Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247021
Hej

Kan man bruge et wire vægbeslag til LG Oled (B6V 65") skærme eller skal man bruge et beslag som benytter sig af alle monteringshuller nu når skærmene er så tynde?

På forhånd tak ☺
Af B&N
#247029
Hej Claus

Uden at være ekspert på området vil mit bud være et klart nej. Jeg købte selv sådan en fætter af en skærm i går som står udpakket her på fod nu (skal dog op på væggen) og jeg har selv en UE55C9005ZW som hænger på wire.

Jeg har selv valgt, at købe et slim beslag der fylder 9 mm i Bilka til 500 kr. Jeg har ikke krav om at det skal være nemt, at komme til at arbejde omme bag fjernsynet, når det er hængt op, er det hængt op, og så kommer der forhåbentlig først ned når det skal udskiftes igen.

Pøj pøj med det.
Af Lamster
#247064
claus.callesen skrev:Hej

Kan man bruge et wire vægbeslag til LG Oled (B6V 65") skærme eller skal man bruge et beslag som benytter sig af alle monteringshuller nu når skærmene er så tynde?

På forhånd tak ☺
Har selv 65e6v og bruger wire ophæng... Ingen problemer i det.. Så tror heller ikke der i b6 modellen ;)
Af B&N
#247079
Bøjer mig i støvet, så godt lidt senere herinde det var/er lykkes for en.

Jeg troede måske der kunne være lidt med balancepunktet ved wireophæng og som så kunne blive lidt af en udfordring.

Min UE55C9005ZW jeg har til at hænge i wire er fastgjort for oven på Tv'et, hvorimod som jeg ser det, skal LG OLED B6V fastgøres under midterlinjen.

Og mit originale Samsung wireophæng på UE55C9005ZW fylder mere end de 9mm, som det ophæng jeg lige har købt i Bilka. Men nu gik spørgsmålet selvfølgelig heller ikke på, at få det til at fylde mindst muligt :) men blot på om wire kan bruges.

Jeg havde selv samme tanke om mit nye LG OLED B6V skulle op på wire, men fravalgte det pga. afstanden til væg ift. det 9mm beslag jeg købte var større, og jeg kunne se flere producenter kun anbefaler det op til 55", samt det lave fastgørelsespunkt.

Men kun mit private synspunkt, jeg har intet andet, at have det i.

Held og lykke med projektet herfra.
#247158
Tak for jeres svar - sælgeren fik lokket mig til at købe et beslag så nu vil jeg lige se når jeg modtager fjernsynet på torsdag om det skal være det ene eller andet. Kan jo aflevere det beslag tilbage som jeg lige har købt.
Af Henrik T
#247219
Har selv hængt min 65" B6 op med et wire beslag fra Jem&Fix til 98,- kr. Kan sagtens holde og hænger fint/flot. Eneste problem kan være kabler bagpå. Skærm kommer til at hænge helt tæt på væggen, og da stikkene på skærm desværre
vender bagud, kan det give nogle udfordringer at få plads hvis stik er lidt kraftige. Jeg bøvlede en del med mit afskærmet antennestik og SPDIF men det kan lade sig gøre.