Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247222
Jeg står og skal til at købe et 4K fjernsyn til min nye PlayStation 4 Pro. Har brugt noget tid på at læse hvad jeg kan, men jeg forstår det stadig ikke helt.

Jeg ville gerne have et fjernsyn, hvor billedet er rigtig flot i spil, men også føles godt når man spiller i form af fps osv.

Budgettet ligger på 6000kr
#247239
polski12 skrev:køb samsung 7 serie og ik som peter sige sony :)
Næ du har ret. XD93 er nok for dyrt. Kvalitet koster åbenbart, men får gode anmeldelser.

Samsung er så heldige at de formår at sælge deres skærme billigere og det vil nok tiltale mange.

Prøv at høre om du kan få lidt rabat på skærmen.

Skulle man have købt Sony (hvis det skal være samme mærke som konsollen) skulle man have købt for en 3 år siden, da deres skærme lå på omkring d 17-18 ms.

Kan du finde lidt i budgettet så er det en god allrounder:

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3143306/TV ... ign-Priser

Info vedr. gaming:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=36592

https://m.youtube.com/watch?v=qtuYH5RkJK4
#247274
jng skrev:
PeterD skrev: ...
Samsung er så heldige at de formår at sælge deres skærme billigere og det vil nok tiltale mange.
...
Ja. koreanerne er både arbejdsomme og dygtige.

Eller også tjener de bare pengene ind igen på billige dele, reklamer i tvet samt adgang til diverse efterretningstjenester O_O
#247291
Ja der er ikke sammenligneligt med japanernes høje kvalitet og service. Se bare hvordan Panasonic nu på 3 år arbejder ihærdigt på at lancere tv2 Play til danskerne. Hvilken imponerende indsats.
#247300
Morten Hein skrev:Jeg valgte at købe LG 55UH650V til 5700kr. Tak for hjælpen
Hvad er dine oplevelser med skærmen? Jeg tænker specielt på HDR.

Jeg går og leger lidt med tanken om lignende investering.
#247357
Jeg har nu brugt fjernsynet i 2 dage, både streaming og gaming på Playstation 4 pro. Jeg må sige, at nu har jeg været ude i Elgiganten og afprøvet Playstation 4 pro på et Tv der kostede 14000kr og jeg kan ikke se den kæmpe store forskel der gør, at jeg ville bruge så mange flere penge.

LG 55UH650 Er jeg meget glad for at have valgt, det køre smooth. HDR er virkelig lækkert at se på og designet er ikke til at klage over. Glad for jeg ikke brugte så mange flere penge end 6000kr.
#247359
polski12 skrev:du skulle vælge samsung pga bedre input lg er ringe forhold til samsung :)
Sådan kan man jo blive ved med at vente til der kommer noget bedre..

Der er altid noget den ene producent gør bedre end den anden og omvendt..

Man må se det mere nuanceret og også i forhold til prisen.
#247360
PeterD skrev:
polski12 skrev:du skulle vælge samsung pga bedre input lg er ringe forhold til samsung :)
"Du skulle bare have købt.." kan man altid bruge når der er købt nyt TV..Syntes ikke man skal peje fingre

Sådan kan man jo blive ved med at vente til der kommer noget bedre..

Der er altid noget den ene producent gør bedre end den anden og omvendt..

Man må se det mere nuanceret og også i forhold til det man giver for skærmen.