Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250298
På en side hvor "billed-egenskaber" er i fokus, syntes jeg der mangler lidt mere dækning af monitors, hvor antal Hz og latency ikke er eneste konkurrende egenskaber der fokuseres på! ;-)

Har lige opdaget at der rent faktisk osse bliver udgivet monitors med VA paneler( som iøvrigt osse sagtens kan spilles på). Og syntes disse fortjener lidt "kærlighed" herinde! ;-)

Her er nogle eksempler(stjålet herinde fra = https://www.monitornerds.com/best-va-gaming-monitors/ )

1. Samsung CF791 100Hz VA Gaming Monitor

2. HP Omen 32 VA Gaming Monitor

3. Philips BDM4037UW VA Multimedia Monitor

4. Samsung CFG70 VA Gaming Monitor

5. Acer Predator Z35 VA Gaming Monitor (har GSYNC)

6. Microboard M340CLZ VA Gaming Monitor

7. AOC Agon AG352QCX VA Gaming Monitor

Ud af disse, er jeg personligt mest interesseret i Samsung's CFG70 modeller(pga. en forvetning om god balance imellem billed kvalitet og hastighed) og Acer's Predator Z35(pga gsync og at opløsningen lægger imellem 1080p og 4k og dermed har man en chance for at PC'en kan trække et spil uden at skulle gå alt for langt ned i grafik detaljer).

Har desuden læst(har ikke link pt.) at Samsung har gsync udgaver på vej i år.

Men hvad siger I Rasmus/Torben? Har dette en chance for at få lidt opmærksomhed, måske endda et par tests? :-)
#252508
Okay, ja den læser jeg også på.
Det er nærmest bare umuligt at finde et endegyldigt svar på noget nogen steder.
Igår havde jeg læst flere gode reviews af Asus PG248Q og ditto PG258Q.
Bagefter har adskillige brugere på danske webshops været meget utilfredse med den, kan man læse.
Så hvad skal man så regne med. Proff tests som fra tftcentral eller folks egne oplevelser?