Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Exire
#244404
Hey Guys.

Jeg har opsat Plex på både min Qnap og PS4, men når jeg vil vælge
danske subs så vil den ikke længere afspille filen i PS4. Undre mig lidt over at min Boxee Box kan og at en kraftfuld PS4 pro ikke kan. ;;)

Er der nogen der har svaret på hvorfor?
#244456
Jeg tror at din Qnap er problemet her, da den skal transcode filen før den sender den videre til din PS4.

Prøv at oplyse modellen på din Qnap. Har du kørt PLEX før i tiden på den?

Mvh.
Af Exire
#244546
Hej Torben.

Nope, ikke endnu.
Men kan læse mig frem til at jeg har gjort mig et elendigt køb af en NAS Server. :(
Så må skifte til en Synology, som kan transcode.

Altid meget rart at være på forkant med teknologien.
Plus jeg leger selv lidt med 4K video optagning.
#244548
Der er intet i vejen med din NAS. Den gør hvad den skal, at være en netværksharddisk. Det er Plex som er begrænsningen eller egentlig Sony, som ikke tillader at der laves medie apps (f.eks. Kodi) til deres PS4, som har adgang til maskinens video acceleration hardware.
Dog mener jeg at have læst at Sony har lavet en medieafspiller. Du kan jo prøve med den.
Af Exire
#244629
Snigerdis skrev:Der er intet i vejen med din NAS. Den gør hvad den skal, at være en netværksharddisk. Det er Plex som er begrænsningen eller egentlig Sony, som ikke tillader at der laves medie apps (f.eks. Kodi) til deres PS4, som har adgang til maskinens video acceleration hardware.
Dog mener jeg at have læst at Sony har lavet en medieafspiller. Du kan jo prøve med den.
Altså... Så istedet for at investerer i en ny NAS, så skal jeg heller bruge penge på en ny medieafspiller.

Altså PS4 pro virker jo som en medieafspiller, den skal så bare have en NAS der selv kan lave transkodningen ? Korrekt forstået?
#244642
Med medieafspiller, mener jeg at Sony har en medieafspiller app til PS4.
Men ja, hvis du køber en ny medieafspiller som f.eks. nVidia Shield, kan du afspille stort set alt via f.eks. Kodi.
Hvis du skal have en NAS der kan transcode 1080P skal du op i en pris på minimum 3K så vidt jeg lige kan se.
Og så kan de stadig have problemer med 1080P med høj bitrate.
#250676
Exire skrev:Altså... Så istedet for at investerer i en ny NAS, så skal jeg heller bruge penge på en ny medieafspiller.

Altså PS4 pro virker jo som en medieafspiller, den skal så bare have en NAS der selv kan lave transkodningen ? Korrekt forstået?
Korrekt forstået. Du kan sagtens bruge din PS4 som afspiller, din Plex server skal bare kunne sende et format den kan afspille - Enten ved at dine filer er encodet i et format PS4 kan afspille nativt og derved kan direkt streames, eller ved at serveren transcoder filerne on-the-fly, hvilket din server ikke kan nu.

Du kan sagtens finde en billig brugt computer og sætte op til det. Jeg kører med en 2011 Mac Mini som klarer det til UG, med flere 1080p streams ad gangen, til flere enheder, ink. transcoding hvor der er behov for det. Så er du også fremtidssikret, hvis du får andre enheder som ikke kan afspille de formater du har liggende.