Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246945
Vil være super fedt med lidt hjælp her, også gerne andre modeller i samme prisklasse.

* TV til stuen
* Skal være en 65"
* Hovedsageligt bruges til TV (BoxerTV), Netflix og Youtube
* Ønsker kun det bedste af bedste i den prisklasse.

Alle input er velkomne.
#246952
Skal det være en af de to?

Hvis du kan strække dig lidt så har elgiganten L's 65B6 til 18888,- denne weekend. Det er den laveste pris jeg har set for OLED i 65" og flad. Den ville jeg selv vælge.

Ellers så ville jeg vælge Samsung'en pga VA-panel. Men jeg synes prisen pt er høj. Den har været nede omkring 12-13k. Du kan jo se om den ikke kommer derned igen. Alternativt vil jeg foreslå KS7005. Der er ikke ret stor forskel mellem KS7005 og KS8005. Slet ikke nok til 4k i prisforskel. Jeg har selv valgt KS7005.

Hvis vi alligevel er på omkring 15k så overvej Sony XD93 i stedet for.

Lg i lcd ville jeg droppe med mindre du har behov for brede betragtningsvinkler pga IPS panel. Og selv der ville jeg i stedet gå efter OLED.
#246958
Forsøger lige igen da mit svar forsvandt.

Indrømmer at jeg ikke har en klap forstand på det, men værdsætter godt kvalitet. Jeg har selv nu Samsungs tidligere model LED TV UE55C9005ZW som jeg har været utrolig glad for.

Men om jeg skal vælge LG 65UH850VAEN til 10 kg eller Samsung UE65KS8005 til 12-13 kg der har fået utrolig meget positiv omtale ....... ja hvor er pengene mon givet bedst ud?

Tredje mulighed kunne jo også være at holde tungen lige i munden og vente på at den utrolig berømte LG OLED65B6V falder til 15 kg (mon ikke snart det vil komme, nu hvor alle de nye 2017 modeller er på vej på banen.

Christianhave dine input er meget værdsat.
#246959
Velbekomme.

Elgiganten og Power presser i hvert falder priserne på OLED så jeg tør snart ikke spå længere. Men vi er dog snart langt henne i 2017. Power har netop solgt deres E6 i 65 til 20k og den er ikke længere at finde på hjemmesiden. Jeg ved ikke om det kan tolkes til at lagrene er ved at være tømte.

Jeg tror i hvert fald at du vil blive ked af kvaliteten af LG's LCD skærme. Og jeg ville ikke give 15k for KS8005. Så hellere lidt mere for OLED eller evt det samme for XD93.

Men held og lykke. Søg lidt på forummet. Der er en masse god viden du kan bruge. :)
#246961
Ja det er jo et godt spørgsmål. :)

Lidt firkantet kan du se det sådan her:

KS7005/8005 er bedste købt til pengene
B6 OLED er bedst

Hvad vil du helst?

Det afhænger af dine prioriteter. Hvis det var mig var jeg nok hoppet på OLED. Alternativt kan 55" OLED fås en del billigere. Men det er jo heller ikke 65". Der har været en del tråde som netop har haft dette fokus. Det kan være de kan inspirere dig til dit valg. :)
#247026
Hej alle,

Den STORE beslutning blev taget i går, valgte at kigge dybt i pungen og købte et LG OLED65B6V til 18.888 kr.

Ingen tvivl, om syndet er et fedt TV og jeg tror på det er det rigtige valg for mig, om som jeg håber jeg bliver rigtig glad for. Jeg er dog også opmærksom på at det hele tiden sker noget. Hvad der er rigtig i går, er måske for gammelt og dyrt i dag :)

Der skal lyde et KÆMPE STORT tak til Christianhave for input :)

Lister mig lige til at stille et "nyt" spørgsmål i samme tråd uden at vide om det er (ellers må det gerne flyttes, eller jeg opretter gerne et nyt andet sted).

Jeg skal have mig en harddisk til at optage på, til mit nyindkøbte LG OLED65B6V, gerne en uden støj (dvs. den velkendte summen når den kører) .......... vil blive glad for input her også :) :) ....... jeg har bare ikke det der ligner forstand på det, men igen, vil gerne have noget kvalitet.
#247041
Velbekomme B&N. Det skal du nok blive glad for i mange år. :)

Personligt har jeg købt en 1TB 2,5" fra Toshiba der var på tilbud til 300,- Den larmer ikke ret meget og så er den gemt væk i en skuffe. Den er altid koblet til tv'et med disken snurrer kun når tv'et bruger den. Ellers er den helt lydløs.

2,5" larmer generelt set ikke ret meget. Tror de fleste i dag er af fornuftig kvalitet. Bare gå efter en mærke du kender: Seagate, Western Digital, Toshiba, Samsung etc.

Hvis 1 TB passer dig så regn med en pris på ca. 400. Havde selv kig på en Seagate som ofte kan fås til 400,- (kan ikke huske modellen, den den har et mønster med firkanter på toppen).

Overvej hvor du vil placere den. Hvis du kan gemme den væk så er det godt. Alternativt kan du sætte den fast på væggen bag den tynde del af tv'et.
#247073
Hej Torben Rasmussen og Christianhave, tak for input begge to.

Efter at have gået og grublet lidt over det med at optage på mit TV.

Det jeg ønsker at optage er rent faktisk kun div. programmer (F1 starter jo om et øjeblik igen efter en vinterpause :) ) jeg ikke lige har mulighed for at se, eller ønsker optaget for, at kunne se det på et senere tidspunkt, men med mulighed for at spole hen over reklamerne :)

Så efter en lille privat test med, at prøve at optage på en gammel lille (16GB) USB stick jeg havde liggende, som lykkes til UG ....... er jeg kommet frem til den beslutning at jeg køber en lille fætter (USB stick 128GB) https://www.kingston.com/en/usb/personal_business/DTMC3 til 358 kr. leveret i min postkasse. Tror på den rækker rigeligt til det behov som jeg har beskrevet, ingen behov for kabler (hvilket nu nemt kunne lade sig gøre, da jeg har et rør indmuret i væggen til det samme), og ikke mindst ingen støj fra sådan en fætter her. Skulle jeg så senere fortryde og ønske, at sætte en SSD harddisk til, så kan den her fint bruges i mit nøglebundt.

Men igen, tak for input, værdsættet utrolig meget, da jeg ikke er på hjemmebane her :)

Nu bliver det næste måske på et tidspunkt, når Tv'et har kørt nogle timer at få en "gut" hjem for, at få det kalibreret rigtig (valgte ikke, at købe det med, for skal jeg betale for det, vil jeg også gerne have rigtig/ægte valuta for mine surt tjente penge). Så kommer der en forbi og læser denne tråd, og som har kendskab til en "gut" til rimelige priser, så kontakt mig gerne på mail :)

Tak for et fedt site, hvor der er nogen der gider bruge deres tid på, at hjælpe nogen en/nogen mig der ikke helt er på hjemmebane.