Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikwax
#250446
Hejsa,
Jeg har besluttet at skattepengene skal gå til en af disse skærme, men hvilken kan jeg simpelthen ikke beslutte.

Hvis C modellen ikke var buet havde jeg valgt den. Den har som jeg har forstået bedre processer (lg's egen) og 3D. Det skal og bemærkes jeg ikke bruger 3D til noget.

Hvad ville du vælge? og hvorfor?

Til dem der har en C model, den buede skærm er det godt, skidt eller uden betydning?

Mvh Nikwax
#250447
Jeg valgte C6V, da prisen gjorde forskellen for mig.

At den buer, er ikke så vildt som samsung skærmene og når man først sidder og ser tv så er det ikke bemærket. Når jeg sider et par meter til siden, så synes jeg egentlig c6v hjælper lidt på billedet fordi det er buet.

Jeg har ikke brugt 3D til noget selvom jeg dog har masser af film til formålet.

Negativt hvis det skal nævnes:
- Mangler ekstra HDMI port (kun 3), B6V har vist 4 porte
- Buet visuelt design ser mindre pænt ud på væggen, dog et plus at stik kan findes og ses helt uden problemer.

Hvis det ikke er prisen som gør 5000,- til forskel, så vil jeg vælge B6V idag men jeg er da fuldt ud tilfreds om situationen er nu.
#250449
Nu ved jeg ikke om det vil gøre en forskel for dig, jeg har set at nogle sætter stor pris på processeren på C modellen, da den er hurtigere i skift mellem menuerne og i smart tv..

Det kan være en irritation for nogle hvis det går for langsomt.
Af KBW
#250452
Hastigheden på B opleves fin.

Men C, E og G er nok mere firmwareopdateringssikre.

De flade modeller sidder også med lang afstand til væggen, buen betyder ikke så meget.
Af lennon
#250464
Hvis TV'et står på et møbel ville jeg gå efter den kurvede, men skal det vægmonteres så vil den flade i min verden tage sig klart bedst ud . Jeg har retfærdigvis kun set en kurvet 55" 2015 OLED vægmonteret, men det så altså temmeligt kikset ud . .
Af Nikwax
#250468
Jeg så netop b6 på tilbud og var lige ved at handle, men checkede for en god ordens skyld power og så prisforskellen var til at overskue og kom derfor i tvivl.

Hos mig står den på et møbel så hælder egentlig mest til c modellen lige nu :s
Af KBW
#250470
lennon skrev:Hvis TV'et står på et møbel ville jeg gå efter den kurvede, men skal det vægmonteres så vil den flade i min verden tage sig klart bedst ud . Jeg har retfærdigvis kun set en kurvet 55" 2015 OLED vægmonteret, men det så altså temmeligt kikset ud . .
Jeg har nu svært ved at se forskellen, har både en buet og en flad, ikke mange % forskel når de sidder på samme ophæng.
Af lennon
#250476
KBW_ det vil altid være en smagssag . Jeg er ingenlunde en BoBedre freak, men jeg syntes som sagt,at det virkede kikset med en væghængt kurvet i den stue jeg så det . . . Og jeg vil da også lige understrege,at man bør være opmærksom på,at kurvede nok bliver problematiske mht gensalg . .
#250488
lennon skrev:Og jeg vil da også lige understrege,at man bør være opmærksom på,at kurvede nok bliver problematiske mht gensalg . .
Det tror jeg så ikke på, der var vistnok en tråd for en måneds tid siden, hvor køber ville give samme pris sælger gav i butikken på strøget, det er da at få 100% værdien igen, hvis man fortryder. Og man skal vel også bare beholde det i nogle år, så kan man altid flytte det til en af sine andre rum i huset, så behøver man slet ikke sælge det før det er for gammelt og alle nye skærme limes op på væggen (kan man håbe). Det er kun 10 år tilbage, hvor man dårligt havde tynde lcd skærme og god opløsning(udover plasma), så meget kan ske.
#250490
bbplayer skrev:
lennon skrev:Og jeg vil da også lige understrege,at man bør være opmærksom på,at kurvede nok bliver problematiske mht gensalg . .
Det tror jeg så ikke på, der var vistnok en tråd for en måneds tid siden, hvor køber ville give samme pris sælger gav i butikken på strøget, det er da at få 100% værdien igen, hvis man fortryder..
Så vidt jeg husker, havde sælgeren købt skærmen for 9-10k på (kø)tilbud. Så er det klart, skærmen ikke mister meget værdi, da udslagsprisen i dette tilfælde var langt under markedsprisen. Havde han købt skærmen til markedsprisen, havde han uden tvivl lidt et tab ved et salg.
#250491
Kaktus-burger skrev:
bbplayer skrev:
lennon skrev:Og jeg vil da også lige understrege,at man bør være opmærksom på,at kurvede nok bliver problematiske mht gensalg . .
Det tror jeg så ikke på, der var vistnok en tråd for en måneds tid siden, hvor køber ville give samme pris sælger gav i butikken på strøget, det er da at få 100% værdien igen, hvis man fortryder..
Så vidt jeg husker, havde sælgeren købt skærmen for 9-10k på (kø)tilbud. Så er det klart, skærmen ikke mister meget værdi, da udslagsprisen i dette tilfælde var langt under markedsprisen. Havde han købt skærmen til markedsprisen, havde han uden tvivl lidt et tab ved et salg.
Enig men så er det sidste spørgsmål også om den som køber til markedspris virkelig lyster at sælge så hurtigt efter, uden at anerkende tabet når der kommer sådanne tilbud. Så helt enig, sælger man til samme pris som tilbudspriser, så kan man ende med tab men den blev solgt og det var pointen :)
Af lennon
#250493
Man kan altid finde isolerede tilfælde . Men der er en grund til,at produktion af kurvede er et overstået kapitel for dybest set alle producenter, - og det er manglende efterspørgsel/salg . Hvilket alt andet lige også må smitte af på brugtmarkedet . Omvendt bør man nu nok ikke kalkulere med brugtværdi overhovedet - i det øjeblik man køber nyt . .