Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ninjaenen
#236117
Hej venner

Meningen var at jeg skulle investere i en ks8005 til 14.444kr, men så klm jeg til at læse at det ikke er den store forskel fra ks7005, hvilket de har nu i Bilka til 8.499kr begge i '55tommer.

Så er min dilemma om jeg skal give lidt mere til b6v, som er til 19.999kr eller gå ned til 8.499 for ks7005.

Hvad der interesserer mig er opskalering fra den almindelige tv signal sim jeg får fra Yousee, kan det betale sig og hvor hodt opskalerer de to fjernsyn almindelige sd og hd signaler??

Det andet punkt er motionblur, da jeg ser en del fodbold. Hvilket tv er bedst til det?? :s
Af mbm
#236119
Kommer an på længe du vil beholde dit tv..
I dine sko Ville Jeg nok vælge ks7005 til 8.500
Så smerter det ikke så meget at skifte igen om 3—5 år.
Af flyinjake
#250494
Står i samme situation, hvor der i morgen d. 15. april 2017 er tilbud på LG 65" B6V til 18.888 i Elgiganten. Jeg er i tvivl om jeg skal betale det halve og "nøjes" med 65" KS7005 til 9.888?

Planen er næsten udelukkende at bruge det til NetFlix og ViaPlay. Almindeligt TV streames også via Yousee App på telefon til Chromecast, så ingen almindelig TV via antennestikket. Mine øjne er desværre meget kritiske når jeg ser på film og tv-serier da jeg i dag har et Sony 52" HX900 som dengang var topmodel og stadig i mine øjne viser et fremragende billede. O-O
Af Mfede
#250496
PeterD skrev:Når det er sagt..Så kan man købe et Sony 65" XD7505B for 7888 Kr

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Og det er uden Microstutter..Og dog også uden Sonys Triluminos-Display.

https://m.youtube.com/watch?v=xb0dZ469nWY
Du burde nok nævne, at den er med IPS-panel.
Det giver bedre betragtningsvinkel end Samsungs VA-panel. Til gengæld giver det også et synligt dårligere sortniveau, hvorfor IPS-paneler ikke er så populære herinde.
Af Christianhave
#250506
flyinjake skrev:Står i samme situation, hvor der i morgen d. 15. april 2017 er tilbud på LG 65" B6V til 18.888 i Elgiganten. Jeg er i tvivl om jeg skal betale det halve og "nøjes" med 65" KS7005 til 9.888?

Planen er næsten udelukkende at bruge det til NetFlix og ViaPlay. Almindeligt TV streames også via Yousee App på telefon til Chromecast, så ingen almindelig TV via antennestikket. Mine øjne er desværre meget kritiske når jeg ser på film og tv-serier da jeg i dag har et Sony 52" HX900 som dengang var topmodel og stadig i mine øjne viser et fremragende billede. O-O
Jeg var lidt i samme situation i efteråret. På det tidspunkt var OLED dog væsentligt dyrere så det gjorde min beslutning lidt nemmere. Jeg valgte derfor 65Ks7005. Jeg er godt tilfreds med tv'et. Særligt da jeg har små børn og der derfor er en væsentlig risiko for små fingre på skærmen. Men når jeg ser film og det er mørkt irriterer edge-led'et mig da der er tydelige lysmarkeringer på skærmen på områder som burde være helt mørke. Og så savner jeg betragtningsvinklerne fra mit plasma. Når du nu selv nævner at du er meget kritisk overfor billedet vil jeg tro det også vil kunne irritere dig. Når det meste af skærmen er fyldt med billede synes jeg dog at tv'et gør det rigtig godt. Særligt prisen taget i betragtning.

Så overvej din tidshorisont. Hvor længe skal tv'et kunne holde. Sagt med andre ord hvor længe skal du leve med det billede du beslutter dig for.
Af bromberg
#250511
Jeg har b6 i privaten, mens jeg på jobbet har købt os et ks7005.
Når jeg ser på ks7000 tænker jeg - "sgu meget godt billede til prisen, flot design"

Når jeg ser på mit b6 tænker jeg "kæft jeg har fået meget tv for 12.999kr (55")"
"Alt ser jo møglækkert ud"
Efter 3 måneder imponeres jeg stadig næsten dagligt over billedkvaliteten.
Jeg har kun tidligere haft et High end tv (plasma vt serien), men min overall begejstring er højere med b6.

Jeg mener ikke de to kan og skal sammenlignes - men begge tv er gode - til prisen.

Mine eneste overvejelser med b6 idag er jeg gerne ville gøre mit køb om til et 65"
Af Christianhave
#250512
Jeg gik forreten efter 65" og her er prisenforskellen noget højere end for 55". Hvis jeg skulle vælge mellem de to i 55" ville jeg helt sikkert gå efter B6.
Af flyinjake
#250585
Det endte med et 55" LG B6V. De havde en demomodel stående i hifiklubben i Taastrup til 10.999,- med 14 dages returret. Jeg er meget imponeret over billedekvaliteten og har allerede fået set en del UHD/Dolby Vision film og serier via Netflix. Nu sidder jeg og overvejer om jeg skal returnere det og købe det i 65" men det er jo med en prisforskel der er til at få øje på. Elgiganten kører jo godt nok med tilbud til og med i dag på 65", så det er meget fristende.

Iøvrigt var jeg betænkelig ved hakken i billedet, med jeg synes faktisk at tv'ets TrueMotion system gør det glimrende hvis man f.eks. ser sport. Det er sikkert ikke på niveau med de bedste Sony TV, men absolut til at leve med når billedekvaliteten giver mig kuldegysninger så flot det er. Ekspedienten og jeg diskuterede hvor hurtigt man vender sig til størrelsen på tv'et og tænker "næste gang skal det være større". Derfor valgte jeg billedekvalitet fremfor størrelse.
Af Bjur
#250706
Jeg står i samme situation dog med 65" skal det være et ks7005 eller et b6? Prisen er altså dobbelt så høj. Kan det anbefales at købe ks7005 og skifte indenfor 1 års tid? Vil oled være bedre prissat og bedre paneler?
Af Beckham
#250714
Der er mere konkurrence på OLED i år, da Sony og Panasonic også er på markedet med nogle forholdsvis prisvenlige skærme. Men hvad der sker med priserne på 2018 modellerne er nok lidt for tidligt at spå om. Umiddelbart vil jeg vurdere at købe et tv og kun have det et år vil give en høj afskrivning, også selvom du kan få KS7005 til en rigtig fin pris nu.
Af PeterD
#250717
Nu ved jeg godt overskriften lyder KS vs. OLED...MEN når det er skrevet, er det altså ikke det eneste rigtig gode LCD skærm som man kan sammenligne med en anden teknologi, OLED.

Både Sony, (LG?), og Panasonic har også skærme som er på samme gode niveau som KS modellerne og som kunne være interessante, når det er sagt så er KS nede i et prisniveau som gør den interessant.

God skærm: JA.
Den eneste skærm som er værdig til at sammenlignes med OLED: NEJ