Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rande
#247303
Hej

Jeg har nu kørt med denne boks i ca. 3 måneder, og er egentlig godt tilfreds med den..... Men

Jeg har installeret Kodi på den, og den æder ALT - det er jo fremragende
Netflix kører også som en drøm.
Men så er der heller ikke mere.....

Er der andre der har købt boksen, og kan komme med anbefalinger (udover Amazon Prime selvfølgelig)
Jeg har ikke mulighed for at installere HBO på den.
Ville gerne have de danske app's (DR, TV2, Viaplay osv.), men kan ikke finde noget som helst...

Så hvis du har, eller kender en der har boksen, så fortæl mig gerne erfaringerne med den.

Pft.

/Rande
Brugeravatar
Af Naiera
#257099
Der er selvfølgelig ingen danske apps på en streaming-dims der ikke er udkommet officielt i Danmark.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan man får Prime Video til at køre. Med forskellige opsætninger har jeg aldrig fået lov til at se noget, mens jeg har leget med min nye ildpind, men i det mindste fik jeg da to forskellige fejlmeddelelser at se...
#257141
Det kunne være at der var workarounds...
Lidt ligesom Tommy Winther har lavet til tidligere Apple Tv, Raspberry osv.

Jeg bruger kun Netflix App'en. Jeg har fravalgt Amazon Prime, grundet der ikke er undertekster på.
Jeg har nedsat hørelse, og derfor har jeg som et krav der skal undertekster på
Brugeravatar
Af Naiera
#257167
Der er masser af undertekster. De er bare ikke på dansk.

Prime Video er der dog alligevel helt lukket for på Fire TV udenfor de lande der officielt har dem.
#257178
Rande skrev:Er der andre der har købt boksen, og kan komme med anbefalinger (udover Amazon Prime selvfølgelig)
Jeg har ikke mulighed for at installere HBO på den.
Ville gerne have de danske app's (DR, TV2, Viaplay osv.), men kan ikke finde noget som helst...
Jeg har aldrig prøvet da mit behov primært er netflix og Kodi men kan du ikke sideload'e de apps du vil bruge?

Altså, hente dem på apkmirror websiden, og så sideloade via ADB?
1. Hent HBO Nordic og DRTV app på https://www.apkmirror.com
2. aktiver udvikler tilstand med ADB på firetv (evt. søg på google for det)
3. hent en ADB pakke med de programmer som skal til.
4. Så er det bare adb connect (ip adresse)
5. adb install hbo-nordic.apk
6. adb install drtv.apk
7. Du skal så første gang køre dem fra din lndstillinger -> apps installeret, hvor du styre at fjerne dem også. Da de jo ikke kommer frem i home.
8. Når du først har kørt dem 1 gang, så vil de fremkomme i seneste kørt listen.
Brugeravatar
Af Naiera
#257240
Kan du ikke skrive lidt mere om hvordan man bruger ADB Connect? :)
#257245
Naiera skrev:Kan du ikke skrive lidt mere om hvordan man bruger ADB Connect? :)
Hent den her først: https://forum.xda-developers.com/androi ... e-t3595277

læs så om brugen her (ignorer download og install, det er for omfattende her)
drivere som er nævnt behøves ikke ved netværks forbindelser, det er kun til USB enhederne.

https://www.howtogeek.com/125769/how-to ... e-utility/

til forskel for de standard USB forbundet enheder, skal du forbinde over netværk.

Så når ADB er aktiveret på FTV (settings -> developer options -> adb debugging)
så er det:: adb connect IPADRESSE (på FTV)

og så er det vigtigste bare : ADB INSTALL (APK pakke du henter)

alt andet behøver du ikke lige nu.
#257249
Jeg har Fire TV boksen og Fire TV Stick.

Jeg brugte dem lidt før i tiden, men mht. Amazon Prime Video, så skal man som dansker være opmærksom på, at Amazon for nylig rullede en ny brugerflade ud på tværs af Fire TV-produkterne. Denne brugerflade blev timet med den globale lancering af Amazons streamingtjeneste og selskabet har tilsyneladende implementeret stærkere geoblokering, så man ikke kan bruge streamingtjenesten udenfor de lande, hvor FireTV officielt er lanceret. Nu har jeg ikke brugt så meget tid på at se om man kan omgå denne geoblokering, men umiddelbart kunne jeg ikke få streaming af Amazon Prime Video til at fungere. Det virkede for mig før i tiden.