100% på OLED i dét segment, så priserne kan komme ned.
Af dannisther
#250550
Torben Rasmussen skrev:LGs model bruger et IPS panel, som vil have et noget dårligere sortniveau end dit plasma-TV, men til gengæld have gode betragtningsvinkler. I min mening kan LGs LCD ikke hamle op med konkurrenterne og de burde helt droppe at lave highend LCD-TV og satse 100% på OLED i dét segment, så priserne kan komme ned.

Tænker du så Samsung Torben? Eller har du andre gode bud ?

Jeg har en Sony XD93 i 55" , men synes ikke android er så fedt, og jeg synes at der er meget shadowing omkring tekster i HDR og 4K på skærmen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250552
Hvis blooming er et issue, så bliver det næppe bedre med KS-modellerne. Der er ikke mange gode bud i de størrelser du efterspørger - især ikke hvis prisen skal være lav - så du må nok forberede dig på at gå på kompromis.
Af dannisther
#250555
Torben Rasmussen skrev:Hvis blooming er et issue, så bliver det næppe bedre med KS-modellerne. Der er ikke mange gode bud i de størrelser du efterspørger - især ikke hvis prisen skal være lav - så du må nok forberede dig på at gå på kompromis.
Jeg tænker bare at Ks9505 i hvert fald er Full array local dimming , tager det ikke det værste af den slags Torben ?
Eller er jeg helt galt afmarcheret ? :D
Af dannisther
#250590
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke nok zoner til at eliminere problemet.
Okay, men det er vel stadig mindre ?

Har du nogen tanker om de to skærme helt generelt set? Måske ovenikøbet en anbefaling ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250593
Jeg ville ikke umiddelbart have skrubler ved at tage et KS9505 ud over at den er buet. Det er nok nu man skal slå til, da 2017-modellerne er lige på trapperne.
Af dannisther
#250595
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville ikke umiddelbart have skrubler ved at tage et KS9505 ud over at den er buet. Det er nok nu man skal slå til, da 2017-modellerne er lige på trapperne.
Tak for hjælpen Torben, så bliver det nok det!
Af dannisther
#250605
Christopher B skrev:Ved ikke om denne 2017 model fra Sony evt. skulle have interesse. Ganske pæn introduktionspris: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-520097/
Hey!

Tak for link.

Jeg kunne godt tænke mig et bagkants belyst tv :)
Synes Sonys sidekants belysning er lidt irriterende, omend det er virkeligt lækkert billede. Bare for meget blooming
Af dannisther
#251176
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville ikke umiddelbart have skrubler ved at tage et KS9505 ud over at den er buet. Det er nok nu man skal slå til, da 2017-modellerne er lige på trapperne.

Hvor stor er forskellen mellem 9000 og 9505 ?
Er det nok til at retfærdiggøre prisen ?

Pt. kan 9505 fåes for ca 38000 i Sverige...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251177
Du brokkede dig jo selv over blooming, så det kan du nok selv bedst vurdere. Hvis 9000'eren er på bordet, så er alle andre modeller med samme type belysning vel også?
Af dannisther
#251179
Torben Rasmussen skrev:Du brokkede dig jo selv over blooming, så det kan du nok selv bedst vurdere. Hvis 9000'eren er på bordet, så er alle andre modeller med samme type belysning vel også?

Hey Torben,
Det er dig der besidder expertviden :)
Jeg tænker bare at 9505 er FALD, og derfor måske lider mindre af det ?

Det lyder jo også som om at Sony's XE lider mindre af det i år end sidste ?

Jeg prøver bare at formøble mine penge bedst muligt, og tænker at du/i er de bedst kvalificerede til at hjælpe mig rette sted hen :)