Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#248669
Ja, det står i konklusionen. De nævner bare ikke noget om det i brødteksten, så det kan jeg ikke bruge til ret meget. Der er jo netop arbejdet med betragtingsvinklerne på Q-modellerne, så det er lidt synd, at man ikke gider gøre mere ud af det i en anmeldelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#248671
JHN skrev:Gælder dette problem både ved LCD og ved OLED ?

For et stykke tid siden sendte jeg mange spørgsmål til Sony angående deres Full HD TV med HDR . Mon de kan svare på om disse tv har ovennævnte problem ?
Det gælder som udgangspunkt kun for kantbelyste LCD-modeller. LCD-tv med lysdioder bag LCD-panelet har hurtigere og mere præcis styring af lyset. OLED styrer som bekendt lyset i hver pixel og kan reagere ekstremt hurtigt på input.

Sonys HD-skærme med HDR tør jeg ikke sige noget om endnu, da jeg ikke har sat mig ind i præcis hvordan de har implementeret det :)
Af Henrik B.
#250420
Rasmus Larsen skrev:Det jeg så på CES var ellers ret lovende hvad angår betragtningsvinkler. Allerede dengang gik snakken på messen dog, at så snart lysstyrken faldt, påvirkede det betragtningsvinklerne synligt. Jeg så kun de officielle opstillinger, hvor der var fuld knald på billedet.
Øh? Jeg forstår ikke forundringen over, at betragtningsvinklen påvirkes af lysstyrken. Sådan har det altid været med LCD-panaler. Det kan ikke være anderledes, qua teknikken....

M.v.h.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250425
Jo. Samsung har ændret på pixelstrukturen i deres "QLED", så der netop skulle være en markant anderledes spredning af lyset til siderne.
Af desinho
#250453
Torben Rasmussen skrev:Jo. Samsung har ændret på pixelstrukturen i deres "QLED", så der netop skulle være en markant anderledes spredning af lyset til siderne.
The QLED at CES had a modified pixel structure but not it is not in the end-product ...

Billede

Here is a Q8 viewing angle video: https://www.youtube.com/watch?v=siAxLnkAB1M
And of course the Q7 from Rtings: https://www.youtube.com/watch?v=D6FtDalD-Cc
Senest rettet af desinho 13. apr 2017, 12:21, rettet i alt 1 gang.
Af Henrik B.
#250456
Så intet overraskende der! Det er som vi kender Samsung - sandheden omgåes lemfældigt. Man lader som om at en ny generation, er det man viser frem, med ny teknologi/muligheder. Hvad man ikke fortæller er, at det man viser frem ikke er realistisk at sælge - ihvertfald ikke for nærværende.....

M.v.h.
Af thg
#251011
Ville være rigtig nyttigt hvis der i oplysningen om VESA væg-beslag også stod hvilke VESA mål tv'et har (gælder også i oversigtsartiklerne for de andre producenter) :)