Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stillerdk
#247299
Kære flatpanels.
Håber i kan være mig behjælpelige med mit spørgsmål.

Lg's oled serie af b6,c6,e6 osv. Kan det passe de er sluppet af med med deres ''bevægelses opløsnings'' problemer? Jeg har hørt, at de har gjort det igennem en opdatering men er ikke sikker? Derfor jeg spørger jer.
Takker for svarene på forhånd
Mvh Mads
Af Hbar
#247304
Hvis du mener det med at billede bliver uskarpt når der er hurtige panoreringer i kameraet, så er det der stadig på mit. Jeg har ikke hørt om en firmware der skulle fixe det og tror heller ikke det umiddelbart er muligt, da det nok mere hænger sammen med 2 ting

1) OLED fjernsyn indsætter ikke et sort billede mellem frames også kaldt BFI. Det gør LCD skærme.
2) Problemet bliver nok aldrig helt godt før vi ser film med HFR, 24 frames er bare ikke nok når der kan panoreres hurtigt henover et landskab.
Af Stillerdk
#247305
Damn. Troede ellers de ville fixe det, nu hvor det kører bedre på Philips tv osv. Læste bare et sted du skulle have ordnet det nemlig.
Har du evt gjort noget der kan minimere det ?
Og vil hfr kunne kører på vores tv til den tid?
Har e6 modellen.
Mvh Mads
Af BrianH
#247306
Det efterhånden ligegyldigt hvor godt tv man køber, så opdager man alligevel et eller andet (på internettet, man ser det ikke selv før bagefter) man kan være utilfreds med
Af Alfneo
#247336
Hvad med Input lag, det har jeg nu læst flere steder..

Ikke fordi jeg er hardcore gamer, men vil absolut spille bf1 og ligne spil, og vil bare ikke have forstyrrelser af nogen slags, og slet ikke med så dyr en skærm, men kan også være det bare er blevet blæstet op af folk, har nemlig oggså hørt de har opdateret firmware, ISÆR LG B6 skulle have fået et kæmpe løft i Input lag fix ihvertfald??

Hvad er folks erfaringer om LG E6??
Da jeg kraftige overvejer at skifte, da der indkøbt Bose Surround ;)
Af Beckham
#247337
LG E6 har fået en update til inputlag. Mener den ligger et sted mellem 30 og 40 ms. LG B6 er kun blevet opdateret i US. Mener at den med denne update er nede under 30 ms. Men som sagt venter EU stadigvæk på denne update...
Af Alfneo
#247338
Ja er også det jeg høre, sidder med en Panasonic g30, og den ligger vidst på solide 22-28ms, så gad vide om jeg kan mærke forskellen? :D
Af toke.boisen
#247367
Jeg sad og spillede The Last of Us på PS3 tidligere i dag, og har også spillet lidt For Honor på rimeligt lavt niveau multiplayer, på mit B6. Det har ikke været ødelæggende for oplevelsen, så længe man husker at slå over på "spillekonsol" og slå "spil" billedetilstand til. :)
Af bromberg
#247368
B6 har altså kun Gaming problemer med hdr spil. Ps4 Pro alm kører med 27/28 ms og er absolut godkendt.
Jeg havde ikke købt tv'et hvis ikke det var godt til Gaming.
Hdr update skal komme her i marts siger lg og lander også på 27/28ms
Af scasian
#250149
Jeg har ingen bemærkelsesværdige problemer med at spille FPS spil specifikt COD: IW & BF1. Bare sørg for at have den nyeste opdatering på fjernsynet og slå den over til "Gamer" mode.