Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247380
Hej

Jeg skal ud og ha et nyt tv...

Og jeg kigger pt på et LG 55" 4K UHD Smart TV 55UH650V...det står til den rigtige pris for familiens budget pt.

Det ser ud til at ville være et fint valg for familien da det jo prima er film og tegnefilm for de små ser ses fra Netflix og viaplay...samt spilles der ps4.

Jeg har pt et Sony KDL-55W805 55-Full HD 3D TV...hvilke jeg har været glad for, men da vi skal til og at flytte så må det være tid til at skifte lidt ud...og det skam siges at det er 100% ligemeget med 3D da det aldrig er blevet brugt.

Håber på lidt hjælp da jeg ved lidt om emnet,og synes det er en jungle..skal luge siges at vi altså ligger på de 6000-6500kr til køb...mere kan der ikke blive råd til desværre.

Tak for hjælpen..//Jesper
Brugeravatar
Af Snigerdis
#247381
Jeg er bange for du vil blive skuffet. LG'et er med IPS panel og har væsentligt dårligere sortgengivelse og dårligere kontrast end dit Sony, som er med VA panel. Jeg vil råde dig til at spare op, så der er råd til et OLED.
Skulle pengene dog brænde i lommen bør du kigge på Samsung UE55KS7005. Er af og til på tilbud til 6.999,-.
#247384
Ja...hmmmm det er vist så som så om det er et godt køb ...

Måske man ville være bedre OFF med et
SAMSUNG UE55KS7005UXXE 55" LED TV...
Det kan købes til en 7999kr nu..

Det skal kigges på..helt sikkert.
Af PeterD
#247387
jesper-pingel.lorentsen skrev:Ja...hmmmm det er vist så som så om det er et godt køb ...

Måske man ville være bedre OFF med et
SAMSUNG UE55KS7005UXXE 55" LED TV...
Det kan købes til en 7999kr nu..

Det skal kigges på..helt sikkert.
Sælgeren skal nok få dig til at købe det eller LG ..AV AV IPS panel :)

Men KS7005 er glimrende hvis du ikke generes af Microstutter og det er svært at finde nogle alternativer mht prisen hos konkurrenterne i år..
Af Supergris
#247390
Da du åbenbart ikke ønsker at gå op i skærmstørrelse, kan jeg jeg ikke se noget behov for, at købe noget nyt, med mindre det netop kun er fordi, du gerne vil have noget nyt.
Hvis du køber et tv i budgetklassen, vil du ikke opleve nogen egentlig forbedring af dit tv...

Det Sony du har, er et udmærket tv, og det er ét af de tv, der er omtalt også...

"If it ain't broke, don't fix it!"

Specielt når du er ved at flytte, og du jo netop skriver, at pengene ikke er ubegrænsede, så brug hellere pengene et andet sted.
Af PeterD
#247396
jesper-pingel.lorentsen skrev: Jeg har pt et Sony KDL-55W805 55-Full HD 3D TV...hvilke jeg har været glad for, men da vi skal til og at flytte så må det være tid til at skifte lidt ud...og det skam siges at det er 100% ligemeget med 3D da det aldrig er blevet brugt
Go' idé med at spare penge. Skærmene burde jo blive bedre og bedre for hvert år man venter...

Har du indstillet det bedst muligt? O-O

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 15&t=31046
Af PeterD
#247547
Bare lige for en afsluttende bemærkning.

Bruger i pengene til huset eller afventer i stadig markedet og holder jer til jeres (på papiret) fremragende Sony..?