Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jokio
#247990
Hej alle jeg var igår inde i Power for at købe Samsung UE55KS8005 til 8888kr ca havde læst lidt reviews og var egentlig fat besluttedet på det skulle være dette tv.

Men efter at ha været i både elgiganten og power flere steder snakkede de alle løs om Lg var et meget bedre tv overall. Nå men de fik mig overtalt til at købe LG 55UH850VAEN der stod til 12k denne kunne jeg få til de 8888kr istedet for,

Nu er jeg kommet i tvivl om jeg skulle ha købt det samsung istedet for,
for kan se på rtings at de taler godt for Samsungen og ikke så godt for den LG, det er dog ik en direkte sammenligning mellem de 2, og priserne er jo også forskellige inden rabatten.

Håber i kan give noget vejledning ang de 2 modeller, evt nogle der har haft begge, jeg kender til samsung betragtningsvinkel ikke er så god som lg's

havde jeg flere penge købte jeg en oled, men må ''nøjes'' med et tv til max 10k

Mvh
Af Beckham
#247991
Elgiganten vil rigtig gerne sælge LG tv. Jeg er ikke lige bekendt med den konkrete LG model, men hvis vi snakker 2016 modeller er netop Samsung's 7 og 8 serie kendt som noget af de bedste i deres prisklasse. Selv uden at have set LG modellen, ville jeg nok helt klart vælge Samsung'en.
Af Mfede
#247992
Elgiganten og Power vil meget gerne sælge deres LG LCD-skærme. Den i går blev jeg endda mødt af en Power-sælger som prøvede at overtale mig til at købe en LCD-skærm i stedet for LG's OLED. De er helt på månen.

På rtings er KS8000 den som svarer til KS7005 i DK og KS9000 svarer til KS8005.

UH850 er med IPS-panel som giver gode betragtningsvinkler men et synligt dårligere sortniveau.
KS8005 er med VA-panel som giver dårligere betragtningsvinkler men et bedre sortniveau.

Derudover er KS8005 væsentligt mere lysstærk og derfor bedre til HDR-indhold.

Hvis I sidder relativt lige for ift. TV'et ville jeg vælge KS8005.
Af Jokio
#247993
Hej og tak for dit svar, sofa'en er lige for TV'et, jeg kommer dog til når jeg sidder ved min pc og samtidlig kigger tv, ja så sidder jeg ret skråt, men det er sku svært at vælge den HELT rigtige hehe, jeg er dog næsten overbevist om begge er gode skærme.

hvad med når man ser sport, har jeg set nogle tv hakker ved hurtige bevægelser dette vil jeg meget gerne undgå, og der sagde også lg var bedre, jeg er dog aldrig helt overbevist når det er sælgere der siger sådan noget, hvis det bare er for at sælge ud af de dårligere modeller
Af mbm
#248672
Jokio skrev:Fik forresten også en kalibrering til 200kr oven i hatten til den LG
der er godt nok brandudsalg på deres "kalibreringer" :)

Overhørte også en sælger inde i den nye El-giganten på strøget, han forklarede en kunde at TVét jo kom direkte fra fabrikken og uden en kalibrering var det næsten helt ubrugeligt.... Normalt tog de jo 1000 kr, meeen han kunne nu tilbyde det for kun 500 kr.
Kunden stod jo virkelig og følte han talte med en kompentent sælger som gav ham et godt tilbud. :(
#248682
Jeg mener, at TV-Kalibrering.dk har lavet nogle målinger på de såkaldte "kalibreringer" som hhv. Power og El-Giganten foretager og ud over, at de ikke rør ved gråtonerne, så var det helt i hækken. Det kan man også se direkte af de grafer de leverer med som "bevis", da flere af dem er blevet VÆRRE end før kalibreringen. Hvis man ikke gider uddanne personalet i at bruge udstyret, så skal de holde nallerne i lommerne.
Af jacob.cueto
#251273
Jeg har selv lige fået min bror til at købe mig denne model LG 55uh850 og kunne ikke forstå da han ikke sad i kø til butikken "åbning i holstebro POWER" bare kunne få en. Var helt sikker på den var udsolgt, så havde sagt han bare kunne købe samsung 7005. Jeg er bosat i norge, så jeg har ikke selv set skærmen, men vil prøve at finde en butik imorgen så jeg kan få den set. Var sikker på det skulle være en super skærm, men har læst flere steder at den ikke lever op til forventning. Jeg ville nok bare selv forvente mere af en 8 serie fra LG. For mig er betrakning ligegyldigt da jeg sidder lige foran. Jeg går sku mere op i sort, og helt bestemt os at skærmen ikke blackburner. har haft en 8005 for mange år siden der gjorde det, men var vidst en fejl. For mig kunne et svar inden for de næste par dage være meget afgørende :)
Af Beckham
#251285
Hvis du går mere op i sort end betragtningsvinkel, så kan der vist ikke være så meget tvivl om at du skal vælge KS7005\KS8005 over LG'en.
Af DanielB
#251295
Jeg har LGUH850VAEN, og det bliver byttet.

På plus siden:
Fantastisk lyd, vitterligt fantastisk.
God til bevægelse.
Starter hurtigt

På minus siden:
Webos er sgu ikke fantastisk, meget begrænset app udvalg.
Enormt dårligt til sorte billeder med en lys ting. Altså et ikon, på en sort skærm resultere i at skærmen lyser op i hele den side.
Mere besværlig at få på væg en andre tv.