Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#250305
Ok...kan være det er en begrænset periode hvor El Giganten har den eksluvt og senere på året får de andre så den samme model under et andet navn...who knows. Men da fortsat spændende at høre Sony's kommentar til dette...
Af TP69
#250311
att. Torben
Jeg erkender at jeg selv har forplumret mit spørgsmål ved at nævne hd-linker.
Har uden held kontaktet Sony center lyngby om samme. (produktchef på ferie)
Tillader mig her at coppypaste mailspørgsmål til cs-lyngby. Hvor jeg er lidt klare i spyttet:

"Jeg er fyr og flamme for at købe jeres nye KD-55xe9305, som jeg har læst rigtig gode reviews af, men en ting stopper mig:

Under min research, støtte jeg på et data-ark hos Elgiganten, der angiver, at pågældende model er begrænset til maksimalt 1080p PC tilslutning!!!

Dette forekommer mig højst besynderligt og jeg håber det er en fejl fra Elgigantens side.

Eksempelvis bliver lillebroderen XE9005, af engelske RTING's, anbefalet som en glimrende skærm for en 4K-PC løsning!

Min PC er bygget til 2120p/60 hdmi output via et asus gtx1070 strix kort og det er en uhyre vigtig faktor for mig at kunne bruge den 'native' med mit kommende 4K TV uden at skulle opskalere fra 1080p.
Håber meget at i kan give mig en betryggende afklaring af sagen"
mvh.
#250315
Jeg kan altså virkelig ikke se, at det skulle være et issue. Min PC kan ikke outputtet 4K via HDMI, men alle de enheder jeg testede med 4K output gik fint og skærmen ved jo ikke at det er en PC du kobler til.
Af TP69
#250323
Jeg er helt enig med dig Torben, men jeg tør sku ikke smide 20.000 dask+ transport besvær af et svine tungt tv, før at en ansvarshavende teknikker garanterer mig at den selvfølgelig kan modtage 2160p/60 pc signal. (vagthavende i sc-lyngby kunne ikke)
Selvom det måske virker lidt sølvpapirs-hatet vil jeg gerne udelukke at Sony har fundet på et trick, for at optimere deres salg af ps4pro.
Af Beckham
#250352
Nå...så røg jeg i fælden og har netop lagt en bestilling ind på en 65" XE93. Ville egentlig have ventet på prisfaldende sidst på året, men skulle have en PS4 Pro også og var heldigt at få et rigtig godt tilbud på en "pakkeløsning". Var egentlig overrasket over at det kunne lade sig gøre at få en god rabat allerede nu...:-)
Af dannisther
#250356
Beckham skrev:Nå...så røg jeg i fælden og har netop lagt en bestilling ind på en 65" XE93. Ville egentlig have ventet på prisfaldende sidst på året, men skulle have en PS4 Pro også og var heldigt at få et rigtig godt tilbud på en "pakkeløsning". Var egentlig overrasket over at det kunne lade sig gøre at få en god rabat allerede nu...:-)
Købte XD93 sidste år for 20000 ,- efter en måned faldt det til 15-6000, så du kunne stadig ha sparet 2500 ved at ha ventet :D
Jeg er ked af jeg ikke kunne vente, for der havde ligget en stor besparelse bare et par måneder ude i tiden... :)
Af Beckham
#250358
Er fuldt klar over at jo længere jeg venter jo billigere vil tv'et blive. Men rabatten var så god at jeg alligevel tror der går nogle måneder inden prisen rammer under dette niveau på Pricerunner..:-) Det er selvfølgelig kun en formodning...alt kan jo ske og kan være jeg om en måned fortryder at jeg ikke ventede...:-)

@Torben: Vil helst ikke ud med prisen, da jeg føler det er lidt en sag mellem mig og sælger. Men kan sige at jeg jo seriøst overvejede XE90 modellen pga. af den attraktive pris. Med det tilbud jeg fik blev prisforskellen reduceret i en sådan grad at beslutningen om at vælge XE93 blev væsentlig lettere...:-)
Af Vasen
#250370
@Beckham
Sammenlignede du med XE90 inden du købte og hvis du gjorde, hvilket indtryk fik du.? Overvejer seriøst XE90 i 65"
Af Beckham
#250373
Jeg var i Hifi Klubben for en måneds tid siden og kigge på XE90. Den gjorde det ganske fint og var en seriøst kandidat i min overvejelser. Har haft svært ved at finde nogle tv som klarer opskaleringen af HD tv kanaler godt nok i forhold til mit nuværende Sony full HD tv. XE90'eren gjorde det ganske fint, men var lidt usikker på om jeg synes det var helt godt nok. Det eneste tv som for alvor overbeviste mig i forhold til opskaleringen sidste år var ZD9. Og her finder du lidt årsagen til at jeg trak mod XE93, da den jo har den samme billed processor som ZD9. Jeg ville dog ikke give prisen på de 30k for XE93, så derfor var det enten XE90 eller vente på prisfald på XE93.

Jeg har læst rigtig meget på nettet omkring XE90 vs. XE93 og der er utrolig mange holdninger synes jeg. De fleste er dog enige om at XE93 er det bedre tv, men samtidig kommer XE90 vist også rimelig tæt på i forhold til normalt SDR\4K indhold. Flere mener at ekstra prisen på XE93 ikke er det værd. Jeg har så ikke set XE93 med andet end demo indhold, så kan ikke rigtig sige noget om den i forhold til XE90. Jeg var forleden dag i Hifi Klubben for at tage endnu et kig på XE90, men de var uheldigvis lige midt i flytning af skærmen, så den var ikke hooked up. Sjovt nok fik jeg så senere samme dag netop det gode tilbud på XE93 + PS4 Pro, som gjorde at jeg så valgte at slå til.
Af Beckham
#250847
Har lige fået min 65" XE93 indenfor døren. So far MEGET imponeret over "build quality"....det her er altså virkelig kram..:-) Skal til at igang med at lege med biledindstillingerne osv., men bemærkede lige en ting omkring tv guiden som jeg undrede mig over. Er det ikke længere muligt at blade en helt side ad gangen når man bladrer ned igennem kanalerne? På mit gamle Sony kunne jeg med de firkantede farveknapper hoppe igennem 10 kanaler ad gangen eller lignende.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9