Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#244600
Hej alle

Jeg har et Samsung JU7005 tv og har forleden købt en LG SH5 soundbar.
Jeg har nu det problem, at jeg ikke kan få det til at spille via ARC.
Det virkede på et tidspunkt kortvarigt og nu vil det ikke mere. Hverken Samsung eller LG support kan hjælpe mig, så jeg tænker at jeg ville høre jer - det burde man måske have gjort fra starten af :)

Når jeg på mit tv vælger højtaler til Receiver (HDMI), går soundbaren automatisk over på OPT og jeg kan ikke vælge funktionen ARC. De tidspunkter det virkede, stod displayet i soundbaren til ARC, men den kan ikke aktivt tilvælges. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor soundbaren vælger OPT når jeg har valgt HDMI.

Jeg har forbundet HDMI Out (ARC) på soundbaren til HDMI In (ARC) på TV'et med et 2.0 HDMI (http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... abel-1-5-m#)

Jeg har prøvet at nulstille TV'et og ændre lyden til bitstream i stedet for PCM, men intet hjælper.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Mvh
Niels
#247206
Nej, desværre ikke. Den driller stadig.
Jeg har dog kunnet tvinge den over på ARC ved at vælge HDMI som source og herefter bede tv'et spille fra HDMI receiver (ARC). Så vil den gerne når jeg skifter over til TV eller Netflix el. lign., men det er ikke altid at den tænder sammen med TV'et og nogle gange tænder soundbaren på ARC, giver 1 sekund lyd og spiller så ikke mere, selvom den stadig er på ARC.
Andre gange vil den stadig kun gå på optical og så er jeg nødt til at tvinge den over via source..