Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af pnh
#246996
Hvilken soundbar skal man købe til et LG B55V. Overvejer lidt LGs soundbar. Er der noget der er bedre max 7000 kr.
Af bromberg
#246997
Smid 1000kr mere i og få dig en bluesound. Hvis musik er vigtig får du ikke bedre.

Hvis det er film, så kig Yamaha ysp2700.
Af KBW
#247022
Der står masser om diverse andre soundbarer og soundsokler hvis du er ved at undersøge om noget er bedre.
Af bromberg
#247023
Hvis du er klar på at smide 7000kr efter soundbar, skal du ikke kigge efter lg (min mening).
Der er virkelig meget god lyd istedet
Af bullerfnis
#247039
Sonos playbar + Bluesound.. God lyd meeen hvorfor har de ikke HDMI indbygget?!

Det ville lette opsætningen så meget mere :) (har kun rodet med Sonos playbar, ikke den anden dog!)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247047
Var det ikke et issue, at støjen kun var væk via SPDIF? Eller hælder det også ARC?

Min erfaring er derudover, at ARC bestemt ikke er uden sine fejl. Hvor det måske kræver et par ekstra klik at få slukket for lyden i TVet når du sætter det op til SPDIF, så er ARC langt mindre pålideligt i det lange løb. Der er helt klart ulemper ved begge metoder.
Af bromberg
#247051
Hdmi har potentielt flere issues. Lipsync eks, handshake og som Torben skriver ARC lyd er også tit kringlet og på flere tv ikke til at få til at virke.
Idag er smart tv centeret for lyd og billede, mens der stadig kan flyttes noget god lyd via optisk.
Det skal ihvertfald ikke være for dts hd eller true Dolby hdmi ønskes, men mere tilslutningerne.
Men som sagt, idag kan mange tv videresende 5.1 både Dolby og dts, så direkte tilslutning i soundbar er ikke ligeså påkrævet idag - eller det syntes jeg.
Jeg ville bare gerne have dts i flere af de soundbars jeg eller finder interessante, herunder eks Sonos.
Bluesound har skrevet til mig personligt dts og surround kommer til deres pulse soundbar.
Den har jeg selv hørt og den er til dato den bedste jeg har hørt til musik (samt Dali kubik one). Den flotteste er uden tvivl b&w panorama. Til streaming kun er Sonos sgu fin.
Så personligt ville jeg blive lidt mere specifik på hvad prioriteten er:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247054
Hvis man ikke har brug for Sonos multirum, så ville jeg nok se på andre systemer. Bluesound er jo i samme genre, så du betaler en del for at komme ind i deres økosystem.
Af bromberg
#247056
Det er rigtigt - bestemt værd at overveje. Dali kubik one er uden og skal levere fantastisk til musik også, men kan ikke udvides til 5.1 heller.

Denon home Cinema til 4500kr gør det også godt - især til prisen