Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#244306
Torben, af ren nysgerrighed. Du nævner i kan være uheldige at der kun er et stk til deling i hele Norden.. hvor mange er i der tester tv i norden, 2 i hver land måske eller?

Når i har testet, går i så til fabriksindstillinger inden i sender den ud af døren igen.. eller modtager i selv et kalibreret tv, hvis den f.eks. Lige kommer fra Sverige ?
#244321
TVene er som regel nulstillede og vi nulstiller dem inden de ryger afsted.

Jeg har ikke en liste over tech-anmeldere, men der er en god portion. En del flere end blot 2 :-) Tænk på udgivelser som Alt om Data, Datatid, Recordere, Lyd&Billede, BT, EB osv osv. Der er mange der gerne vil låne det hotte nye legetøj.

Der var visse modeller, som der desværre ikke kom demoeksemplarer af før ret sent på sæsonen. Det er vi ikke herre over. Vi render ikke ud og låner af butikker :-)
Af Grandahl
#244322
Okay en 5-7 stykker bare i Dk, nogle flere end jeg havde regnet med.. hvis der kun er et enkelt tv der skal rundt i hele Norden, tager det da immervæk noget tid..

Hvor lang tid tager en anmeldelse for jer, kan jo se der mange ting i skal omkring, ligesom i skal skrevet om det hele også?
#244327
Jeg remsede bare lige dem der faldt mig ind. Der er helt sikkert flere.

Nu er det jo kun de modeller, som der vitterlig ikke er mere end én af, at der kan blive problemer med logistikken, men på disse modeller er vi typisk begrænset til et udlån på godt en uge (Pana PZ950 fik vi dog slet ikke lov at låne med hjem, så den blev der set på i en Pana-butik). På modellerne, hvor der er flere eksemplarer ledige, så har vi dem typisk dobbelt så længe.

Vi har en række faste ting vi skal igennem under testen, som typisk tager en dags tid, men visse modeller kræver mere arbejde end andre hvis de er svære at kalibrere eksempelvis (det er OLED's). Så er der de mere finurlige ting, som man typisk ikke kan fange med testmønstre, hvilket kunne være problemer med bevægelse, uhensigtsmæssigheder i betjening mv. som typisk kræver, at man trawler noget materiale igennem, som du ville på dit eget TV. Så der går en del tid med at se bla. alm. TV, UHD-film, Blu-Rays, Netflix mv. så for mit vedkommende, så er en uge nok et minimum for mig, da jeg har et job at passe ud over den her hobby.
Af Grandahl
#244333
Ja processen er en tidsrøver kan jeg godt se.. Mange tak for svarene, rart at få et lille indblik i, hvad der i og omkring sådan en test :)
#245317
Mht. pris på Sony A1, så var det nærmeste jeg kom på CES "a price on the same level as Z9D". Det kom fra øverste chef for TV i Europa, Motoi Kawamura (Head of TV Marketing og Product Planning i Sony Europa).

Jeg kan forstå, at en del lokale Sony repræsentanter fra UK, Spanien m.fl. mener, at ZD9 stadig bliver topmodel. Det var ikke det jeg fik at vide af Motoi. Han sagde, at ZD9 og A1 begge positioneres som de absolutte topmodeller indenfor hhv. LCD og OLED.

Mfede skrev:Hvad er status på Philips og Loewe som præsenterede skærme i 2016?
Philips OLED er så småt på markedet nu.

Loewes kan findes i butikkerne. De følger op med en mere eksklusiv "bild 9", men da jeg talte med Loewe Danmark lød det som om, at den først kommer omkring IFA-tid - altså september 2017.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1473237420

Grundigs OLED er blevet forsinket til foråret 2017, hører vi fra den nordiske afdeling.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1472981519
Af Mfede
#245322
Fedt med dine indspark, Rasmus.
Hvis det betyder ca. 33.000 kroner for 65" Sony A1, så kunne jeg godt hoppe på den.
Har I planer om at få enten Loewes Bild 7 eller Philips' skærm til test eller vil I hellere gå direkte til 2017-panelerne?
Jeg er meget interesseret i, hvordan de andre producenter håndterer bevægelse.
Af Beckham
#245830
Tjaah...det var vel ventet. Ved godt der var rygter fremme om aggressiv prissætning fra Sony's, men personligt tror jeg ikke rigtig på at en Sony topmodel skulle være\blive billigere end en modsvarende LG.
#245831
Jeg tror, at John rammer mere spot-on med priserne end dem han var rygtesmed til forud for CES.

Det harmonerer også med det jeg fik at vide omkring et prisniveau mere eller mindre omkring ZD9. Husk på, at det kom fra chefen for TV i Europa. Motoi er ansvarlig for modelprogrammet og markedsføringen i Europa. Hvis der er nogen der ved det, så er det ham.

Den endelige pris kommer til at afhænge af valutaspændet imellem hhv. Euro og USD overfor Yen, fortalte Motoi mig også.
Af Mfede
#245832
Ja, det minder meget om det du selv fik at vide. Dog kunne man håbe på, det så ville følge prisen på ZD9 som den er nu, hvor den er omkring de 33.000 kroner i DK.
De 40.000 kroner passer vel meget godt med prisen på ZD9 ved lancering.
Er der egentlig noget nyt omkring tidspunkt for lancering?
Det seneste jeg har læst har været "før efteråret", men det siger jo ikke så meget.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12