Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#250521
lennon skrev:KBW_ det vil altid være en smagssag . Jeg er ingenlunde en BoBedre freak, men jeg syntes som sagt,at det virkede kikset med en væghængt kurvet i den stue jeg så det . . . Og jeg vil da også lige understrege,at man bør være opmærksom på,at kurvede nok bliver problematiske mht gensalg . .
Jo, men hvad er det du mener er den store forskel mellem den buede og den helt flade?
Min 65b6 hænger ca 10 cm fra væggen på et Vogel's 345 Thin. Mit buede med samme beslag 11,5 cm - der er reelt ikke den store forskel i udtrykket. Jeg ville ikke lade være med at købe et C pga dette.
#250522
lennon skrev: Omvendt bør man nu nok ikke kalkulere med brugtværdi overhovedet - i det øjeblik man køber nyt . .
Hvis man ikke skal kalkulere med brugtværdi når man køber nyt, hvorfor forklarer du så at gensalgsværdien kan være problematisk? Det lyder da som du forsøger at overbeviser køber om at overveje dette, når den købes. Så du tænker over dette på det tidspunkt lyder det til.
Af Hbar
#250524
Jeg købte selv 65" B6 og jeg stod i det samme dilemma.

Det første jeg tænkte, buet, hvor meget buer det. Var i elgiganten og power et par gange og tjek det ud. Jeg var ikke super vild med det, reflektionerne var mærkelig og i det hele taget var det bare ikke mig. Men jeg sad samtidig og tænkte på 3D, da jeg har et fim og gik igang med at læse op på 3Den. Den skulle være i top, men der var et men!

Det bestod i at selv 3D er ved at dø ud. 3D findes kun på Bluray og slet ikke en del af UHD standarden, det kan den komme, men jeg ser det ikke sker og slet ikke når producenterne på stribe piller 3D ud af TV'et, de tror simpelthen ikke på det. Så kan det godt være det er flot, men det er et overstået kapitel og bliver kun en gimmick for dem som har en masse film og som hellere vil have 3D film på bluray end filmen i 4k, ved godt det ikke kan sammenlignes.

Men for mig måtte jeg bide i de sure æble og indse at 3D er dødt i sin nuværende form.
Buet TV er også påvej ud, da ingen tror på det længere og så endte jeg med at købe B6 modellen og jeg har ikke fortrudt det.
Så i bund og grund kommer det ned til om du vil have 3D og et buet TV eller ingen 3D og et fladt. Alternativt skal du op i E6 eller G modellen for at få flad og 3D.
Spørg dig selv dette spørgsmål: Hvornår har jeg sidst set 3D på mit fjernsyn? Mit svar var 1½ år siden på mit gamle LG med passiv 3D og der faldt 25øren.