Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247263
"Der er ingen grund til at gætte på stømforbruget her på flatpanels, hvor tv'et er testet. Det bruger 180W i 2D og 225W i 3D"

Hvem gætter? Det er hvad det bruger, hvis alt er skruet op på max og der vises hvid på hele panelet. Det er bestemt ikke hvad det bruger i gennemsnit under en film.
#247275
lotus3650 skrev:Ok men at finde en der vil gi 5000 for et gl tv
ja er som at vinde i lotto.
Især hvad man kan købe i dag
Du finder ikke et nyt til 5k, som matcher den på rå billedkvalitet
#247278
Jmog skrev:"Der er ingen grund til at gætte på stømforbruget her på flatpanels, hvor tv'et er testet. Det bruger 180W i 2D og 225W i 3D"

Hvem gætter? Det er hvad det bruger, hvis alt er skruet op på max og der vises hvid på hele panelet. Det er bestemt ikke hvad det bruger i gennemsnit under en film.
Det er kalibreret med gns. belastning. Så ja, det er hvad det reelle effektforbrug er. Vi opgiver ikke max forbrug i vore tests, men typisk forbrug.
#247280
bromberg skrev:Det er også blevet et selvforstærkende dogme, hvor panasonics vt plasma skærme står for alt det tv skærme altid gerne har villet være. Det er tit sort niveauet der blir det store salgsargument. Men her glemmer man at Panasonic ikke leverede sort - sort, men tæt på. Det gør oled til gengæld, mens flere lcd er meget tæt og endda (mener jeg) kan overgå vt50. Plasma ville jeg dog alle dage vælge over lcd uanset.
Lige præcis på dette punkt halter fremhævelsen af at LCD/LED kan overgå et godt plasma ang sortniveauet.
Stil dig selv spørgsmålet: Hvorfor er alle higher end LCD/LED skærme nødt til at ty til en nødløsning som local dimming (in zones).
Svaret er at det netop er fordi LCD/LED overhovedet ikke kan opnå samme kontrast ratio som plasma og OLED - og derfor er man nødt til "kunstigt" at slukke for baggrundsbelysningen i de områder der skal være mørkest.
Men desværre giver disse slukkede områder/zoner ophav til nogle flotte artifakter kaldet "blooming".
Så udover LCD skærmes bevægelsesuskarphed var det nok ikke lige netop deres sortniveau jeg ville fremhæve overfor bedre plasmaskærme som VT serien :)