Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ELSNER
#250533
Hej til Folket.
Jeg har langt om længe fået sat min stue i stand, så jeg nu kan bruge den.
Derfor er det på tide at opgradere mit gamle philips 32pfl560h/12, til noget 55". Mit spørgsmål er om der er nogle af de kloge som kan hjælpe med hvad jeg skal kigge efter? personligt kan jeg godt lide LG og samsung, som pt. også er skudt godt ned i pris og på tilbud i både el-giganten og Power.
Jeg har kigget på samsung UE55KS7005 og på LG 55UH950V.
Jeg spiller xbox, ser film og serier over netflix, så det skal det helst kunne klare.

Jeg er åben for andre forslag, men kunne godt tænke mig noget ordentlig vejledning i stedet for at tage ud i en butik hvor de vil sælge det som de kan tjene mest på.

På forhånd tak,
Elsner
Af Beckham
#250535
LG's lcd tv er typisk ikke dem som rangerer højest blandt "entusiasterne". Og så er det med IPS panel, så du får ikke en så dyb sort og deraf følgende kontrast, som du gør med Samsungen der har et VA panel. Af de to ville jeg helt klart vælge Samsungen.
Af Kazooo
#250548
Jeg stod i samme dilemma. På udseendet synes jeg at både KS8005 og UH950V er super flotte. Jeg synes at billedet på begge er super gode (specielt med deres fine demo) og fint dækker mit behov, men ja et OLED til dobbelt pris er også lækker, men ikke aktuel for mig.

Jeg ville vælge Samsung KS7005 eller KS8005 hvis jeg ikke havde en stor stue hvor jeg ofte vil sidde skrå for. Jeg synes farverne flyder lidt ud (måske noget jeg bilder mig ind) og så er sort nærmest lysgrå når man ikke sidder lige for. I dette tilfælde vil jeg hellere have UH850 eller UH950.

Jeg ville egentlig gerne have et Sony for det står bare knivskarpt også når man sidder skrå for. Efter min mening falder Sony bare fra på menusystem, fjernbetjening og ikke mindst så synes jeg at den er alt for langsom til kanalskift ( 8505bae)

Jeg giver ikke meget for lyden i nogen af dem, så jeg køber en Playbar fra Sonos (dækker fint mit behov for både anlægog tv-lyd)

Jeg endte med at falde for Powers tilbud på 55UH950VAEN til 8888kr.

Er der nogen der lige vil bekræfte at Elgigantens 55UH950V og Powers 55UH950VAEN er det samme tv? Sælgeren i Elgiganten, fortalte at det slet ikke er det samme TV men han kunne ikke finde et eksempel på,en forskel, så jeg tror simpelthen det er en løgn. Samme ekspedient mente at Samsung klart er det TV med flest fejl, specielt pixelfejl som der ikke er nogen garanti der dækker. Jeg ved ikke om det er sandt, firvjeg mistænker at hans avance barever højest på LG.

Uanset hvad du vælger, så husk dette: det er TV'et i din stue du skal være glad for, og hvad du end vælger så får du et super godt billede.
Af ELSNER
#250556
Har lige fundet et tilbud på et samsung UE55KS9005 Curved... til en bedre pris end KS8005'eren. hvor stor er forskellen, og er det en fordel med Curved?
Af Grandahl
#250597
Ja PeterD, xd9305 er et fint tv, problemet med den, og det har det været hele året. Det er at prisen ligger så tæt på LG's OLED tv, og der bliver den jo sat til vægs