Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247591
Jeg har lige købt et Samsung ue43ku6405.
Brugervenlighed, menuer, adgang til relevante apps, opsætning osv fungerer rigtig fint.
MEN, det har altså en irriterende fejl i billedet og jeg vil derfor spørge jer om I ved hvad det er eller om nogen med det samme tv har bemærket det?

Midt i billedet kan man se en linje lodret midt gennem billedet. Den ligner sådan en streg der er på udstillede tv-skærme i butikker hvor man ser sådan et prøvebillede med "med-eller-uden-HDR+(eller tilsvarende)-slået-til-eller fra". Det er især tydeligt når man ser sport (fodbold) men man kan også se det i film og serier. Uanset om man ser tv via antennestikket eller via wifi, fx Netflix. Det er drønirriterende fordi man ikke kan "u-se" den når man først har lagt mærke til det. Det ser ud som om billedet er skilt ad og svejset sammen igen. Jeg lagde mærke til det i går under en fodboldkamp på Tv3+ HD.
Er det mon en lokal fejl på lige netop mit tv eller er det ens på alle skærmene af denne model?
Og hvis nogen har lagt mærke til det samme: kan man fjerne det ved at pille ved nogle bestemte indstillinger?
Mvh Lars

Ps. Jeg er ny herinde. Jeg håber jeg har placeret mit indlæg det rette sted.
#247642
https://drive.google.com/open?id=0BwRic ... 3VTcWtBejg

Klik på linket!

Jeg tog nogle billeder af skærmen i går aftes. Det er både fra streaming af HBO, streaming af en youtubevideo og direkte tv via antennekabel. Zoom ind og læg mærke til den lodrette linje midt i skærmen.
Den er mere udtalt når man ser det live, ikke mindst når man ser fodbold på 3+ HD.
Kan I se det?
Jeg er helt med på at jeg ikke har købt universets bedste fjernsyn til ca 5000 kr, men er det ikke en fejl i skærmen?