Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af humber
#242705
Michael Norlin skrev:Skulle det TV ikke 'auto-opdatere' over-the-air ?

Det kan det godt, gør mit dog ikke Auto da jeg gerne selv vil tjekke hvad der opdateres.
Af Kolvig
#243553
Undskylder for den sene kommentar, på mit LG C6V lysproblem. - Hvor TV'et tilsyneladende forsøger at lysne mørke scener, og det giver en blinkende effekt i mørke scener.... Det er iøvrigt set på 1080P MKV filer - kan det have indflydelse?

Det er i det hele taget ikke meget jeg ser på TV'et.... Men har igen forsøgt at gennemgå indstillingerne, for at være 100% procent på at det ikke er et indstillingsproblem, og nu kan jeg ikke blive mere sikker.. :-).... Der er dog en indstilling der hedder "Rigtig biograf" - Den står til "til", men er altid nedtonet - altså ikke aktiv. Så man kan gå ind og ændre til eksempelvis "fra"... Jeg har prøvet i alle billedformer, selv ISF kan denne ikke slåes fra..... Indstillingen finder man iøvrigt inde i "billedindstillinger"

Nu til noget helt andet...:-)... I og med at jeg er gået fra et Samsung til et LG TV. - Så går det op for mig, at mine lydsystmer i huset er kommet på noget af en prøve, som jeg VIRKELIG håber der findes en løsning på....
Det er sådan at jeg har opbygget mig et Samsung Multiroom lydsystem, som kører over netværket.... Det hele fungerer rigtig fint. Men forleden dag, vil jeg igen sætte min surround lyd op, hvor jeg nu har skiftet TV fra Samsung til LG.... Denne surround lyd, er jo styret af Samsungs multiroom system, og tilsyneladende også af det tidligere Samsung TV??..... Jeg har ikke selv sat det op første gang, så jeg må indrømme at jeg er temmelig rystet, hvis jeg nu kommer ud i at jeg ikke kan sætte min surround lyd op på et LG TV også?..... Det er korte og lange er, at hvis jeg forstår det korrekt, så skal LG have en funktion ala Samsung's soundconnect, for at jeg vil kunne skabe surround lyd også på mit LG TV? (Håber virkelig på det bedste)..:-)

PS. I så fald at der skal kigges på mit TV, ang. denne blinken i mørke scener. - Hvordan er så måden LG håndterer dette på?
Af pdj1974
#243664
Gil skrev:Endnu en ny firmware er frigivet fra LG - Version 04.30.95:
Tak - jeg er også lige kommet i LG OLED klubben (55E6), så jeg sluger det hele 8-)

Har du fundet et sted at få notifikationer ved firmware opdatering - evt. via RSS feed, eller bruger du bare Changedetection.com eller lign.?
Af Gil
#243712
pdj1974 skrev:
Gil skrev:Endnu en ny firmware er frigivet fra LG - Version 04.30.95:
Tak - jeg er også lige kommet i LG OLED klubben (55E6), så jeg sluger det hele 8-)

Har du fundet et sted at få notifikationer ved firmware opdatering - evt. via RSS feed, eller bruger du bare Changedetection.com eller lign.?
Jeg så den nye opdatering omtalt her:
https://www.avforums.com/threads/lg-e6- ... 1/page-157

Nu har jeg sat Changedetection.com til at overvåge LG's hjemmeside - forhåbentligt virker det ved næste opdatering :)
#243714
Har fået mit LG OLED TV i dag (Har i også LG med WebOS 3 og evt reciever til?)
Har nogle spørgsmål jeg håber i kan svare på!
Har tilsluttet TVet til min Sony reciever med et HDMI kabel til HDMI/ARC inputtet. Men nogle af mine maskiner jeg har tilsluttet recieveren dukker ikke op på input på TVet. Hvordan kan det være? (Se billede).

Hvordan kan det være at der ikke er ikoner på kanalerner (DR1, DR2, TV2 osv...)? som der er på videoer jeg har set med folk med samme TV (Se billede).

En anden ting er at når jeg skal se hvad der kommer i guiden, så er der intet tv signal oppe i venstre hjørne, Hvorfor det? Skulle der også gerne være ifølge Youtube videoer (Se billedet).
Vedhæftede filer
LG tv fra YouTube
LG tv fra YouTube
Kanaler med ikoner 2.png (902.23 KiB) Vist 3191 gange
Mit TV
Mit TV
Guide uden tv i hjørnet.png (858.27 KiB) Vist 3191 gange
Mit TV
Mit TV
Kanaler uden ikoner 2.png (953.57 KiB) Vist 3191 gange
Mit TV
Mit TV
Kanaler uden ikoner.png (832.28 KiB) Vist 3191 gange
Mit TV
Mit TV
Input.png (604.31 KiB) Vist 3191 gange
#243718
MortenJensen1981 skrev:En anden ting er at når jeg skal se hvad der kommer i guiden, så er der intet tv signal oppe i venstre hjørne, Hvorfor det? Skulle der også gerne være ifølge Youtube videoer (Se billedet).
Hvis du har Yousee, så er det en kendt bug på alle TV. Søg i forum, så finder du 1000 ligesindede. På visse TV kan det fikses ved at slette en bunke kanaler fra kanallisten, men jeg fik det ikke til at spille på LG da jeg testede det.
Af Gil
#243723
Fakker skrev:
Gil skrev:Endnu en ny firmware er frigivet fra LG - Version 04.30.95:

1. Improvement
1) To improve color error issue at the bottom of the screen during HDMI 4K 3D On/Off.


http://www.lg.com/dk/support/support-pr ... -OLED65e6V

Tror dog jeg springer den over :)
Hvorfor vil du springe den over? er der noget galt med den Firmware? O-O
I følge release notes, så retter den jo kun en fejl .. og det er ikke en jeg er ramt af
Af Fakker
#243725
Gil skrev:
Fakker skrev:
Gil skrev:Endnu en ny firmware er frigivet fra LG - Version 04.30.95:

1. Improvement
1) To improve color error issue at the bottom of the screen during HDMI 4K 3D On/Off.


http://www.lg.com/dk/support/support-pr ... -OLED65e6V

Tror dog jeg springer den over :)
Hvorfor vil du springe den over? er der noget galt med den Firmware? O-O
I følge release notes, så retter den jo kun en fejl .. og det er ikke en jeg er ramt af
Ahh ok. Jeg opdaterede nu min i nat :)
Af maagren
#243727
Torben Rasmussen skrev:
MortenJensen1981 skrev:En anden ting er at når jeg skal se hvad der kommer i guiden, så er der intet tv signal oppe i venstre hjørne, Hvorfor det? Skulle der også gerne være ifølge Youtube videoer (Se billedet).
Hvis du har Yousee, så er det en kendt bug på alle TV. Søg i forum, så finder du 1000 ligesindede. På visse TV kan det fikses ved at slette en bunke kanaler fra kanallisten, men jeg fik det ikke til at spille på LG da jeg testede det.
Man kan godt få billedet frem ved at slette kanaler - jeg har fået det til at virke.

Alle kanaler på 450 Mhz skal slettes, men da tv'et ikke giver mulighed for at slette kanaler, skal man have eksporteret kanallisten til usb og redigere den på pc eller mac.

Jeg brugte dette program https://sourceforge.net/projects/chansort/

Jeg slettede bare alle de kanaler jeg ikke brugte, samt TV2 Charlie som jeg måtte ofre (ikke så stort et offer).
Af JHSI
#243728
Jeg købte et E6 sidste uge - og er generelt ret glad. Jeg har dog et par spørgsmål:

* Der det for tidligt at bestille en kalibrering af tv'et? Giver det bedre mening efter det har været i brug et stykke tid?
* Kan det være rigtigt at man skal helt ind i indstillingerne for lyd for at kunne vælge mellem forskellige "lyd-profiler" ala movie, sport etc.?
* Hvis man hører musik fx via AppleTV - kan man så "slukke" skærmen - så der kun kommer lyd ud?
* TV'et starter på den sidste kilde - kan man få tv'et til altid at starte i fx "live-tv" hvis det ønskes?
* Kan man slå "Curseren/pege-pilen" fra?
* Kan man ændre farve-layout på menuer m.m.? Her tænker jeg specielt den noget fesne farve på fx. curseren ;-)
* Når spil benytter HDR så kommer det frem som information på skræmen - det sker ikke når jeg ser en film via Expert profilen - betyder det så at HDR ikke er aktiveret?

O-O
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15