Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244688
Hej alle,

Jeg har uden held kigget efter en lignende tråd der omhandlede producenten Sharp, så jeg håber vi kan få en tråd i gang hvor folk kunne komme med sine meninger og erfaringer med dem.

Et hurtigt kig i Bilkas tilbudsavis afslører nemlig, at Bilka laver en intropris på Sharps nye TV 55CUF8472ES fra i morgen af.

TV'et kan findes her: https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... ne_17uge04

Jeg synes en pris på 4499 kr. for 55" TV, der er forholdsvist nyt på markedet, med så mange funktioner, lyder som et lukrativt tilbud, og det får samtidig også alarmklokkerne til at ringe. Er det fordi Sharp er noget lort, eller er de TV-verdens svar på Huawei mobiltelefoner- billigt og godt?
#244690
Sharps tvfabrikker i Polen blev vidst solgt til det slovakiske UMC som også laver Blaupunkt tv eller er det tyrkiske Vestel som har overtaget?

Syntes jeg læste er sted at Sharp stadig bruger paneler fra Japan, ved dog ikke om det er korrekt?

De fleste husker vidst mærket pga. det var på maven af Schmeichel i England i 90'erne..
#244693
Her på siden er der vidst ikke meget andet end Samsung der virker.

Jeg synes nu Sharp laver nogle ganske fornuftige TV. Jeg baserer alene min udtalelse på, at jeg har en ven som kører Sharp og han har altså et ganske fornuftigt, ja faktisk endda pænt, billede. Synes man får meget billede for pengene ved Sharp.

Jeg har selv et Sony XD9305. Vi er begge enige om, at jeg har det bedste billede. Men jeg har så også givet væsentligt mere for mit TV.

Jeg synes da, at det TV som du linker til lyder interessant.
#244694
Ja. Ud fra anmeldelserne på Sharp produkter kan jeg sagtens afspejle det du skriver, Bavi. Jeg synes dog alligevel folk herinde er skarpe, hvorfor jeg ville have den op og vende her. Jeg giver dig helt ret mht. at tv'et virker interessant. Det er en ganske fin pris. Det eneste jeg dog ikke har fundet ud af, er Sharps Smart TV og hvor meget det minder om LG og Sonys. Altså der står Netflix, men indebærer det også HBO og Viaplay tror du?
#244703
Bavi skrev:Her på siden er der vidst ikke meget andet end Samsung der virker.
Reklamens magt er stor.

Spøj til side, men det er da irriterende de sidder på så stor en andel af markedet.

LG OLED er dog med rette også pænt repræsenteret i trådende.

Sony og Panasonic er og har også været efterspurgte, men lige i år ser det ud til mange Samsung skærme er godt repræsenteret i salgstallene pga. lave priser og dét man får for pengene.

Det er måske anderledes næste år, hvis konkurrenterne gør sig umage og Samsung og LG ikke favoriseres af de lave priser.
#244710
PeterD skrev: ...
Sony og Panasonic er og har også været efterspurgte, men lige i år ser det ud til mange Samsung skærme er godt repræsenteret i salgstallene pga. lave priser og dét man får for pengene.
...
Det er rigtignok tidligt, salgstallene er parate i år.
#244711
Nogle folk har det med at tro at nyt altid er bedre. Sådan er det ikke altid. Det tog mig præcis 1 min, at finde flere tyske sider, hvor over halvdelen af køberne af denne model, og dens lillebror har haft et hav af problemer med disse Sharp tv. Langsom processor, dårlig uniformitet på trods af at det er et såkaldt direct led tv, osv. osv. Her er bare ét af disse links

https://www.amazon.de/product-reviews/B ... tBy=recent

En lukrativ pris for dette tv? Efter min mening på ingen måde, nærmere årets største spild af penge!

Hvordan man overhovedet kan overveje at købe et eller andet ukurant Sharp tv fra Bilka til 4.499kr når et tv som eks. Sony 55XD8005 koster stort set det samme (+500-1000kr) bare for at nævne ét, er mig en gåde ;;)

Men sådan er vi jo så forskellige O_O
#244712
Sharp lavede nogle gode LCD-skærme i en lang periode, men de knækkede som så mange andre nakken, da sydkoreanerne rykkede. Som PeterD siger, så er det i dag slovakiske UMC, der har rettighederne til Sharp tv-mærket i USA (og Hisense har det i USA).

Taiwanske Foxconn har jo opkøbt Sharp og har været lidt ude og tale om, at de vil ophæve licensaftalerne, men det sker nok ikke over natten.

Jeg har ikke erfaringer med Sharp efter de er blevet overtaget, men min umiddelbart oplevelse er, at Sharp brandet er noget mere interessant i USA end i Europa. Derovre får Hisense faktisk skærmene udstyret med rimelig fine features.

Og enig med Bavi. "AQUOS NET+ App" er der ikke meget ved. Forbered dig på at tilslut en ekstern boks, hvis der skal apps på skærmen.
#253404
Hej. Jeg købte den i netto for 4000 kr for ca 1 mdr siden, jeg synes den har helt total gode billeder. Jeg har en panasonic vt50 65 tommer , en af de sidste plasma skærme. Som jeg betalte 33000 for. Og billedet på sharp er næsten lige så god både sort og rød. Havde apps været som lg og den havde været 65 tommer havde det været perfekt. Men desværre er er kun netflix på den. Så jeg sælger den. Men det er ikke nogen dårlig køb , en der ikke behøver apps så vil jeg sige den er total ok. Har gået meget op i tv indtil oled kom frem. Jeg er blevet for gammel går næsten ikke op i det mere. Ellers havde jeg haft en af de nyeste hihi.Så jeg tror jeg ved hvad jeg skriver er rigtig.
#289971
Hvis jeg ellers forstår det rigtig hvad der her i denne tråd bliver sagt om Sharp så "gør man klogt i" at gå uden om dette mærke...?

Ja det kan virke noget forvirende, jeg har desvære også haft mærkelige "oplevelser" med mit LC-55CUF8472ES idet, det på under 2 år er defekt, billedet forsvinder efter en ½ time og kun lyden er tilbage (!) har også "oplevet noget mystisk på YouTube, efter kun en lille time gik den i total baglås, og kan kun komme i gang igen når jeg afbryder på 230 volt stikkontakten...!
selve billede kvaliteten har jeg ikke haft meget at udsætte på, lyden skal man ikke bruge sin tid på, har mit tilsluttes et "high end" stereo hifi anlæg

Men er der overordnet et kvalitets problem med TV fra Sharp... jeg skal jo af gode grunde havde fundet en løsning, har derfor set på en meget stor model en 65" (65CUG8062E) denne kan pt købes for 5999,- kr ved Bilka men skal man lade være...?

Mvh.
Preben4K