Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#244308
Det er til min fætter på 13 år og er godt klar over at det ikke er topmodeller eller noget, men hvad er det bedste 55" i prisklassen 5.000-6.000 kr?

Han havde selv udset sig Samsung UE55K5505 til 5.290 kr. men det er jo noget nær en bundmodel så jeg tænker i stedet en af disse selvom Sony's XD85 nu ikke har fået det bedste anmeldelser, men tænker stadig de er bedre end en noget nær bundmodel fra Samsung?:

Sony 55XD8005BAE til 5.555 kr.
eller
Sony 55XD8577 til 5.999 kr.

Hvad er i øvrigt forskellen på XD80 og XD85? Når jeg kigger i oversigten her på siden er det nærmest kun værdien for Motionflow som er væsentlig bedre for XD85, men da man jo som oftest deaktiverer Motionflow, er det jo underordnet?
Af PeterD
#244310
thg skrev:Det er til min fætter på 13 år og er godt klar over at det ikke er topmodeller eller noget, men hvad er det bedste 55" i prisklassen 5.000-6.000 kr?

Han havde selv udset sig Samsung UE55K5505 til 5.290 kr. men det er jo noget nær en bundmodel så jeg tænker i stedet en af disse selvom Sony's XD85 nu ikke har fået det bedste anmeldelser, men tænker stadig de er bedre end en noget nær bundmodel fra Samsung?:

Sony 55XD8005BAE til 5.555 kr.
eller
Sony 55XD8577 til 5.999 kr.

Hvad er i øvrigt forskellen på XD80 og XD85? Når jeg kigger i oversigten her på siden er det nærmest kun værdien for Motionflow som er væsentlig bedre for XD85, men da man jo som oftest deaktiverer Motionflow, er det jo underordnet?
Det er jeg også kommet frem til..Det er noget med flere Hz på XD85.

Det vigtigste er at det er VA panel..
Af thg
#244311
PeterD skrev:
thg skrev:Det er til min fætter på 13 år og er godt klar over at det ikke er topmodeller eller noget, men hvad er det bedste 55" i prisklassen 5.000-6.000 kr?

Han havde selv udset sig Samsung UE55K5505 til 5.290 kr. men det er jo noget nær en bundmodel så jeg tænker i stedet en af disse selvom Sony's XD85 nu ikke har fået det bedste anmeldelser, men tænker stadig de er bedre end en noget nær bundmodel fra Samsung?:

Sony 55XD8005BAE til 5.555 kr.
eller
Sony 55XD8577 til 5.999 kr.

Hvad er i øvrigt forskellen på XD80 og XD85? Når jeg kigger i oversigten her på siden er det nærmest kun værdien for Motionflow som er væsentlig bedre for XD85, men da man jo som oftest deaktiverer Motionflow, er det jo underordnet?
Det er jeg også kommet frem til..Det er noget med flere Hz på XD85.

Det vigtigste er at det er VA panel..

Er også selv til VA paneler, som netop Samsung UE55K5505 har, men tvivler bare på at billedet på en bundmodel vil være acceptabelt, sammenlignet med XD85 som har IPS panel og XD80 som jeg ikke ved hvad har, men sikkert også IPS panel!
Af thg
#244326
Slet ingen der kan vurdere hvilket tv der er bedst og evt. andre alternativer i 55" til max. 5.000-6.000 kr.?:

Samsung UE55K5505 til 5.290 kr. (VA panel)

Sony 55XD8005BAE til 5.555 kr. (IPS panel)

Sony 55XD8577 til 5.999 kr. (IPS panel)


Samsung'en er jo absolutte bundmodel i 55", hvorimod de to Sony'er jo er noget større modelserie, hvilket gør at jeg tænker de er noget bedre, selvom de har IPS panel?
Af thg
#244330
Jan Akstrup skrev:Nu ved jeg godt det er en 2015 model, men hvis jeg skulle vælge et 55" sony tv til omkring 6000 kr, kunne det godt blive denne:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055594/ ... ign-Priser

Den er vist på lager 4 steder i Dk endnu - restsalg.

Og her på hjemmesiden er der skrevet en hel del om den - og som jeg husker det, så er den med VA-panel

Den har jeg netop selv i 65" men desværre bor vedkommende i København og den er kun på lager 4 steder på Fyn/Jylland, så det er ikke muligt :(
Af Jan Akstrup
#244331
Man kunne da tage kontakt til et af de varehuse der har den på lager, for at hører om der ikke kunne laves en eller anden forsendelse ordning - evt. til nærmeste El-gigant i København.

- Bare et forslag, ved ikke om det er muligt :-)
Af thg
#244332
Jan Akstrup skrev:Man kunne da tage kontakt til et af de varehuse der har den på lager, for at hører om der ikke kunne laves en eller anden forsendelse ordning - evt. til nærmeste El-gigant i København.

- Bare et forslag, ved ikke om det er muligt :-)

Helt sikkert ikke muligt, så havde man jo haft muligheden for at bestille det med forsendelse fra siden og ikke kun bestilling til afhentning i de 4 butikker hvor det var på lager!
Af Grandahl
#244334
Den Sony xd8000 model er jeg slet ikke begejstret for, den gør ikke meget godt. Jeg har set den et par steder.. jeg er dog slet ikke. Til IPS paneler..

Synes der er stor forskel på Samsungs 5'er og 6'er serie.. jeg ville slet ikke købe en 5'er overhovedet.. 6'er serien er dog glimrende i de modeller jeg har set, generelt har Samsungs 6'er serie de seneste år været fine..

Så jeg ville vælge at smide lidt flere håndører i puljen, eller vente på at en 6'er kommer på tilbud..
Af thg
#244335
Grandahl skrev:Den Sony xd8000 model er jeg slet ikke begejstret for, den gør ikke meget godt. Jeg har set den et par steder.. jeg er dog slet ikke. Til IPS paneler..

Synes der er stor forskel på Samsungs 5'er og 6'er serie.. jeg ville slet ikke købe en 5'er overhovedet.. 6'er serien er dog glimrende i de modeller jeg har set, generelt har Samsungs 6'er serie de seneste år været fine..

Så jeg ville vælge at smide lidt flere håndører i puljen, eller vente på at en 6'er kommer på tilbud..
Men hvis man er 13 år gammel og allerede har strukket sig langt for at skrabe 5-6000,- sammen, så er det jo ikke en mulighed!