Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247221
Du finder intet LCD til 5000kr med tilnærmelsesvist lige så godt sortniveau. Faktisk heller ikke til det dobbelte. Du finder intet LCD eller OLED med lige så god bevægelsesopløsning til nogen som helst pris. CRT og plasma er stadig kongerne der.
#247224
Uden tvivl en fin skærm, men stadig et niche produkt i dag. 5k for en brugt 50" plasmaskærm med 5 år på bagen er en ret høj pris. For høj, vil jeg mene.

Jeg synes du skal beholde den. Eller være lidt mere realistisk omkring prissætningen, IMO.
#247240
For god ordens skyld skal det vel osse lige tilføjes at VT50 serien ikke bare var en tilfældig plasmaserie.
Det var Panasonics specielle topmodel - kun overgået af den senere limited edition ZT serie.
Så vidt jeg ved kunne man sagtens dengang købe billigere plasmaskærme hvor billedkvaliteten ikke var noget at skrive hjem om. 8-)
#247246
mbm skrev:vildt 5000 kr...
Jeg kunne ikke få 4.000 kr for mit 60" plasma få 1 år siden
- og det var et Panasonic VT50 ? - ellers gir dit indlæg jo ingen mening . Jeg har selv et 63" Samsung plasma hængende,som jeg vurderer til mellem 1000 og 1500kr på en god dag . Men det er også både et ældre og helt anderledes produkt end VT50 .
#247249
mbm skrev:vildt 5000 kr...
Jeg kunne ikke få 4.000 kr for mit 60" plasma få 1 år siden
Det kommer jo altid an på modellen. 5000kr for et LCD kan jo enten være århundrets røverkøb eller vildt optrækkeri afhængigt af hvilken model det er.
#247253
BrunoB skrev:For god ordens skyld skal det vel osse lige tilføjes at VT50 serien ikke bare var en tilfældig plasmaserie.
Det var Panasonics specielle topmodel - kun overgået af den senere limited edition ZT serie.
Så vidt jeg ved kunne man sagtens dengang købe billigere plasmaskærme hvor billedkvaliteten ikke var noget at skrive hjem om. 8-)
Vås. Selv Panasonics mindste modeller kunne levere hæderlig billedkvalitet. En ST60 var endda tæt på at levere reference-kvalitet. Klart, hvis du vil hive de sidste 10% som en VT-model kan levere, må du betale en del ekstra, men som skrevet: de mindste modeller var alt andet en 'middelmådige'.
#247258
Det er også blevet et selvforstærkende dogme, hvor panasonics vt plasma skærme står for alt det tv skærme altid gerne har villet være. Det er tit sort niveauet der blir det store salgsargument. Men her glemmer man at Panasonic ikke leverede sort - sort, men tæt på. Det gør oled til gengæld, mens flere lcd er meget tæt og endda (mener jeg) kan overgå vt50. Plasma ville jeg dog alle dage vælge over lcd uanset.

Har selv solgt et vt30 og kunne vælge og vrage imellem købere, simpelthen grotesk. Det var dog inden oled kunne købes for menneskepenge, så må ærligt indrømme at jeg troede det var slut med plasma'S revival.
Stærkt solgt til 5000kr og det ville jeg personligt gerne vente på - imellemtiden skal der nok være massere af interesse. Det er et pivækkert tv.
#247259
lotus3650 skrev:Og når man tænker hvad det bruger af strøm
kan jeg ikke fatte folk vil købe
En udbredt overdrivelse/misforståelse. Plasmaer brugte gennemsnitligt mere strøm end samtidige LCD'er, men ikke meget mere. Strømforbrugsangivelser måles på maksimalt forbrug, når man kører på fuldt blæs. LCD har et fast strømforbrug som stort set kun varierer, når du selv skruer op og ned for backlight. Plasma varierer strømforbrug alt efter hvad der vises på skærmen. Så afhængigt af hvad du ser, og om du bruger film-egnede picture modes, så er der ikke nogen betydningsfuld forskel. Et 55" Samsung KS7005 (populært moderne LCD) ligger omkring 80w. Afhængigt af scenen kan et VT50 sikkert komme under det. Og over. Det svinger konstant. Jeg gik fra 32" LCD til 42" plasma til 50" plasma og bemærkede ingen nævneværdig forskel i elregningen. Det ville være rigtig ærgerligt at lade strømforbrug påvirke ens beslutning, hvis man overvejer plasma. Det er et non-issue.
#247260
Jmog skrev:
lotus3650 skrev:Og når man tænker hvad det bruger af strøm
kan jeg ikke fatte folk vil købe
En udbredt overdrivelse/misforståelse. Plasmaer brugte gennemsnitligt mere strøm end samtidige LCD'er, men ikke meget mere. Strømforbrugsangivelser måles på maksimalt forbrug, når man kører på fuldt blæs. LCD har et fast strømforbrug som stort set kun varierer, når du selv skruer op og ned for backlight. Plasma varierer strømforbrug alt efter hvad der vises på skærmen. Så afhængigt af hvad du ser, og om du bruger film-egnede picture modes, så er der ikke nogen betydningsfuld forskel. Et 55" Samsung KS7005 (populært moderne LCD) ligger omkring 80w. Afhængigt af scenen kan et VT50 sikkert komme under det. Og over. Det svinger konstant. Jeg gik fra 32" LCD til 42" plasma til 50" plasma og bemærkede ingen nævneværdig forskel i elregningen. Det ville være rigtig ærgerligt at lade strømforbrug påvirke ens beslutning, hvis man overvejer plasma. Det er et non-issue.

Der er ingen grund til at gætte på stømforbruget her på flatpanels, hvor tv'et er testet. Det bruger 180W i 2D og 225W i 3D