Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vasen
#245223
Fin test :)

Bemærkede du om det var muligt at streame 24hz fra Netflix appen?
Af DanFrandsen
#245235
Jeg købte den for at få en UHD afspiller til mit samsung UHD tv men kan simpelthen ikke få den til at vise UHD filmene på mit tv i andet end Fuld HD, det er jævnt træls. når den er i menuen på x-boksen så siger mit tv at det er 3840×2160 opløsning men aldrig under film. :( det er virkelig træls.

Mit tv er dog også et ældre samsung 6905 uhd tv fra 2014 mener jeg det er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245255
DanFrandsen skrev:Jeg købte den for at få en UHD afspiller til mit samsung UHD tv men kan simpelthen ikke få den til at vise UHD filmene på mit tv i andet end Fuld HD, det er jævnt træls. når den er i menuen på x-boksen så siger mit tv at det er 3840×2160 opløsning men aldrig under film. :( det er virkelig træls.

Mit tv er dog også et ældre samsung 6905 uhd tv fra 2014 mener jeg det er.
Det lyder som en fejl relateret til HDCP 2.2 kopibeskyttelsen. Har du prøvet at sætte Xbox One S til en anden HDMI-port? På de tidlige UHD-tv var det ofte kun en enkelt eller to HDMI-porte, som var fuld HDMI 2.0 med HDCP 2.2.

Har du også set denne guide? http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1481023645
Af mbm
#245260
det var netop pga støjen når jeg afspillede blu-ray film jeg returnerede Xboxén..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245262
Ja det er lidt ærgerligt, at de ikke kan lave spilkonsollerne mere lydløse. PC-hardwaren i dem bliver også så varm, at blæserne ofte er på overarbejde.

Jeg har tænkt på om det ikke ville give mening, at sætte bare en lille billig ARM-chip i spilkonsoller. Så kunne den tage over, når der skulle dekodes video, vises menuer og streames. En sådan chip kan bruge under 5W og bliver ikke varm. Så kunne grafikhardwaren slå til når man åbner et spil. Så løser man både problemer relateret til strømforbrug, varme og larm (undtagen i spil).
Af Vasen
#245269
Rasmus Larsen skrev:
Vasen skrev:Fin test :)

Bemærkede du om det var muligt at streame 24hz fra Netflix appen?
Tak :)

Jeg fik ikke testet det, men boksen står her stadig, så jeg skal nok lige følge op.
Cool, tak ;)
Af DanFrandsen
#245327
Det lyder som en fejl relateret til HDCP 2.2 kopibeskyttelsen. Har du prøvet at sætte Xbox One S til en anden HDMI-port? På de tidlige UHD-tv var det ofte kun en enkelt eller to HDMI-porte, som var fuld HDMI 2.0 med HDCP 2.2.

Har du også set denne guide? http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1481023645
Jeg har kun 1 hdmi port i tvet der understøtter UHD men næste gang mit tv er nede af væggen kan jeg self prøve at sætte den over i en anden indgang men tvivler på de har smidt en UHD hdmi port mere i end de har skrevet på salgs sedlen :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245347
Hmm ja OK. Måske findes der en firmware-opdatering til tv'et, som retter problemet? Det er måske værd at tjekke Samsungs supportside og slå tv'ets modelnummer op. Nogle gange ligger de kun derinde (og kan ikke ses via tv'ets opdateringsmenu).
Af MortenJensen1981
#245514
Hej Rasmus Larsen. Jeg ville blive glad hvis du kan forklare mig præcis hvordan jeg opsætter det HDMI CEC med et LG OLED C6, det må jo være på samme måde som din E model.
Kan jeg også spørge om du har mulighed for at slutte din Xbox til en reciever? og så få Xbox op på input på input knappen på tv remoten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245543
HDMI CEC er slået til på LGs TV fra start, men hvis eksterne enheder også skal kunne tænde tv'et, så skal du ind og slå det til under "Simplink" i menuen "Generelt". Bemærk at det øger standby-forbruget på tv-skærmen lidt.

På Xbox'en er der indstillinger i to menuer. Afhængigt af hvad du gerne vil opnå på den, så kan den indstilles til forskellige ting. Hos mig er den sat til at slukke tv'et, når Xbox One S går i standby. Herudover kan den tænde tv'et og skifte input (opdatering: kan ikke skifte input).

Jeg bruger ikke forstærker, men hvis forstærkeren understøtter korrekt "HDMI passthrough" så ryger signalet bare igennem. Mange forstærkere ændrer dog på signalet, hvilket kan give problemet ift. HDMI CEC.

I min opsætning bruger jeg slet ikke tv'ets fjernbetjening, så derfor bruger jeg heller ikke input-knappen på denne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245544
Vasen skrev:Fin test :)

Bemærkede du om det var muligt at streame 24hz fra Netflix appen?
Jeg tjekkede i går aftes. Umiddelbart afspiller Netflix app'en ikke i 24Hz. Jeg nåede at prøve 2 film, som er optaget i 24Hz. Det virker korrekt i Blu-ray app'en, så fingeren peger vel på Netflix.

Det blev testet ved HD. Efter Netflix har ændret pris i abonnementer har jeg desværre mistet 4K/HDR indtil jeg opgraderer til højere pris :( Jeg havde det tidligere i mit normale abonnement, da jeg havde nået at "aktivere" 4K før de lavede et separat abonnement til det.
Af Vasen
#245561
Ok, tak for indsatsen :)