Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bavi
#250502
Bent odense skrev:Hvis der er en anden netværks opsætning, guide de ikke har slettet.
Og hvis de er kloge nok til at slette dette på forhånd? Så må jeg bare æde det?
#250503
Der er en grund til mistanke at du ikke kan få leveret komplet forseglet tv kassen.
Hvor har du købt det? Hvor bor du.Her på Fyn har vi servicegruppen til at køre på repation af tv?
Senest rettet af Bent odense 15. apr 2017, 06:48, rettet i alt 1 gang.
Af Bavi
#250504
Altså, at Tv'et kommer i original og ubrudt emballage, er vel den eneste måde jeg kan være sikker på at tv'et også rent faktisk er nyt?

Det er også service center gruppen her.
Tv'et er købt hos Sony Center.
#250514
Hilfiger skrev:Jeg ville ikke acceptere et tv som er demo eller lignende. Du har betalt for et nyt tv i butikken.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
Enig. De skal bare udlevere et nyt tv,så må de tag bøvlet med Sony Dammark.
Af Beckham
#250517
Skal være ærlig og sige at jeg ikke kender de konkrete regler for ombytning i sådan en sag. Men Sony\butikkerne er vel så småt ved at løbe tør for nye XD9305 modeller? Erindrer at have læste på engelske forums at der var nogle som fik en XE90 som erstatning, netop fordi de ikke havde flere XD93'ere.
Brugeravatar
Af bbplayer
#250518
Siger købeloven ikke, at forhandleren skal forsøge at lave fejlen indenfor et par uger, de første 2-3 gange, herefter har kunden krav på refundering eller nyt tv.

Så man kan vel ikke kræve mere end det samme tv tilbage, efter de har skiftet panelet, når det er 5 måneder gammelt, så har de vel købeloven på deres side og må gerne forsøge at redde tv.

Når du får lov til at beholde remote og fod, så kan de ikke levere en forseglet skærm, da de jo sikkert åbner kassen og tager de dele ud som du har beholdt. Jeg ville have leveret alt retur, så ville chancen for en forseglet skærm nok have været større.
Af thg
#250520
Jeg ville kræve et nyt i org. ubrudt emballage og så kan deres servicecenter komme og hente fjernbetjening og fod hos dig! Henvis evt. til den sag som lige har været imod Apple...
Af Bavi
#250523
Sony Center har bekræftet overfor mit, at det nye TV ikke kommer i original emballage. Men at jeg da måtte stole på, at TV'et ville være nyt.
Jeg synes så bare, at det virker ekstremt underligt, sådan at pakke et TV op af den originale æske. Det er da der TV'et har det bedst. Og at tv'et tilsyneladende er i restordre alle andre steder, gør at jeg synes det hele virker endnu mere suspekt.

Det er derfor jeg spørger hvordan det normalt foregår, når folk får foretaget byttere?
#250526
Ja, det lyder underligt, men vent nu med at gå i panik, indtil du har modtaget fladskærmen.
Når du modtager den, kan du få adgang til en servicemenu, hvor du kan se "run-time". Her bør der stå 1-5 timer.
Af thg
#250531
Kaktus-burger skrev:Ja, det lyder underligt, men vent nu med at gå i panik, indtil du har modtaget fladskærmen.
Når du modtager den, kan du få adgang til en servicemenu, hvor du kan se "run-time". Her bør der stå 1-5 timer.
Det bliver vel nulstillet hvis bundkortet på tvet er udskiftet?
Brugeravatar
Af MigSelv
#250532
Bavi skrev:Sony Center har bekræftet overfor mit, at det nye TV ikke kommer i original emballage. Men at jeg da måtte stole på, at TV'et ville være nyt.
Jeg synes så bare, at det virker ekstremt underligt, sådan at pakke et TV op af den originale æske. Det er da der TV'et har det bedst. Og at tv'et tilsyneladende er i restordre alle andre steder, gør at jeg synes det hele virker endnu mere suspekt.

Det er derfor jeg spørger hvordan det normalt foregår, når folk får foretaget byttere?
Dit nye tv kommer direkte fra fabrikken, for ZD9 ligger denne i Frankrig, og det samme gælder måske også for dit. Jeg kan ikke huske forkortelsen for Sonys service, men i korte træk gælder, at de garanterer levering inden for en uge. Denne garanti er uafhængig af butikkens lager i Danmark, og der sendes derfor et tv fra fabrikken direkte til servicepartneren. Alt efter model bruges der en modelspecifik kasse, dit gamle tv pakkes også i denne, og sendes retur til fabrik ( paneler skiftes ikke på Sonys tv, udsagn fra servicepartner ).
Jeg har selv været igennem møllen, med et få dage gammelt tv. Jeg havde clouding i en grad, der gjorde, at billedet fremstod mørkere på halvdelen af skærmen. På det tidspunkt var der ingen ZD9 på lager i Danmark, men et nyt blev leveret på to dage fra Frankrig. Da jeg købte det første i butikken, gik der næsten to uger før levering.
#250538
thg skrev:
Kaktus-burger skrev:Ja, det lyder underligt, men vent nu med at gå i panik, indtil du har modtaget fladskærmen.
Når du modtager den, kan du få adgang til en servicemenu, hvor du kan se "run-time". Her bør der stå 1-5 timer.
Det bliver vel nulstillet hvis bundkortet på tvet er udskiftet?
At skifte bundkortet er vel bare at skjule det ikke har været brugt.