Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247680
Kan læse på feks Samsung hjemmeside, så skal deres ssd hdd formateres til ntfs før de kan bruges på LG tv. Jeg går stærkt ud fra det er samme format ligegyldigt hvilke producent der har lavet hdd.

LG understøtter ikke Exfat
Jeg smider lige denne link og venter på nyt fra dig når du har formatert din sanddisk ssd til ntfs. Jeg har nemlig kig på samme ssd disk.

http://www.samsung.com/semiconductor/mi ... le/t3.html


Especially for smart TV, file system can be an important factor for the compatibility of the T3. If user want to use T3 connected with a smart TV which support different file system, user need to reformat the T3 regarding to the smart TV's requesting file system.
#247684
Jeg kan heller ikke se nogen logisk grund til, at en SSD ikke skulle virke. En SSD bruger mindre strøm end en HDD, så power fra USB burde ikke være et issue.

Du kan eventuelt prøve at formattere den til NFTS fra din PC først, men det burde IMO ikke være nødvendigt, når TVet selv formatterer den.
#247685
hans123 skrev:Hvorfor er i så vilde med ssd til tv optagelser ?

Bruger selv en noname 1TB til mit Panasonic Koster næsten intet .

De er jo i samme størrelse og roterende diske har længere levetid.
SSD'en er lysløs .. Jeg kunne godt høre hd'en, der var sat til mit gamle tv. Derudover er den meget mindre og lettere at placere bagved tv'et - ja den hænger faktisk bare i kablet og er nem at tage fra hvis jeg skal kopiere filer ind på den.

Den primære grund var dog at jeg fik SSD'en gratis ifm. et kursus - skulle jeg selv have betalt havde jeg nok overlevet "larmen" :D

Ps. Jeg formaterede den også selv til NTFS på min pc
#247692
At der kan optages filer på et exFAT fllsystem er ikke det samme som at skrive/læse frem og tilbage.
NTFS har flere indbyggede sikkerhedsforanstaltninger,som ikke findes i exFAT.
Du kan f.eks ikke installere Windows på en exFat harddisk.

Selvfølgelig skal fjernsynets anbefalede filsystem følges.
#247700
Hej Alle,

Hvor er det bare overvældende med alle de forslag/input der er kommet.

Status nu er:

• Jeg har fået mit tidligere omtalte kabel https://www.avxperten.dk/mini-usb-y-kab ... l-0-3m.asp hjem og afprøvet (for at give mere strøm), men desværre også uden held.

• Jeg har prøvet at formatere min indkøbte SSD til NTFS på pc’en, virker stadigvæk ikke (kan dog stadigvæk optage fjernsyn, bare ikke Live Playback).

• Jeg har prøvet, at sætte en ”gammel” HDD jeg havde liggende over i en ekstern boks jeg også havde liggende, dog med en HDD i jeg ikke ville have formateret (men kan jo skiftes tilbage igen) …………… Det virkede, men ikke den løsning jeg ønsker pga. størrelse og snurre-lyden ……. og selvfølgelig lidt ærgerligt med en SSD til 840 + ekstra kabel nu (900 kr.) til ingen verdens nytte.

• Så lige nu går jeg rundt om mig selv og ved ikke hvad jeg skal gøre, kaste den ny indkøbte SSD over højre skulder og bide i det sure æble, og købe en ny? Men hvilken SSD så?, få en ekspert til, at formatere den SanDisk SSD jeg har købt (bare for at være sikker på det ikke er mig der laver en fejl 40 (som sagt, jeg har ikke en klap forstand på det).

• Lade LO.. være LO.. og undvære Live Playback – men er jo også lidt som, at have en bil med 6 gear og kunne bruge de 5 

Endnu engang, super mange tak til alle, I behøver altså ikke blive ved med at spilde jeres tid på mig, tror bare lige jeg skal være i tænkeboksen lidt nu, inden jeg gør noget alvorligt, kunne også være det er det forb….. TV der kommer flyvende igennem luften som det næste  ….. men så vil jeg sikkert også komme til, at savne det gode billede.

Ingen der har lovet det skal være nemt, men hvor elsker jeg da bare alt Apple, tænd og du er i gang uden problemer med det samme :)
#247705
Super ærgerligt :(
Havde du kunne få det til at virke havde jeg kunne spare 300kr ved at købe sådan en, æv.

Jeg har nu bestilt en Portable Samsung T3 ssd. Samsung skriver den kan bruges til LG tv, så håber bare det passer. Bliver en anelse nervøs, de er jo ikke helt billige.

Jeg tænker om du fjernede alle patitioner via diskhåntering på din, da der sandsynligvis er noget krypterings halløj indbygget. Jeg tror man skal fjerne alle drev på disken og ikke kun trykke ntfs formeatering i denne computer på din pc.

Ellers kan jeg simpelthen ikke lige forstå hvorfor den kun virker til optagelse og ikke ved live playback.
#247747
Hej B&N

Jeg fik min T3 ssd fra Samsung i dag, den virker rigtig godt med live playback.
Der er overhovedet ingen ventetid når jeg spoler frem eller tilbage eller bruger pause. Der er ingen problemer med at trække strøm fra usb porten.

Hvis du vælger at blive på ssd ruten, så kan jeg bekræfte at den virker lynende hurtigt. Den var som standard exFat, men har formateret til NTFS.
#247984
Hej Alle,

Efter lidt tid i tænkekassen, er jeg kommet frem til, at jeg ikke gider bruge mere tid på den indkøbte SanDisk Extreme 500 ekstern SSD harddisk 240GB, for at få den til at fungere. Den vil derfor blive sat til salg, i håb om, at en anden kan bruge den til noget fornuftigt, lykkes det at sælge den, køber jeg sikkert en Samsung som cbp har haft held med :)

Mange tak for hjælpen alle O_O
#250076
Hej Alle,

Ny statur, LG har været så søde og ringe tilbage, de kunne oplyse mig om at fejlen sikkert skyldes det med manglende strøm, de havde også undersøgt at der et eller andet sted står at de ikke understøtter flash ("et eller andet") (sikkert Flash drive).

Jeg har derfor solgt min indkøbte ScanDisk Harddisk og tror jeg vil forsøge mig med at prøve, at bestille en magen til den cbp har fået til at fungere (så må vi se om det også lykkes for mig, dels om LG har oplyst at de ikke understøtter flash (......)

Lover at poste en besked om det lykkes :)